Gå til innhold

Når kan man forvente at samboer er hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sånn til daglig. Kan man egentlig forvente å få beskjed når samboer kommer hjem fra arbeid ol? Min samboer er kronisk sein. Og det er fra kl 16.00-18.00. Ny jobb, og ønsker å prestere bla. Og får ofte mye arbeid som kommer flyvende på slutten av dagen. Men det er jo fryktelig frustrerende å aldri vite når man skal starte å lage middagen?

"Drar strax" Er 1-2timer liksom?

Problemet mitt er jo at det går meg rett til hode, over tenker og blir utrolig masete😅

Anonymkode: 85b33...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dette trengte du å lage en egen tråd på? Bare å ta det opp det. Kl 18 er vel grei normaltid å spise hvis det er det seneste han er hjemme. 

Anonymkode: cf623...c1f

• Liker 5
Skrevet

Jeg starter ikke med middagen før han er hjemme uansett...

Men han er kronisk dårlig på å gi beskjed om overtid, så i periodene han jobber overtid så er avtalen at han sier i fra når han har pakket sammen :reise:

Vi har hver våre ting vi er dårlig på å kommuniser, så vi jobber med det, og vi aksepterer at vi begge litt for ofte tar det for gitt at den andre er tankeleser :hihi:

Anonymkode: a6b6c...7a0

• Liker 3
Skrevet

Jeg sender melding i det jeg kjører fra jobb, så starter samboer på middagen da.

Anonymkode: 6b421...487

Skrevet

Før vi fikk barn jobbet vi begge mye sent. Og da mener jeg ikke 18, men gjerne 22-23. Tenker det må være helt greit, men dere får snakke om hvilken rutine dere har hvis du har behov for det..

Er det ikke digg å ha litt alenetid og trene eller chille frem til han kommer hjem da? Så kan middag være typisk 18 og hvis det blir senere sier man i fra?

Anonymkode: 675b3...723

• Liker 4
Skrevet

Som lokfører, for godstog er mannen min vanligvis hjemme mellom 6.00 og 8.00 om morgenen, de dagene han jobber!

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Litt sånn til daglig. Kan man egentlig forvente å få beskjed når samboer kommer hjem fra arbeid ol? Min samboer er kronisk sein. Og det er fra kl 16.00-18.00. Ny jobb, og ønsker å prestere bla. Og får ofte mye arbeid som kommer flyvende på slutten av dagen. Men det er jo fryktelig frustrerende å aldri vite når man skal starte å lage middagen?

Problemet mitt er jo at det går meg rett til hode, over tenker og blir utrolig masete😅

Vi er kronisk ustabil i forhold til når vi jobber. Spiser for det meste i 7-8 tiden. Er en sulten når den kommer hjem lager den mat til seg. Man må ikke velge A4 livet fra dag 1. 

Når du sier daglig, da tenker jeg dere har feil tidspunkt. Stadig mas vil og gjøre at du får svadasvar. Du har forventninger den andre ikke kan oppfylle akkurat nå. 

Anonymkode: ce06c...3e8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enkel løsning. Dere ordner middag hver for dere. Da lager du deg middag når du har lyst, og så kan du stikke på besøk til ei venninne, eller noe annet gøy. Han lager seg middag når han kommer hjem, om han ikke har spist middag på jobb.

Anonymkode: 3cb10...36b

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Kl 18 det er ikke kjempe sent det. Som andre idioter her sier, det finnes dem som kaster bort livet sitt på sitt daglige misjonærjobb til kl 23. 

Å jobbe fra eks 06-18 hver dag mens man har unger er feil etter min mening. Jobber sammen med et par slike, de drar bevisst hjem kl 19 for å slippe legge ungene

Anonymkode: 673a2...0f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi spiser når maten er ferdig. Er man ikke hjemme så får man spise senere. 

