AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Kattemamma går rundt og mjauer, snuser og ser så trist ut. Hun har vært så glad og fornøyd og stolt over disse ungene sine. Nå ble den ene solgt i dag og hun er ikke glad lenger. Hun koser med den ene hun har igjen, men den skal også selges i morgen. Jeg lurer på om det er klokt. Bør kattemamma få lenger tid på å ha den siste hos seg, eller er det bedre å ta begge med en gang, så tett som bare en dag mellom? Er så redd hun blir superdeppa utrolig vondt å se henne slik, jeg går rundt med tårer i øynene og tenker "hva har vi gjort? gitt bort en av ungene hennes!!" Flere som har kjent på dette? og går det seg til? Og hva bør jeg nå gjøre ift den siste, skal den gis bort i morgen eller bør vi be dem vente en stund med å få den...? Råd mottas med takk. Anonymkode: 08c82...4f1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Hvor gammel er de/den? Bør være minst 12 uker. Anonymkode: c96e0...909 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Kattemammaer er jo som oftest ikke lei ungene sine før etter 12 uker, derfor skal man ikke gi bort kattunger før da. Anonymkode: 0b1d1...8cb 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor gammel er de/den? Bør være minst 12 uker. Anonymkode: c96e0...909 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kattemammaer er jo som oftest ikke lei ungene sine før etter 12 uker, derfor skal man ikke gi bort kattunger før da. Anonymkode: 0b1d1...8cb De er 14 uker nå. Vet om 12 ukers regelen og har valgt beholde dem litt lenger enn det..... Råd ift det å gi vekk siste? I morgen eller vente? Anonymkode: 08c82...4f1 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Jeg har ikke noen gode råd å gi da jeg alltid har opplevd at moren har vært drittlei ungene lenge før 12 uker, eller at eierne har beholdt en unge som har blitt igjen hos moren og vokst opp med henne. Du har ikke tenkt tanken på å beholde den siste ungen da? Anonymkode: 0b1d1...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Ingen som vet hva som er lurt å gjøre her? Det har vært vondt å se kattemor lete etter den ene ungen og i dag skal den andre også selges. Bør vi vente eller ikke? Vi kan ikke beholde den siste nei. Mulig jeg må ringe dyrlege og få et råd.... Ts Anonymkode: 08c82...4f1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 Jeg har ikke erfaring rundt det å gi bort kattunger, men har selv hatt katt, kanin og fugl tidligere. Men her fikk jeg skikkelig vondt av kattemor, og instinktiv føler jeg det rette er å beholde kattungen. Men uansett sikkert lurt å høre med veterinær om råd. Husk at vi mennesker er forskjellige og det er dyrene og ❤️ Anonymkode: 339ce...c65 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 Hun kan komme til å sture en stund, men det går over. Du kan kjøpe feromoner for å lette tilværelsen hennes noen uker, men når ungen er så gammel som 14 uker skal dette gå greit. Anonymkode: 26d88...6a6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Når jeg har solgt kattunger/valper har jeg alltid blitt med ut med mor så hun ser barnet sitt reiser. Det er veldig viktig for å unngå å lete. Anonymkode: 8aef8...150
BobbySocks Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 De sturer en stund så kommer de seg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 La hun se at den drar, ja. Og steriliser henne, så hun slipper dette igjen (om du ikke allerede har gjort det) Anonymkode: 2013e...931 5
Kjetil E Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): La hun se at den drar, ja. Og steriliser henne, så hun slipper dette igjen (om du ikke allerede har gjort det) Anonymkode: 2013e...931 Kan være TS driver med oppdrett og da er vel ikke det akkurat noe alternativ. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 Takk for mange innspill! 😊 Setter pris på det. Har også forhørt meg med dyrlege nå og han sa det går fint, dette, det er visst bedre å "rive plasteret raskt av" enn seigpining og stadig sette katten i sorg Hun fikk se den dra i går. Var med når den gikk i buret og snuste rundt og så den da den dro.... Uff så vondt. Ja vi er usikre på om vi skal sterilisere, har ikke landet. Men om det blir et nytt kull, så skal vi beholde en, det har vi lært. Da går den siste ungen i dag. Du som skrev om feromoner. Hva og hvordan? Kan du si noe mer om det? 