Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg er så lei og så utslitt, jeg orker snart ikke mer... Det er 2 år siden vi sluttet med pillen, og fortsatt ikke gravid. Jeg føler meg så mislykket at jeg har ikke ord for det, det er så slitsomt å hele tiden få disse nedturene.

Den siste tiden har jeg kviet meg for å ha sex, for det gjør jo bare at ver måned blir en stor nedtur. Ingen sex gjør jo at jeg vet at jeg ikke er gravid, noe som er lettere å takle når mensen kommer.

Men, nå må det skje noe. I Februar har vi planer om å kjøpe El-tester + ha fast sex annen hver dag.

Noen andre tips dere vil gi meg for en måned som vi skal prøve å være ekstra flinke? Finnes det noen eggløsningskalkulator på nett som kan beregne når forventet EL er?

Alle tips mottas med takk. Har nullstilt meg litt på dette, men nå er det på tide å sette i gang for fullt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
her er en eggløsningskalkulator
Skrevet

Temping. Du kan se med el tester at du venter EL, men det kan skje at den ikke kommer, blir utsatt, og kommer senere, og det kan kun temping vise deg ;)

Skrevet

Temping har jeg ikke prøvd, det virker som mye styr. Kanskje det kan bli steg 2 om det ikke blir klaff for Februar?

Skrevet

Du må tempe ca samme tid hver dag du våkner, i senga ;)

Skrevet

Siden du har prøvd i 2 år ville jeg nok tatt tempen ja. Det kan virke litt styrete men det gir jo det sikreste svaret. :tommel:

Skrevet

Hvis dere har prøvet aktivt i to år uten resultat er det på tide å komme seg til legen for en grundig sjekk! Sædprøve av mannen og UL-undersøkelse + blodprøver av deg vil muligens gi et svar, og det er jo mye bedre enn å gå å lure og håpe hver eneste måned (been there...)

Skrevet
Hvis dere har prøvet aktivt i to år uten resultat er det på tide å komme seg til legen for en grundig sjekk! Sædprøve av mannen og UL-undersøkelse + blodprøver av deg vil muligens gi et svar, og det er jo mye bedre enn å gå å lure og håpe hver eneste måned (been there...)

Ja, vi burde det. Men vi har ikke prøvd aktivt den siste tiden, dermed synes jeg man bør gi det et forsøk først.

I tillegg er jeg rett og slett ikke psykisk klar til å ta det skrittet, det er liksom et stort nederlag for meg å be om hjelp... Vil jo så gjerne at det skal gå av seg selv...

Skrevet (endret)

Vil bare gi deg en :klem: jeg. Forsøk med temping og EL tester, og lykke til!

Endret av Missbumblebee
Skrevet
I tillegg er jeg rett og slett ikke psykisk klar til å ta det skrittet, det er liksom et stort nederlag for meg å be om hjelp...  Vil jo så gjerne at det skal gå av seg selv...

Vi driver ikke å prøver aktivt enda, vi, da, men allikevel er jeg på utredning nå for hormonene mine og eggløsning. Du ber jo ikke om hjelp til befruktning akkurat, du får jo bare ut fakta på bordet hvordan det står til med kroppen, om du har EL og sånt.

Altså, i ditt tilfelle, så kan det jo være at du ikke har eggløsning. Det vil jo EL-testene kunne si deg, og temping. Men jeg tok blodprøve hos legen, hvor de fant ut at det var for lite progesteron i meg, det hormonet som har med eggløsningen å gjøre. Tar nå blodprøver hos spesialist (4 stk på en syklus) for å se hvordan hormonene endrer seg og om jeg har eggløsning. (hadde nemlig ikke det for noen år siden).

Skrevet
Ja, vi burde det.  Men vi har ikke prøvd aktivt den siste tiden, dermed synes jeg man bør gi det et forsøk først.

I tillegg er jeg rett og slett ikke psykisk klar til å ta det skrittet, det er liksom et stort nederlag for meg å be om hjelp...  Vil jo så gjerne at det skal gå av seg selv...

Skjønner deg veldig godt. Vi har prøvd i snart 3 år uten resultat.. Så denne mnd skulle vi prøve ordentlig, men da ble mannen syk.. Og han vil ikke til legen, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

:klem:

Skrevet
Ja, vi burde det.  Men vi har ikke prøvd aktivt den siste tiden, dermed synes jeg man bør gi det et forsøk først.

Dere ber jo ikke om IVF eller noe...hadde aldri klart aa vente saa lenge i uvisshet, jeg! Det er ikke noe nederlag aa finne ut av saker og ting! Det er nok verre aa vaere bekymret og ikke vite om det er noe i veien...

Vi driver ikke å prøver aktivt enda, vi, da, men allikevel er jeg på utredning nå for hormonene mine og eggløsning. Du ber jo ikke om hjelp til befruktning akkurat, du får jo bare ut fakta på bordet hvordan det står til med kroppen, om du har EL og sånt.

Altså, i ditt tilfelle, så kan det jo være at du ikke har eggløsning. Det vil jo EL-testene kunne si deg, og temping. Men jeg tok blodprøve hos legen, hvor de fant ut at det var for lite progesteron i meg, det hormonet som har med eggløsningen å gjøre. Tar nå blodprøver hos spesialist (4 stk på en syklus) for å se hvordan hormonene endrer seg og om jeg har eggløsning. (hadde nemlig ikke det for noen år siden).

Signerer paa det Kakao sier. Jeg har ogsaa faatt paavist for lite progesteron, og driver og sjekker dette igjen naa. Jeg begynte aa ta tester FOER proeving, fordi jeg hadde mistanke om at noe ikke var som det skulle (har uregelmessig mens).

Lover deg at det ikke er skummelt aa oppsoeke lege for dette, det er mange som kommer med lignende problemer, og helsevesenet er til for aa brukes naar man trenger det!

Lykke til!

Kan foroevrig ogsaa anbefale en bok av Zita West...husker ikke tittelen naa, skal proeve aa finne den...

Skrevet

Her staar det litt om boken:

Zita has written a number of books, the most recent of which, Fertility & Conception is published in the UK by Dorling Kindersley-£14.99. Whether you're trying to conceive for the first time, or want to understand how to get the most out of fertility treatments such as IVF, the book guides you through your options and explains how to use a combination of diet, exercise and natural therapies to maximise your chances of a happy and healthy pregnancy.

Den kan sikkert faaes paa Amazon.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...