Men det er jo koselig å spise sammen, men den andre går ikke å venter på at den andre skal komme hjem. Dere må bestemme hvordan dere vil ha det. Kommunikasjon- ikke forvente! 

Anonymkode: bdc63...32a

• Liker 2
Skrevet

Her jobber mannen alt fra 6 til 16 timer, så jeg lager bare middagen også spiser jeg og barna, han spiser når han kommer hjem, noen ganger er det sammen med oss, andre ganger er han ikke hjemme før senere å da har vi spist. Middagen her i hus er ferdig i 16 tiden..:

Trenger du gjøre det så komplisert da? Man MÅ ikke spise middag sammen hver dag.. Lag middag kl 18 da, hvis det er da han er senest hjemme… Å slutt å mas, det fører ingenting positivt med seg. 

Anonymkode: f4946...5a2

• Liker 3
Skrevet

Stort sett hjemme i 18-19, drar rett på trening etter jobb.

Også lager jeg middag til oss begge når jeg kommer hjem (fordi jeg synes det er gøy å lage mat, noe han ikke synes). Er han sulten før får han lage seg noe selv. 

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert hvis han sa han kom, men ikke gjorde det uten å gi beskjed, eller hvis jeg forventet at vi skulle spise sammen og laget mat som ikke er like godt oppvarmet, og jeg måtte spise alene.

Jeg tror ikke masing er løsningen. Du må få ham til å forstå hva som irriterer deg, så må dere lage nye rutiner, og du må senke forventningene. 

Anonymkode: 6384f...ad2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det dere to, eller er det barn i bildet? Hvis dere ikke har barn, så ville jeg ha droppet å ha hensyn til han. Lag mat når det passer for deg og ikke sitt og vent på han som en husmor fra 50-tallet. 

Anonymkode: 85a49...e17

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det dere to, eller er det barn i bildet? Hvis dere ikke har barn, så ville jeg ha droppet å ha hensyn til han. Lag mat når det passer for deg og ikke sitt og vent på han som en husmor fra 50-tallet. 

Anonymkode: 85a49...e17

Hvis det er barn i bildet ville jeg droppet å ta hensyn til ham*. Lag mat når det passer for deg (ev barna) og ikke sitt og vent på ham som en hjemmeværende husmor fra 50-tallet. 

Anonymkode: 3d50e...18a

• Liker 2
Skrevet

Før 18 bryr vi oss ikke, etter 18 pleier vi å gi en lyd. Om man ikke planlegger å spise hjemme i det hele tatt så avtales det dagen før. 

Middag blir ofte først i 20-tiden, aldri før 19, da begge jobber litt overtid, trener, etc. Lager som regel mat sammen. 

Vi har også sporing på telefonen, men sjelden jeg sjekker om han er på vei. Er jo en god løsning om man er en som gjerne vil vite. 

Anonymkode: 89824...def

Skrevet

Før vi fikk barn så hadde vi ingen avtale. Begge kom når det passet. Så snakket vi om middag når vi treftes. Deilig.

Anonymkode: 802ed...0d4

Skrevet

Jeg kommer når jeg kommer. Forhold med meldeplikt hadde jeg aldri gidda.

Anonymkode: 9ef5a...40e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 17.35):

Jeg forventer at min mann kommer rett hjem etter jobb. Har han planer eller det blir forandringer så forventer jeg at han sier i fra.  (Skal jobbe overtid, skal plutselig innom en venn, lengre kø enn normalt). Dette fordi jeg ikke skal gå rundt å være redd for at det ikke kan ha skjedd han noe.

Skrevet

Her ringer han eller sender mld når han drar hjem. Sier i fra hvis det blir at han blir sen en dag. Dette har han alltid gjort og jeg setter stor pris på det da han vet jeg kan få angst hvis jeg venter han til en tid og han ikke kommer til da. Jeg har ikke sagt i fra at han skal gjøre det, så dette er noe han har gjort av egen vilje i alle de år da han vet det trygger meg.

Anonymkode: 2a488...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...