😊 Takk igjen dere! Ts Anonymkode: 08c82...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for mange innspill! 😊 Setter pris på det. Har også forhørt meg med dyrlege nå og han sa det går fint, dette, det er visst bedre å "rive plasteret raskt av" enn seigpining og stadig sette katten i sorg Hun fikk se den dra i går. Var med når den gikk i buret og snuste rundt og så den da den dro.... Uff så vondt. Ja vi er usikre på om vi skal sterilisere, har ikke landet. Men om det blir et nytt kull, så skal vi beholde en, det har vi lært. Da går den siste ungen i dag. Du som skrev om feromoner. Hva og hvordan? Kan du si noe mer om det? 😊 Takk igjen dere! Ts Anonymkode: 08c82...4f1 Kjøp feromoner hos dyrlegen eller dyrebutikk. Google! Anonymkode: 0b1d1...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 Kjetil E skrev (1 time siden): Kan være TS driver med oppdrett og da er vel ikke det akkurat noe alternativ. Im ts driver med oppdrett bør hun vite bedre enn å spørre på KG. Anonymkode: 61017...cee 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Ja, driver ikke med oppdrett. Hadde nok visst bedre da 😁 Det gikk fint å gi fra oss den siste kattungen i dag. Mammaen går og leter litt, snuser og mjauer.... Men så kommer hun og skal ha mye kos, spise. Tror det vil gå bra men veldig sårt å høre på den triste mjauingen som hun har brukt så ofte for å si "kom og få melk".... Sukk... Men jeg håper og tror det vil gå bra. Vurderer forøvrig oppdrett. 😅 🤣 Ts Anonymkode: 08c82...4f1 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #17 Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, driver ikke med oppdrett. Hadde nok visst bedre da 😁 Det gikk fint å gi fra oss den siste kattungen i dag. Mammaen går og leter litt, snuser og mjauer.... Men så kommer hun og skal ha mye kos, spise. Tror det vil gå bra men veldig sårt å høre på den triste mjauingen som hun har brukt så ofte for å si "kom og få melk".... Sukk... Men jeg håper og tror det vil gå bra. Vurderer forøvrig oppdrett. 😅 🤣 Ts Anonymkode: 08c82...4f1 Kastrer katten din, herregud. Tror dette er en trolletråd, men om det ikke er det: KASTRER katten din! Anonymkode: 0c984...22b 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #18 Skrevet 25. februar 2024 Stakkars katt🥺. Når hun er SÅ knyttet til ungene sine, er det rett og slett ondskapsfullt å ta dem fra henne. Kanskje hun likte å være mamma? Kanskje hun likte å passe på og stelle med de små? Jeg ville aldri tatt barna hennes, medmindre hun selv var klar for å gi slipp. Kall meg gjerne teit, men hallo.. Anonymkode: a72f2...bd1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #19 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stakkars katt🥺. Når hun er SÅ knyttet til ungene sine, er det rett og slett ondskapsfullt å ta dem fra henne. Kanskje hun likte å være mamma? Kanskje hun likte å passe på og stelle med de små? Jeg ville aldri tatt barna hennes, medmindre hun selv var klar for å gi slipp. Kall meg gjerne teit, men hallo.. Anonymkode: a72f2...bd1 Katter har ikke ungene hos seg til de er ferdige med videregående og reiser ut i verden altså! De jager ungene vekk for å bli fri til neste kull ganske tidlig. Men når det ikke er de selv som jager ungene kan de jo lure på hvor ungene er og kalle på dem. Det trenger ikke være sorg. Anonymkode: 6b765...575 2
MacadamiaNut Skrevet 25. februar 2024 #20 Skrevet 25. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Katter har ikke ungene hos seg til de er ferdige med videregående og reiser ut i verden altså! De jager ungene vekk for å bli fri til neste kull ganske tidlig. Men når det ikke er de selv som jager ungene kan de jo lure på hvor ungene er og kalle på dem. Det trenger ikke være sorg. Anonymkode: 6b765...575 Jeg har 2 katter, den ene med 1 tidl kull. Hun fikk beholde ungene til det ikke var så stas mer 😊 Endret 25. februar 2024 av MacadamiaNut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå