AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Jeg ønsker å ha en plante litt inn i stuen, der den får lite direkte sollys. Stuen er generelt lys da den er sørvendt, men planten vil stå noen meter unna vinduene. Gjerne smal og litt lang plante, så den kan stå på gulvet uten å ta for mye plass i liten leilighet. Har dere noen tips?🪴 Anonymkode: 0dc2c...f6c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #2 Skrevet 23. februar 2024 Smaragdpalme Anonymkode: 9c819...3e9 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #3 Skrevet 23. februar 2024 Enig med over her, høres ut som om smaragdpalme er perfekt. Anonymkode: e799d...92f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #4 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg ønsker å ha en plante litt inn i stuen, der den får lite direkte sollys. Stuen er generelt lys da den er sørvendt, men planten vil stå noen meter unna vinduene. Gjerne smal og litt lang plante, så den kan stå på gulvet uten å ta for mye plass i liten leilighet. Har dere noen tips?🪴 Anonymkode: 0dc2c...f6c Det løer meste av «jungelplanter» er tilpasset et liv helt uten direkte sollys. Svigermors tunge, gullranke, monestera, philodendron, etc.. Dersom du vil ha en smal plante må du bare være forberedt på å binde den kraftig opp - de fleste planter legger seg utover som et kratt om du lar dem bestemme selv, men kan trenes opp ranker eller på annet vis stammes opp. Anonymkode: 49bc9...e9d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #5 Skrevet 24. februar 2024 Gummifiken 😊 Vi har en på et mørkt kontor, den tåler alt, inkludert sjelden vanning. Anonymkode: 2e139...4d6
Anononyma Skrevet 24. februar 2024 #6 Skrevet 24. februar 2024 Har en monstera litt sånn inn i stuen, den stortrives! 😊 Hadde også et bonsaitre som likte seg litt sånn inn, unna direkte sol!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #8 Skrevet 24. februar 2024 Jeg har gullranke, svigermorstunge, avokado"busk" (fra to steiner sist påske som nå er ca 45cm) som ikke får sol. Alle er relativt slanke eller kan bindes opp til å bli det. Fredslilje klarer seg også gpdt, men den vokser ikke like høyt. Anonymkode: 4bcf4...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå