Gå til innhold

Når starte med østrogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått målt nivåer som sier de er fine. Fikk tallet 95, men det sier meg ikke så mye. Er over 40 år, men ønsker ikke å komme i overgangsaldereren enda. 

Hvis østradiol nivået er på 95, bør man starte med østrogen da?

Anonymkode: 1768b...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekologene måler ikker verdiene når de vurderer om vi er i oa eller ikke, de ser på symptomer og har samtaler om hvor mye plaget vi er. Føler du deg plaget så får du sannsynligvis hrt behandling.

Anonymkode: 98038...bd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gynekologene måler ikker verdiene når de vurderer om vi er i oa eller ikke, de ser på symptomer og har samtaler om hvor mye plaget vi er. Føler du deg plaget så får du sannsynligvis hrt behandling.

Anonymkode: 98038...bd7

Jepp. 

Jeg er 46, og startet på hormoner for 3-4 uker siden.  Jeg har fine blodprøver og regelmessig mens, men sliter med hetetokter og søvn. Har ligget våken til 04-05 natt etter natt i månedsvis. Verken å kutte alkohol helt, eller trappe kraftig ned på kaffe (og bare kaffe før kl 14) har hjulpet noe, så da gir jeg hormoner et forsøk. Hittil har jeg faktisk sovet bedre! Håper hetetoktene også kan gi seg. 🥵

Anonymkode: a0ab9...ee6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jepp. 

Jeg er 46, og startet på hormoner for 3-4 uker siden.  Jeg har fine blodprøver og regelmessig mens, men sliter med hetetokter og søvn. Har ligget våken til 04-05 natt etter natt i månedsvis. Verken å kutte alkohol helt, eller trappe kraftig ned på kaffe (og bare kaffe før kl 14) har hjulpet noe, så da gir jeg hormoner et forsøk. Hittil har jeg faktisk sovet bedre! Håper hetetoktene også kan gi seg. 🥵

Anonymkode: a0ab9...ee6

Hva om man får for mye østrogen, er ikke det et problem? 

Anonymkode: f0be2...4d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...