AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Jeg går på en medisin som har en ganske plagsom bivirkning, rhinitt (spesifikt rennende nese). Jeg er ikke så mye plaget når jeg bare sitter hjemme, men med en gang jeg går ut (spesielt nå på vinteren) eller er i mye bevegelse så begynner nesen å renne, akkurat som jeg blir akutt forkjølet. Jeg har tolerert det greit, men nå som jeg har begynt å trene igjen så har det blitt en stor plage for meg. Når jeg ankommer senteret så må jeg inn på toalettet for å snyte meg i 5 min for å forsikre meg om at nesen er helt tørr etter turen bort dit, noe som forsåvidt er greit, men så fort jeg begynner å trene så begynner den å renne igjen... Hender jeg må stoppe midt i settet mitt fordi det renner sånn, jeg må sikkert snyte meg hvert 2 minutt mens jeg holder på.. Det har blitt et så stort problem at det går utover kvaliteten på treningen min, og det trigger sosial angsten min når jeg går rundt og snufser og tiltrekker meg unødvendig oppmerksomhet.. Jeg har vurdert å kjøpe nesespray, men jeg pleier som regel å unngå det når jeg er syk fordi nesen ender opp med å bli tettere enn den var. Men nå er jeg jo ikke tett, så vet ikke om det vil være et problem? Har noen slitt med noe lignende, hva funket for dere? Det er uaktuelt å slutte på denne medisinen dessverre, men dette begynner å plage meg ganske mye nå Anonymkode: 95acd...414
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Prøvd nasonex nesespray? Denne inneholder også kortison. Kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Lykkedykker skrev (Akkurat nå): Prøvd nasonex nesespray? Denne inneholder også kortison. Kan hjelpe. Nei, jeg lurer på om jeg skulle prøvd nesespray, men er det ikke sånn at man helst ikke skal bruke det sammenhengende over en lengre periode? Jeg er jo ikke forkjølet og dette kommer ikke til å bare gå over etter 1-2 uker, så jeg må finne noe som fungerer langsiktig tenker jeg. Anonymkode: 95acd...414
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei, jeg lurer på om jeg skulle prøvd nesespray, men er det ikke sånn at man helst ikke skal bruke det sammenhengende over en lengre periode? Jeg er jo ikke forkjølet og dette kommer ikke til å bare gå over etter 1-2 uker, så jeg må finne noe som fungerer langsiktig tenker jeg. Anonymkode: 95acd...414 Jo "vanlige" nesesprayer. Men nasonex er mye mildere mot nesen, blir ikke avhengig av den. Den ødelegger ikke nesen som de andre kan gjøre. Har selv nasonex på blåresept grunnet søvnapne, og kan bruke den så mye jeg vil.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Lykkedykker skrev (48 minutter siden): Jo "vanlige" nesesprayer. Men nasonex er mye mildere mot nesen, blir ikke avhengig av den. Den ødelegger ikke nesen som de andre kan gjøre. Har selv nasonex på blåresept grunnet søvnapne, og kan bruke den så mye jeg vil. Åja, da gir jeg den et forsøk! Tusen takk for tipset Anonymkode: 95acd...414
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 Lykkedykker skrev (1 time siden): Prøvd nasonex nesespray? Denne inneholder også kortison. Kan hjelpe. Den kan man blø i nesen av sa en spesialist til meg. Be om ct kanskje der er noen polypper eller noe som lett kan fjernes. Anonymkode: 4214d...a96
Gjest Lykkedykker Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Den kan man blø i nesen av sa en spesialist til meg. Be om ct kanskje der er noen polypper eller noe som lett kan fjernes. Anonymkode: 4214d...a96 Neseblødning er en bivirkning som de fleste nesesprayer har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå