AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #61 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ting fra fortiden, som man ønsker å se sin nye kjæreste i/rundt. Bevare minnene. Merkelig. Anonymkode: 9b732...66f Nei, ikke merkelig, bare praktisk. Gifteringen er borte, smeltet om. Minner om levd liv er det vel ingen som ønsker å slette? Hvorfor komplisere fortiden på denne måten? Hadde jeg skulle hengt meg opp i detaljer (fikk klokka til den avdøde eksen og som jeg brukte i flere år) hadde jeg nå ikke kunnet tikke av hele 35 år som lykkelig gift. Anonymkode: aed53...792 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #62 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, ikke merkelig, bare praktisk. Gifteringen er borte, smeltet om. Minner om levd liv er det vel ingen som ønsker å slette? Hvorfor komplisere fortiden på denne måten? Hadde jeg skulle hengt meg opp i detaljer (fikk klokka til den avdøde eksen og som jeg brukte i flere år) hadde jeg nå ikke kunnet tikke av hele 35 år som lykkelig gift. Anonymkode: aed53...792 Jeg forstår det er mange skadeskutte kvinner her inne. At fyren kommer med smykker ekskona har brukt er IKKE en kjærlighetserklæring. Uansett form og anledning. Særlig ikke når det er selve gifteringen. Det er utelukkende et rødt flagg som slår deg i hodet. I beste fall er han stokk dum. Og det er heller ikke noe dere ønsker for en fremtidig partner. Anonymkode: 9b732...66f 3 3
katties Skrevet 22. februar 2024 #63 Skrevet 22. februar 2024 (endret) Nei, jeg hadde tatt det som han sier: noe som var dårlig ble gjort om til noe positivt. Hvorfor tolke alt i verste mening??? Du vet at mannen din har også vært sammen med denne forferdelige personen, kanskje han også bare bringer ulykke nå? 🙄 Endret 22. februar 2024 av katties 4 3
BobbySocks Skrevet 22. februar 2024 #64 Skrevet 22. februar 2024 Synes det var en fin ting jeg. Smelte om det gamle dårlige og lage.ø noe nytt fint. 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #65 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg forstår det er mange skadeskutte kvinner her inne. At fyren kommer med smykker ekskona har brukt er IKKE en kjærlighetserklæring. Uansett form og anledning. Særlig ikke når det er selve gifteringen. Det er utelukkende et rødt flagg som slår deg i hodet. I beste fall er han stokk dum. Og det er heller ikke noe dere ønsker for en fremtidig partner. Anonymkode: 9b732...66f Det må være slitsomt å hele tiden tolke ting i verste mening. Anonymkode: aed53...792 5 1 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #66 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja og jeg ble rørt av det. Har i tillegg satt en diamant i. Men mine venninner klarte å si at "det er jo litt ekkelt å tenke på at på det gullet har det en gang stått" din xxxxx" og jeg kan forstå dem på en måte, men.... Jeg vet ikke. Foreløpig har jeg bare vist han glede rundt dette. Anonymkode: b7c9b...fa5 Fortsett med det! Det handler ikke om hva andre synes, men hva du selv mener om det. Du setter pris på gjenbruk, og ble glad for det vakre smykket, og tanken som lå bak. Da fortsetter du den positive tankerekken og gir blaffen i hva andre tenker. Da min datter giftet seg, fikk hun gammelt gull fra meg som de fikk laget gifteringer av. At det ene gullkjedet stammet fra en gammel ex (egentlig heks), trenger hun ikke tenke noe om. De fikk vakre gifteringer, begge to. Anonymkode: 62c5b...f41 7 1
Supersmurf Skrevet 22. februar 2024 #67 Skrevet 22. februar 2024 Det er ikke en A4-ting å gjøre, men symbolikken rundt det gjorde det til en fin ting. Han har jo gjort det for å glede deg, ikke for at venninnene dine skal vri det om til noe dritt. Dessuten så er det bærekraftig. 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #68 Skrevet 22. februar 2024 Alt inneholder energier og en eks sine vonde ting hadde jeg ikke villet gå med. Nytt forhold - ny "ren" ring. Anonymkode: 076f0...fbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #69 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg forstår det er mange skadeskutte kvinner her inne. At fyren kommer med smykker ekskona har brukt er IKKE en kjærlighetserklæring. Uansett form og anledning. Særlig ikke når det er selve gifteringen. Det er utelukkende et rødt flagg som slår deg i hodet. I beste fall er han stokk dum. Og det er heller ikke noe dere ønsker for en fremtidig partner. Anonymkode: 9b732...66f Det er ikke ringen som HUN har brukt, men hans ring. Han ønsket ødelegge den og vise meg at det kan komme noe nytt og vakkert ut av smerte og omforming. Jeg likte den tanken 😍ts Anonymkode: b7c9b...fa5 4 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #70 Skrevet 22. februar 2024 Min eksforlovede forlovet seg på nytt og da fikk han gullsmeden til å forandre navnet inni og han ga min ring (som jeg hadde gitt tilbake til ham) til den nye dama 🤣 Hadde forøverig ikke hatt noen problemer med en ring som var smeltet om til et annet smykke, uansett opphav. Anonymkode: 1fdc2...abe 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #71 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke ringen som HUN har brukt, men hans ring. Han ønsket ødelegge den og vise meg at det kan komme noe nytt og vakkert ut av smerte og omforming. Jeg likte den tanken 😍ts Anonymkode: b7c9b...fa5 Synes det er helt innafor og en fin tanke ❤️ Anonymkode: 1fdc2...abe 3 1 2
