Gå til innhold

Å være «eksklusive», hva legger DU i utrykket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sittende å diskutere dette med en venninne og vi er noe uenige i hva det betyr:

Jeg mener det betyr at man dater eksklusivt, som i at man ikke møter andre mens man sammen bruker tid på å finne ut om man er kompatible som kjærester i framtiden.

Venninnen min mener man i grunn allerede ER kjærester, bare ikke har gjort det offentlig enda.

Hører gjerne deres meninger😊

Kanskje det er noe helt annet? Kanskje det er begge deler?

Anonymkode: e44c5...cf8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At man bare dater hverandre. 

Anonymkode: ee481...404

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Dater kun hverandre, men ikke i et forhold enda. 

Anonymkode: 079df...10f

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er et idiotisk uttrykk som man har for at man skal slippe å ta ansvar og gjemmer seg bak " vi er ikke eksklusive". I gamle dager var det en selvsagt ting å date en av gangen. 

Anonymkode: 37985...917

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er et idiotisk uttrykk som man har for at man skal slippe å ta ansvar og gjemmer seg bak " vi er ikke eksklusive". I gamle dager var det en selvsagt ting å date en av gangen. 

Men når man er enige om å faktisk være eksklusive er det snakk om her da😊men litt enig i det du sier.

Skrevet

Det betyr at man er kjærester, men for umodne til å tørre si det høyt. 

(men ordet betyr naturligvis at man ikke dater andre) 

Anonymkode: 1cb43...375

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble sittende å diskutere dette med en venninne og vi er noe uenige i hva det betyr:

Jeg mener det betyr at man dater eksklusivt, som i at man ikke møter andre mens man sammen bruker tid på å finne ut om man er kompatible som kjærester i framtiden.

Venninnen min mener man i grunn allerede ER kjærester, bare ikke har gjort det offentlig enda.

Jeg mener det uthevede, og bruker utrykket fra første date da det er uaktuelt å date en mann som dater flere kvinner samtidig. Jeg kaller oss selvsagt ikke kjærester fra første treff eller de første møtene. 

Anonymkode: a9eb0...b58

• Liker 3
Skrevet

Er ikke det ganske enkelt? Enten man er blitt kjærester eller bare dater, så er man eksklusive om man kun holder seg til den personen. Jeg har aldri tolket det på noen annen måte ihvertfall 

Anonymkode: 1fd62...92b

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa etter første date med kjæresten at jeg kommer til å kun fokusere på henne, eller eksklusive om du vil, men det betyr da ikke at vi var kjærester fra første date, da hadde vært veldig rart 

• Liker 3
Skrevet

På norsk? Å være rike

Skrevet

Eh he he. Nei, for meg så vil 'eksklusiv' bety et monogami

Anonymkode: 2bfe8...a13

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Da dater en kun den ene personen. En er ikke aktiv på dating apper i denne perioden. 

Datet er par før jeg møtte kjæresten og de var også klar på ekslusiv DATING. Vi var ikke kjærester.

Kjæresten var også klar på at han kun ville date meg. Klart; Innen 2 uker ville han vi skulle være kjærester og sånn ble det😅🤭

Skrevet

At man dater kun hverandre. Normalt sett steget før et forhold.

• Nyttig 1
Skrevet

At man deler forpliktelser og muligens boliglån. 

Om det er seksuell eksklusivitet du mener så synes jeg det er en elendig idé. Kommer det aldri noe bra ut av.

Anonymkode: 2f724...266

• Liker 1
Skrevet

At man uoffesielt er kjærester, men så har jeg aldri skjønt konsepetet "dating" heller da. Ser for meg stive jobbintervju og det er ikke slik jeg forelsker meg.

Anonymkode: 3b256...c67

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

hvor gamle dager snakker vi egentlig da? Jeg er over 50 og i min ungdomstid brukte vi også dette skillet mellom en engihet om at man ikke datet flere.. 

Anonymkode: df069...257

Skrevet

Hva hendte med «å være sammen»- er det ikke bra nok det lenger? Man MÅ ha et sånt rævva uttrykk som «ekslusiv»? 
Hvor gamle er dere som bruker det- 14 år?

Anonymkode: 598b0...3c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri drevet med eller forstått konseptet "dating". Hva er det? Hvordan "dater" man i flere måneder og år? Hva er essensen i "dating"? Jeg er vant med at man treffes, går på stevnemøte og så prøver å bli kjent med hverandre, før man blir kjærester. har aldri "datet". Eksklusiv har heller ikke vært en problemstilling, fordi jeg ikke forstår hvordan man klarer å konsentrere seg om mange, ligge med mange om hverandre osv. mens man prøver å bli kjent.

Anonymkode: 92b2d...b2b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

hvor gamle dager snakker vi egentlig da? Jeg er over 50 og i min ungdomstid brukte vi også dette skillet mellom en engihet om at man ikke datet flere.. 

Og jeg er i begynnelsen av 40-årene, og har aldri vært borti konseptet "ikke eksklusive" når man prøver å bli kjent. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og jeg er i begynnelsen av 40-årene, og har aldri vært borti konseptet "ikke eksklusive" når man prøver å bli kjent. 

er du fra by eller bygd? Det er vel slik at hvor man kommer fra også i dag påvirker hvilke begreper man bruker, ser for eksempel at det er lite brukt her jeg bor nå (bygd) men fortsatt mye brukt der jeg kommer fra (by) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...