Gå til innhold

Når kan man forvente at samboer er hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sånn til daglig. Kan man egentlig forvente å få beskjed når samboer kommer hjem fra arbeid ol? Min samboer er kronisk sein. Og det er fra kl 16.00-18.00. Ny jobb, og ønsker å prestere bla. Og får ofte mye arbeid som kommer flyvende på slutten av dagen. Men det er jo fryktelig frustrerende å aldri vite når man skal starte å lage middagen?

"Drar strax" Er 1-2timer liksom?

Anonymkode: c4501...723

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer at min mann sier ifra om han blir på jobben lengre enn 30 min over hans vanlige arbeidstid. Ellers blir det litt rart. Det samme gjør han til meg. Vi snakkes vanligvis på slutten av dagen og avtaler hvem som lager middag og slikt. 

Anonymkode: abfcb...801

• Liker 1
Skrevet

Vel. Et forslag er kanskje at dere får en bedre kommunikasjon dere mellom(altså din samboer og deg) og ikke mellom deg og kg. Det kan løse mange problemer

• Liker 3
Skrevet

Med ny jobb er alt litt kaotisk. Bedre at du spiser først og tar han seg mat når du kommer hjem.

Anonymkode: e7009...4bc

Skrevet

Hvorfor lager du ikke middag til når du vil? Så kan han varme opp om han kommer sent, eller hjelpe til å lage om han kommer tidlig?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Den som er hjemme først lager middag, også får den som er sent hjemme varme opp middagen. Vi er alltid sent hjemme fra jobb, begge to, så vi har sluttet å gi beskjed. Fungerer hos oss (har ikke barn). 

Anonymkode: 7b8bc...467

• Liker 2
Skrevet

Lag avtale dere i mellom om når normal middagstid er. Er det feks 1730 betyr det at om en av dere må jobbe lenger, så gir den beskjed. Og så kan dere jo ha middag tidlig kveld/kveld. Du kan spise noe lett når du kommer hjem fra jobb. Så får dere middagsstunden sammen. Spesielt hvis han må/bør jobbe en del nå som ny i jobben. Vil tro dere ikke har barn siden du ikke nevner det? Om uten barn må ikke middagen stå på bordet eksakt samme tid hver dag heller. Men dere må kommunisere.

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...