Gjest Hoia Skrevet 22. februar 2024 #72 Skrevet 22. februar 2024 (endret) Det kommer vel an på hvordan dere er skrudd sammen? Hvis dere er slik som ofte har felles front mot tidligere kjærester, så har jo dere funnet en perfekt symbiose med det smykket da? Da må dere ikke tenke på hva andre mener, du må ikke tenke på hva andre mener. At han har lovet seg selv for resten av livet med den ringen tidligere, skal du ikke bry deg om. Jeg for min del hadde nok satt pris på noe helt nytt, men jeg ser perspektivet deres også. Det å ha noe rundt halsen er ikke alltid det mest positive signaetl/tegnet. Jeg tolker det ikke sånn at du har en smadret kjæresterelasjon hengende på deg, det hadde vel vært å dra det litt langt. Bare se positivt på det. Endret 22. februar 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #73 Skrevet 22. februar 2024 Synes det var fint gjort av han jeg. Gullet i seg selv er jo en død ting, men har jo en verdi. Så at han fikk laget noe spesielt til deg, var jo en god tanke. Det er jo intensjonen bak handling som må bety noe her. Venninnene dine prøver å lage problemer og drama ut av ingenting. Ta det for det det er: mannen ville gjøre noe fint for deg fordi han elsker deg. Si takk og sett pris på det. Anonymkode: 41006...ccc 4 2
Høna79 Skrevet 22. februar 2024 #74 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor hadde du stusset på at ringen ble kastet fremfor at du endte opp med den? Jeg kan med handa på hjertet si at før denne tråden, hadde jeg ikke kommet på at noen kunne finne på å gjøre dette en gang, trodde først det var troll nesten. Og det at han understreker spesielt at det er gullringen fra ekteskapet med eksen.. det er helt sprøtt for meg. Anonymkode: cbbb0...b44 Fordi jeg synes det er for mye bruk-og-kast i verden. Jeg liker det når man prøver å finne ny verdi/bruk av ting man allerede har, i stedet for bare å kjøpe nytt hele tiden. 3
Helene1982 Skrevet 22. februar 2024 #75 Skrevet 22. februar 2024 Det jeg lurer litt på er hva som menes med «smeltet om». Om man velger å smelte om en ring, og håndlage et smykke av akkurat det gullet, vil det bli mye dyrere enn å kjøpe et nytt smykke. Det man kan gjøre hos de fleste gullsmeder, er å levere inn gull og få avslag i pris på en ny vare - men da er ikke det samme gullet brukt. Mange gullsmeder har forresten 100% resirkulert gull i sine gifteringer, så mange nye gifteringer er laget smykker andre har byttet inn. 3 3
Melus Skrevet 22. februar 2024 #76 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke ringen som HUN har brukt, men hans ring. Han ønsket ødelegge den og vise meg at det kan komme noe nytt og vakkert ut av smerte og omforming. Jeg likte den tanken 😍ts Anonymkode: b7c9b...fa5 Hvis du liker tanken, så ikke bry deg om hva verken vennen dine eller fremmede på internett mener om det. 1 1
norw Skrevet 22. februar 2024 #77 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg synes ikke det er noe problem. Ville det vært annerledes om han solgte gullet for spotpris og kjøpte smykket for pengene i stedet? Anonymkode: 84402...c70 Ja, egentlig 3
petterm Skrevet 22. februar 2024 #78 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det handler jo ikke om det. Det er tanken hans om å forvandle den ringen til noe bedre og gi det til ts, når han heller burde fokusere på å bli ferdig. Anonymkode: cbbb0...b44 Han har blitt ferdig med x-en. Ringen eksisterer ikke mer. I stedet for har han laget en ring til kjæresten, som atpå til er pyntet med en diamant. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #79 Skrevet 22. februar 2024 Er han like gjerrig ellers? Jeg hadde "mistet" det, og ønsket meg et nytt, uten negative assosiasjoner. Anonymkode: 9b6bd...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #80 Skrevet 22. februar 2024 For en gjeng som holder på her... Kaste, kaste, kjøpe nytt 🤢 Det høres kjempefint ut, ts! Å gjøre det beste utav noe er en super egenskap. Og å kaste ting bare på sentimentalt grunnlag, som mange her foreslår, er helt unødvendig. Anonymkode: 7b1ed...038 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå