AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Pusser opp en gammel kommode etter min oldemor og vasket håndtakene som er av kobber, med sitronsyre og zalo i varmt vann, og de har nå rosaskjær. 😬 Noen som vet om de forblir slik, eller har tips til hva jeg bør gjøre? ønsker å ha dem i «normal» farge.. Anonymkode: d28b0...8df
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Er det ikke sånn blankpusset kobber blir da? Det mørkner igjen etterhvert som kobberet oksiderer. Anonymkode: 40bee...91d 1
Leo Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Helt nypusset kobber ser ut som det som gjerne kalles "rosegull" hvis det er det du mener. Men det går over rimelig raskt så om en uke eller to ser det mer "normalt" ut. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Det er "normal" farge på kobber når de er nypusset. Det grønne/ mørke er anløp som tiden skaper (som rust på jern). Du kan anløpe kobber selv, om jeg ikke husker feil involverer det eddik. Sikker på at du får gode tips når du googler. Anonymkode: 3bb18...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Ah, tusen takk for svar. Jeg angrer på jeg ikke fulgte mer med i kjemifaget og googler videre. 😅 Anonymkode: d28b0...8df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå