Gå til innhold

Noen gode strømavtaler der ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min strømavtale med 5,1 øre i negativt påslag går mot slutten.  Finnes det noen gode avtaler i markedet nå for tiden?

Anonymkode: b13f2...00a

Skrevet

Har du sjekket på de nettsidene der man kan få opp en oversikt og  sammenligne ulike avtaler?

Skrevet

Vil du ha spot- eller fastpris da? 

Anonymkode: 65675...7d5

Skrevet
Hedda-78 skrev (10 minutter siden):

Har du sjekket på de nettsidene der man kan få opp en oversikt og  sammenligne ulike avtaler?

Har sett litt, ja.  Ingenting som utmerket seg veldig.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil du ha spot- eller fastpris da? 

Anonymkode: 65675...7d5

Tenker i utgangspunktet på spot

Anonymkode: b13f2...00a

Skrevet

Jeg har Vibb. Det er ingen påslag, ingen månedspris og 3 år prisgaranti. Det eneste er at dersom du vil ha en bedre app med info om strømforbruket ditt og slikt, så må du betale 39 kr ekstra i måneden. Men dersom slikt ikke er viktig for deg, så tror jeg ikke det er bedre avtaler ute nå.

Anonymkode: 23b95...981

Skrevet

Det er to jeg vurderte i en vending, vibb og agva, ene og alene på grunn av pris. 

Vibb har best pris. 0 påslag og 0 månedspris.
Appen er ubrukelig, du må betale ekstra for å følge med på eget forbruk. Med dagens strømpriser så er det uaktuelt. Hadde strømprisene vært stabilt lavt, så hadde jeg byttet til vibb. 
De har noe dårlig omtale på trustpilot, men det er de som har noe å klage over som roper høyest. Folk som er fornøyde skriver ikke så ofte om det. 

Agva har dårlig app, kundeservice og generelt bare svært dårlig omtale. I følge klagene så må du betale betale selv for efaktura, men lurer litt på om det er månedsprisen de forvirrer det med. Mye rot med bestilling av strømavtale, dårlig kundeservice etc. Det å bytte strømleverandør skal være enkelt, så personlig viker jeg unna på grunn av omtalene. 

Det er de to som er aktuelle for meg. Alle de andre er like dårlig som den jeg har fra før. Det er snakk om å spare maks 100 kr i måneden på å bytte og det orker jeg rett og slett ikke styret med. 

Du kan sjekke og å sammenligne avtalene her. https://www.forbrukerradet.no/strompris/

Anonymkode: 64e49...f38

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har Vibb. Det er ingen påslag, ingen månedspris og 3 år prisgaranti. Det eneste er at dersom du vil ha en bedre app med info om strømforbruket ditt og slikt, så må du betale 39 kr ekstra i måneden. Men dersom slikt ikke er viktig for deg, så tror jeg ikke det er bedre avtaler ute nå.

Anonymkode: 23b95...981

Har du absolutt ingen måte å se forbruket ditt på annet enn på faktura i ettertid? Får du absolutt 0 oversikt i løpet av måneden? Uten å betale for ekstra funksjoner på appen altså. 

Skrevet

Er strømavtalen til trumf eller Coop noe bra?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har du absolutt ingen måte å se forbruket ditt på annet enn på faktura i ettertid? Får du absolutt 0 oversikt i løpet av måneden? Uten å betale for ekstra funksjoner på appen altså. 

Jeg har Vibb uten app. Bruker bare appen eller nettsiden til netteier Elvia som har full oversikt over forbruket fra time til time.

Andre netteiere enn Elvia har kanskje samme?

Anonymkode: 5b5eb...fce

Skrevet
Forundret.. skrev (14 minutter siden):

Er strømavtalen til trumf eller Coop noe bra?

Ser på dem selv også.
Noen likheter/forskjeller og negative eller positive detaljer i avtalene. 

Trumf er fjordkraft,  49 kr i fastmånedspris, 5,90 øre/kWh i påslag.
Du må binde deg i 6 mnd for å få 500 kr i velkomstbonus. 

Coop er Ås strøm, 29 kr i fast månedspris, 3,80 øre/kWh i påslag.

Du får 1% bonus hos begge. Hos coop får du det kun på strømkostnadene opptil 70 øre/kWh (inkl. mva). Står ingenting om pristak på bonusen hos trumf/fjordkraft, men ikke lest lille skriften i vilkårene. 
Appen er like basic og gratis hos begge med mulighet for å betale for sanntid (standard for alle jeg har sett)
Begge har et tak på et årlig forbruk inntil 50 000 kWh, men de fleste holder seg nok godt under det 😅

Hva som faktisk er mest lønnsomt er usikkert. Hvor mye taper du på 1% opp til 70 øre-grensen hos coop med dagens strømpriser vs hva du taper på høyere fastpris og påslag hos trumf. Det blir jo nesten litt vill gjetting om du ikke er smart nok til å regne det ut (noe jeg ikke er). Så jeg personlig hadde gått for trumf grunnet høye strømpriser og ingen pristak på hva man får 1% bonus på, og jeg kjenner til fjordkraft og stoler mer på dem enn noen jeg aldri har hørt om. Men det er måten jeg tenker på når det kommer til disse to. 

Vet om to som hadde coops gamle avtale da de het LOS og de var fornøyde, men den gang var det helt andre priser, vilkår og strømavtaler tilgjengelig på markedet. Det var før pandemien. 

Skrevet

Vibb eller Krafriket (kun for ett år).

Anonymkode: bf4b5...db0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har Vibb uten app. Bruker bare appen eller nettsiden til netteier Elvia som har full oversikt over forbruket fra time til time.

Andre netteiere enn Elvia har kanskje samme?

Anonymkode: 5b5eb...fce

Sjekket nå og har tilgang til det jeg også via nettleier, samme info som jeg får i appen av strømleverandøren. Kanskje jeg burde forsøke vibb i et år, uten app... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...