AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Valpen bet hull på en kartong jordbær Litago og slikket i seg noe av det. Tåler hunder melkeprodukter? Generelt sett vil jeg si han ikke har en sensitiv mage. Anonymkode: 772c3...2af 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 svartkatt skrev (Akkurat nå): Det var hvertfall ikke sjokolade... Nei sant det var bra. 😛 Det er vel farlig. Anonymkode: 772c3...2af
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Slike ting bør du vel vite når du har hund? Jeg vil jo mene du skal vite det FØR du skaffer deg hund men….🙄🤦♀️🤷♀️ Anonymkode: 2b7fa...527 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #5 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Slike ting bør du vel vite når du har hund? Jeg vil jo mene du skal vite det FØR du skaffer deg hund men….🙄🤦♀️🤷♀️ Anonymkode: 2b7fa...527 Nei jeg har faktisk ikke sjekket det da jeg ikke har for vane å gi den melkeprodukter. Trenger ikke sette meg inn i alt mellom himmel og jord. Setter meg inn i det som er relevant. Anonymkode: 772c3...2af
Traktor Skrevet 23. februar 2024 #6 Skrevet 23. februar 2024 Hunder liker det aller meste som kan spises. Jeg trodde dette var allmennkunnskap?
Raquelle Skrevet 23. februar 2024 #7 Skrevet 23. februar 2024 (endret) Hunder tåler ikke laktose, men valper tåler det bedre enn voksne hunder. Den kan bli dårlig i magen, men det er ikke farlig i små mengder. Endret 23. februar 2024 av Raquelle
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Skrevet 23. februar 2024 hunder tåler ikke melkeprodukter veldig godt - så kan nok bli litt dårlig i magen. Så lenge det ikke er store mengder går det nok fint, men bare følg med på hvordan det går med den Anonymkode: 13899...ab7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #9 Skrevet 23. februar 2024 Litt melkeprodukt gjør ingenting. En av valpene mine ville ikke spise, jeg fikk beskjed av veterinær å blande tørrfôr hennes i kefir, yoghurt o.l når hun var liten. Hun elsker ost og yoghurt enda🤪 Og sååå lite sjokolade det er i sjokomelk så er ikke det farlig. Det som er farlig er mørk sjokolade, rosiner/druer og løk/hvitløk. Hilsen hun som har hatt 10 hunder oppover, og ikke mistet en eneste til meieriprodukt. ps: noen hunder har laktose intoleranse, det lærer du fort🤪💩 Anonymkode: e4263...378 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #10 Skrevet 23. februar 2024 Hunder skal absolutt ikke ha melkeproukter ☺️ uhell skjer dessverre, men man skal ikke gi det dette til hunder. Har hund selv som gjerne spiser alt den kommer forbi, så må hele tiden passe på at det ikke er noe tilgjengelig til enhver tid. Det var litt lettere før vi fikk barn.. Rosiner, sjokolade,drue, nøtter, alle løktyper, avokado og tomat er også nei-mat og kan være farlig for hunder. ellers finnes det masse hunder kan få smake på. Jeg pleier bare å Google tingen + farlig for hund så får man alltid et konkret svar før man gir eller hvis uhellet er ute… Anonymkode: 90243...a32
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #11 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hunder skal absolutt ikke ha melkeproukter ☺️ uhell skjer dessverre, men man skal ikke gi det dette til hunder. Har hund selv som gjerne spiser alt den kommer forbi, så må hele tiden passe på at det ikke er noe tilgjengelig til enhver tid. Det var litt lettere før vi fikk barn.. Rosiner, sjokolade,drue, nøtter, alle løktyper, avokado og tomat er også nei-mat og kan være farlig for hunder. ellers finnes det masse hunder kan få smake på. Jeg pleier bare å Google tingen + farlig for hund så får man alltid et konkret svar før man gir eller hvis uhellet er ute… Anonymkode: 90243...a32 Tull, da hadde vel ikke veterinæren sagt at mine hunder skal få kefir? Og når det kommer til tomat så er det de grønne typene og planten. Rød og gule tomater er ikke farlig, men skal ikke gis i store mengder, samme med avokado. Skallet og steinen er farlig, men det skal store mengder fruktkjøtt til for å være skadelig. Ikke alle nøtter er farlig heller, men det er mye fett så derfor skal de helst ikke ha det. Man skal alltid være kildekritisk på nettet og vettu😏 Anonymkode: e4263...378 1
Linn202187 Skrevet 23. februar 2024 #12 Skrevet 23. februar 2024 Håper du ser at jeg skrev «nei-mat og kan være farlig». Jeg følte ikke for å legge ved dokumentasjon på hvorfor, men fint at du tok deg tid ☺️ synes definisjonen av «ikke i store mengder» er noe vag, og dessuten så er jo alle hunder forskjellige med både allergier, størrelser, så jeg velger derfor ikke å gi noe av dette til min hund. Men selvsagt, hunden har fått i seg smuler / biter som har havnet på gulvet uten at MIN hund har tatt skade av det. Jeg vet ikke om DIN hund vil reagere på dette, så jeg velger better safe than sorry ☺️ AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tull, da hadde vel ikke veterinæren sagt at mine hunder skal få kefir? Og når det kommer til tomat så er det de grønne typene og planten. Rød og gule tomater er ikke farlig, men skal ikke gis i store mengder, samme med avokado. Skallet og steinen er farlig, men det skal store mengder fruktkjøtt til for å være skadelig. Ikke alle nøtter er farlig heller, men det er mye fett så derfor skal de helst ikke ha det. Man skal alltid være kildekritisk på nettet og vettu😏 Anonymkode: e4263...378 Litt forskjell på å gi hunden sin en boks med Litago VS å gi kefir etter samtale med veterinær ☺️ For ikke å snakke om forskjellen mellom ingredienser i de to produktene.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #13 Skrevet 23. februar 2024 Beaglen jeg hadde elsket sjokolade og lakris. Det går bra, men de skal ikke ha mye. Anonymkode: 6a38f...bd8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 min valp fikk kefir etter råd fra oppdretter sammen med oppløst tørrfôr. Men ikke som voksen. Har hørt at enkelte melkeprodukter er ok hvis løs mage. Men usikker på Litago som vel inneholder endel sukker? Anonymkode: 7dd48...cb5 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei jeg har faktisk ikke sjekket det da jeg ikke har for vane å gi den melkeprodukter. Trenger ikke sette meg inn i alt mellom himmel og jord. Setter meg inn i det som er relevant. Anonymkode: 772c3...2af Det er vel temmelig relevant hva et dyr du har ansvaret for tåler? 🤯🤦♀️ Anonymkode: 2b7fa...527
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Linn202187 skrev (8 minutter siden): Håper du ser at jeg skrev «nei-mat og kan være farlig». Jeg følte ikke for å legge ved dokumentasjon på hvorfor, men fint at du tok deg tid ☺️ synes definisjonen av «ikke i store mengder» er noe vag, og dessuten så er jo alle hunder forskjellige med både allergier, størrelser, så jeg velger derfor ikke å gi noe av dette til min hund. Men selvsagt, hunden har fått i seg smuler / biter som har havnet på gulvet uten at MIN hund har tatt skade av det. Jeg vet ikke om DIN hund vil reagere på dette, så jeg velger better safe than sorry ☺️ Litt forskjell på å gi hunden sin en boks med Litago VS å gi kefir etter samtale med veterinær ☺️ For ikke å snakke om forskjellen mellom ingredienser i de to produktene. Da bør du lese innlegget igjen. Spørsmålet var; tåler hund melkeprodukter? Ikke om man kan gi en kartong Litago. og hunden fikk ikke en kartong Litago, den fikk i seg litt. og all info jeg skrev var fra veterinær og erfaring med 10 hunder. Anonymkode: e4263...378 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #17 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Litt melkeprodukt gjør ingenting. En av valpene mine ville ikke spise, jeg fikk beskjed av veterinær å blande tørrfôr hennes i kefir, yoghurt o.l når hun var liten. Hun elsker ost og yoghurt enda🤪 Og sååå lite sjokolade det er i sjokomelk så er ikke det farlig. Det som er farlig er mørk sjokolade, rosiner/druer og løk/hvitløk. Hilsen hun som har hatt 10 hunder oppover, og ikke mistet en eneste til meieriprodukt. ps: noen hunder har laktose intoleranse, det lærer du fort🤪💩 Anonymkode: e4263...378 Jeg med mange andre vokste opp i hjem der man røykte uhemmet innendørs, og barna satt usikret i bilen. Jeg lever fremdeles, vennene mine gjør det også. Betyr det at vi kan røyke overalt innendørs i alles nærvær og slutte å bruke bilbelte? Jeg går ut fra at du mener det, for det har jo gått bra med oss hittil? Anonymkode: 09a4a...66a
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #18 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg med mange andre vokste opp i hjem der man røykte uhemmet innendørs, og barna satt usikret i bilen. Jeg lever fremdeles, vennene mine gjør det også. Betyr det at vi kan røyke overalt innendørs i alles nærvær og slutte å bruke bilbelte? Jeg går ut fra at du mener det, for det har jo gått bra med oss hittil? Anonymkode: 09a4a...66a Hva i allverden er det du mener nå?😳 Anonymkode: e4263...378 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #19 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er vel temmelig relevant hva et dyr du har ansvaret for tåler? 🤯🤦♀️ Anonymkode: 2b7fa...527 Det ble relevant i går. Før det har det ikke vært et tema. Det var jo ikke slik at jeg gav det til hunden. Den fant en nesten tom boks i en sekk som den tygde hull på og slikket i seg restene i boksen. I hverdagen gir jeg ikke meieriprodukter ergo har det ikke vært av interesse å undersøke. Hunden har det helt fint så bare du slapp av. Anonymkode: 772c3...2af 2 1
Maskinfører Skrevet 23. februar 2024 #20 Skrevet 23. februar 2024 Pusene mine liker Litago får ikke ha koppen for meg selv ☹️😻 skikkelig sosiale de spiser Pizza også 😻😻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå