Gå til innhold

Blir du stresset hvis partner sier h*n ønsker kjenne på savnet etter deg (=ikke prates...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en fyr som jeg håper det blir mer seriøst med. Vi har det fint. Ikke vært fysiske enda. 

Nå skulle han tre dager hjem til familien sin og jeg som Er vant med at vi snakkes daglig ble litt satt ut når han sa "det skjer så mye hjemme at jeg tror ikke jeg får til tid vår faste kveldsprat i morgen og fredag. Men ringer deg lørdag. Har dessuten lyst til å kjenne på savnet.... Tror det er sunt." 

Tja...? Har snakket med han daglig i fire uker så det føles som en retrett. Men kanskje han har behov for å kjenne på savnet da? Hadde du blitt stresset av en slik uttalelse? 

Anonymkode: 6a911...42a

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, her høres det ut som du er veldig lite intens på han. Det er ikke normalt å føle seg avvist at han setter sunne grenser. Høres ut som at du har lite sosialt liv utenom han. Det er viktig å gjøre andre ting som hobbyer og pleie vennskap

Anonymkode: 925d3...a11

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Er vel fint at han gir beskjed? 

Anonymkode: 33c9e...0be

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Oi, her høres det ut som du er veldig lite intens på han. Det er ikke normalt å føle seg avvist at han setter sunne grenser. Høres ut som at du har lite sosialt liv utenom han. Det er viktig å gjøre andre ting som hobbyer og pleie vennskap

Hva mener du med at jeg er "lite intens"? 

Ellers har det helt rett, det er nok ikke helt normalt å føle seg så avvist. Jeg strever med det, handler om noen særdeles utrygge forhold som jeg har bak meg. 

Jeg har et godt sosialt liv 😊Bare gleder meg så til disse daglige samtalene. 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er vel fint at han gir beskjed? 

Ja det har du rett i. Fint at han kjenner seg trygg nok til å kunne gjøre det. 

Skrevet

Tror brukeren mente "litt intens". Noe jeg sier meg enig i. Dette kan skremme han bort på sikt. Vet hvordan det er å være nyforelsket, men jeg hadde forsøkt å ha et liv utenom også :)

Anonymkode: b483a...b26

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med at jeg er "lite intens"? 

Ellers har det helt rett, det er nok ikke helt normalt å føle seg så avvist. Jeg strever med det, handler om noen særdeles utrygge forhold som jeg har bak meg. 

Jeg har et godt sosialt liv 😊Bare gleder meg så til disse daglige samtalene. 

Ja det har du rett i. Fint at han kjenner seg trygg nok til å kunne gjøre det. 

Skrivefeil, mente litt intens. Det er mye å snakke sammen hver kveld. Har vanskelig for å se hvordan det ikke slår negativt ut på sitt sosiale liv. Og hvis de rosabrillene dine er for sterke så ser du det ikke selv.

Det høres ut som denne kontakten fyller behov du har for bekreftelse, og det spiser opp muligheten til at det kan utvikle seg til kjærlighet.

Du byrde spørre deg selv i hvorfor du reagerer som du gjør når han er høflig og setter helt rimelige grenser. Hvorfor reagerer du så hardt på det?

• Liker 2
Skrevet

Kjenne på savnet? Høres merkelig ut... 

Anonymkode: d05a9...639

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt stresset. Noen dager uten kontakt går helt fint. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror brukeren mente "litt intens". Noe jeg sier meg enig i. Dette kan skremme han bort på sikt. Vet hvordan det er å være nyforelsket, men jeg hadde forsøkt å ha et liv utenom også :)

Anonymkode: b483a...b26

Å ja det skjønner jeg. Faktisk er det han som ringer meg, hver eneste kveld. Jeg ringer kanskje en av ti ganger. Han er nok litt intens han også da🤣det som blir rart for meg er at han plutselig ikke skal ringe meg likevel.... 

Har et liv utenom, vi snakkes stort sett veldig sent på kvelden, slik at vi fint har kunnet vært ute på andre ting før den tid 😊

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skrivefeil, mente litt intens. Det er mye å snakke sammen hver kveld. Har vanskelig for å se hvordan det ikke slår negativt ut på sitt sosiale liv. Og hvis de rosabrillene dine er for sterke så ser du det ikke selv.

Det høres ut som denne kontakten fyller behov du har for bekreftelse, og det spiser opp muligheten til at det kan utvikle seg til kjærlighet.

Du byrde spørre deg selv i hvorfor du reagerer som du gjør når han er høflig og setter helt rimelige grenser. Hvorfor reagerer du så hardt på det?

Se over. Det er alltid han som tar kontakt. Derfor følte jeg meg nok litt "engstelig" nesten eller usikker når han sier han ønsker kjenne på savn. 

Og takk for gode innspill. Jeg er nok ganske relasjonsskadet og kan ta veldig mye som avvisning dessverre. Han er enormt god på å møte meg på det, snakker mye om det og han ønsker gjøre meg trygg. Men ble typisk bare usikker.... 

Ts

Skrevet

Jeg skjønner faktisk begge. Man må nok være nyforelsket for å forstå❤️ Jeg har hatt en stormfull periode nå, mest på chat. Vi var nødt til å roe litt ned. Går likevel ikke en dag uten å snakke. Husk likevel da ts at det kan være veldig sunt å kjenne på savnet. 

Anonymkode: 85898...524

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjenne på savnet? Høres merkelig ut... 

Jeg tolker det som at han forutser tre intense dager hjemme der det knapt er tid til å savne. Han kunne fint kjørt på, men han liker å savne ts. Han ønsker kontakten. Samtidige er han realistisk med at det ikke blir tid første dagen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Syns han virker veldig fornuftig, samtidig som det også er et godt tegn at han kommuniserer dette før han reiser, fremfor at han plutselig er utilgjengelig. Han kommuniserer sine behov, samtidig som han også forsøker å betrygge deg med at dere vil snakkes på lørdag. 

Anonymkode: ff32f...edd

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Er i allefall bra han sier fra, men kjipt hvis han er den typen som bare klarer å ha fokus på det han foran seg. 

Skrevet

Om det gjaldt 2mnd, så ville jeg nok blitt veldig skeptisk, men 2 dager er da ingenting. Helt normalt å ikke alltid kunne snakke i tlf hver dag 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å ja det skjønner jeg. Faktisk er det han som ringer meg, hver eneste kveld. Jeg ringer kanskje en av ti ganger. Han er nok litt intens han også da🤣det som blir rart for meg er at han plutselig ikke skal ringe meg likevel.... 

Har et liv utenom, vi snakkes stort sett veldig sent på kvelden, slik at vi fint har kunnet vært ute på andre ting før den tid 😊

Se over. Det er alltid han som tar kontakt. Derfor følte jeg meg nok litt "engstelig" nesten eller usikker når han sier han ønsker kjenne på savn. 

Og takk for gode innspill. Jeg er nok ganske relasjonsskadet og kan ta veldig mye som avvisning dessverre. Han er enormt god på å møte meg på det, snakker mye om det og han ønsker gjøre meg trygg. Men ble typisk bare usikker.... 

Ts

Skjønner det, men det er ikke han jobb å gjøre deg trygg. Hvis du forventer det, så forventer du for mye. Og med det mener jeg ikke at det er bra han er støttende. Han høres ut som en flott og sympatisk mann. Og derfor er det viktig at du ikke legger ansvar for ditt følelsesliv på han, da det høres ut som han er empatisk nok til å gjøre det. Men du må jobbe med deg selv og jobbe deg gjennom vonde erfaringer. Det høres ut som dere har noe fint på gang, og da er det synd om dine gamle spøkelser kommer å setter kjepper i hjula.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Han vil antagelig sjekke om han tenker på deg og savner deg når dere ikke har kontakt. Det har jeg selv gjort mange ganger i datingfasen. Jeg finner på unnskyldninger for å ha lite kontakt. Hvis jeg tenker mye på vedkommende i det tidsrommet, så vet jeg det er riktig å gå videre. 

Anonymkode: 77e97...ab1

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han vil antagelig sjekke om han tenker på deg og savner deg når dere ikke har kontakt. Det har jeg selv gjort mange ganger i datingfasen. Jeg finner på unnskyldninger for å ha lite kontakt. Hvis jeg tenker mye på vedkommende i det tidsrommet, så vet jeg det er riktig å gå videre. 

Hæ? Hvis du tenker mye på han mens du savner han så er det på tide å gå videre? Du mente vel omvendt nå?😳

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner det, men det er ikke han jobb å gjøre deg trygg. Hvis du forventer det, så forventer du for mye. Og med det mener jeg ikke at det er bra han er støttende. Han høres ut som en flott og sympatisk mann. Og derfor er det viktig at du ikke legger ansvar for ditt følelsesliv på han, da det høres ut som han er empatisk nok til å gjøre det. Men du må jobbe med deg selv og jobbe deg gjennom vonde erfaringer. Det høres ut som dere har noe fint på gang, og da er det synd om dine gamle spøkelser kommer å setter kjepper i hjula.

Forstår det og innser at jeg har ting å jobbe med, dessverre. Handler muligens om barndom der jeg ble forlatt av dem jeg var glad i, gjentatte ganger. Har sikkert laget noen sår og spor i meg. Har nettopp begynt hos psykolog for å snakke gjennom dette, så det er jo en god ting. 

Vet det ikke er hans ansvar og jeg må finne trygghet i meg selv. Han ER en nydelig og empatisk mann, så jeg vil ikke ødelegge dette heller.....

Takk for fint innspill. ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hæ? Hvis du tenker mye på han mens du savner han så er det på tide å gå videre? Du mente vel omvendt nå?😳

Hun mente nok at da er det ok å gå videre med forholdet. Ikke ut av det.....slik jeg forsto det? :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår dette 100%. Og jeg kan jo bare håpe at han savner meg og får abstinenser da ;) Det er jo en sikker måte å kjenne skikkelig etter på.....Du mente vel at om du tenker mye på vedkommende, så vet du at det er rett å ta forholdet et skritt videre? Ikke gå videre og bort fra forholdet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...