Gå til innhold

Jeg er rystet over ped.lederens behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter er 5 år (skolestarter), vi hadde ikke hatt en eneste foreldresamtale fra hun startet på storbarnsavdeling til første uka i januar. Fikk det til slutt etter å ha etterlyst det flere ganger, da de andre avdelingene i samme bhg har gitt tilbud til sine foreldre. De på andre avdelingene har fått tilbud om to samtaler ila. bhg-året. Har fått beskjed om at vår avdeling også skulle ha det men utsettelser hvert år, avdelingen bytta ped.leder flere ganger, sykdom, utallige unnskyldninger hele veien.. Da vi endelig hadde samtale var ped.leder veldig lite forberedt, hun hadde omtrent ikke noe å si. Vedkommende startet i bhg i starten av desember, muligens derfor. Fikk vite at datteren vår var fin jente, selvstendig, et godt språk og «alt bra».. I starten av denne uken, altså 7 uker senere kommer et referat/ oppsummering av foreldresamtale, en halv side håndskrevet med en skrift som det tar sin tid å kunne lese og tolke. Der har hun skrevet at vår datter har dårlig språk, ikke selvstendig og foretrekker å være alene. Trodde ikke sånne alvorlige feil var lov! Det «verste» er at vårt barn er veldig sosial, har venner, selvstendig og språklig sterk. Vi tok det opp med ped.leder dagen etter og sa at referatet vi fant på plassen til vårt barn ved henting må være noen andres. At vi ikke kjenner igjen det hun har skrevet i det hele tatt og at det i hvert fall ikke var det hun sa til oss på foreldresamtalen. Vi var heldigvis der begge to, mannen min og jeg. Da vi tok opp dette ble vi møtt på en dårlig måte og hun nektet for at dette tilhørte noen andre og sa at vi kan skrive under på det eller bare vente til neste foreldresamtale.. Ringte til styreren som det ikke er lett å få tak i. Fikk til slutt kontakt i dag og fortalte henne at dette er helt bak mål. Hun mente at det ped.leder skriver sikkert stemmer og hvis ikke så er det ikke noe å være brydd over. Bare ikke signer. Da ble jeg forbannet og minnet henne på at jeg vet veldig godt  hvorfor opptil 5 barn sluttet på samme avdeling og bytta barnehager til de i nærheten i høst… Ja, det er bare å bytte barnehage hvis man ønsket det, svarte hun..

Ønsker ikke bytte barnehage når barnet bare har 4 måneder igjen i bhg. Små feil kan man tåle men slike grove feil?  Angrer på at vi ikke bytta i høst. En ped.leder som er såpass uprofesjonell og en styrer som støtter pedagogen.. Hva gjør man? 

Anonymkode: fa332...7e7

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar det videre opp i systemet? 

Anonymkode: 513ea...284

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Pleide å ringe den som har ansvaret for barnehagen i kommunen jeg, da ble det ofte tilsyn. Og det ble skjerpet noen måneder. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Forvirret23 skrev (3 minutter siden):

Pleide å ringe den som har ansvaret for barnehagen i kommunen jeg, da ble det ofte tilsyn. Og det ble skjerpet noen måneder. 

Hjelp meg med å forstå om dette er brudd på noe? Jeg har lyst og skal ta kontakt med noen. Men hva slags brudd er det når det blir sagt ting om barn som ikke stemmer i det hele tatt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelp meg med å forstå om dette er brudd på noe? Jeg har lyst og skal ta kontakt med noen. Men hva slags brudd er det når det blir sagt ting om barn som ikke stemmer i det hele tatt? 

Kan du ikke bare fortelle hva du opplever i den barnehagen da? Må du ha paragrafer og brudd? 
Det oppleves som elendig formidling og at dere tror dere har fått referat som gjelder et annet barn. Dette pga det stemmer ikke overens med samtalen. 
Innrømmer ikke barnehagen dette er jo fordi de har brutt taushetsplikten

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Spiller det noen rolle da? Nå er hun jo snart ferdig der uansett. Hun får jo ikke plutselig dårlig språk selv om ped-leder sier hun har det. 

Anonymkode: bbed0...329

• Liker 10
Skrevet

Dette bør vel meldes til kommunen? 

Anonymkode: 59c39...0dd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Leit når det blir slik. Èn ting er jo at man er uenig i en konklusjon, men når fysisk samtale og skriftlig referat overhodet ikke henger sammen, er det forståelig med stor frustrasjon. 

Håper siste tiden går kjapt og at ikke dette mørklegger hele barnehagetiden :klem:

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spiller det noen rolle da? Nå er hun jo snart ferdig der uansett. Hun får jo ikke plutselig dårlig språk selv om ped-leder sier hun har det. 

JA, det spiller en rolle når mitt barn blir helt feil fremstilt av folk som skal ta vare på henne 5 dager i uka de neste 4 månedene som gjenstår av dette bhg-året! Hva blir det neste hvis vi lar dette gå? I dag var det vårt barn, i fjor var det urovekkende hendelser med 5 andre barn. Alt skjer på samme avdeling. Kanskje det er på tide at styrer forstår at det ikke bare er greit å si at folk kan bytte bhg.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig spiller det en rolle, de går jo mange andre barn der også og det kommer fler. 

Anonymkode: 21c12...8eb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kontakt den i kommunenen som har ansvar for barnehagene. Legg vekt på brudd av taushetsplikt, samt oppbevaring av sensitiv informasjon om barna og still kritiske spørsmål ved om ped.leder og styrer er skikket til oppgavene de har

Anonymkode: 4e9a8...c73

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest jegerrinne
Skrevet

Det jeg reagerer på at det på møtter og det på møtte sier motsatt av hverandre.  Og at de evmt ikke har fått ppt inn hvis ho er sein mef språk, for da ska det sette inn tiltak

Skrevet

Jeg tenker det kanskje er to muligheter som har skjedd. 

1. Hun turte ikke ta opp de "dårlige" tingene fordi hun syns det er ubehagelig å ta opp. Og håpte på at hun ville komme unna med referatet. 

2. Hun har lagt det i feil hylle og nekter for det da det er brudd på taushetsplikten. Og hun vet at kanskje deres referat har havnet hos en annen. 

Anonymkode: 96f35...bfb

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær glad for at dere har dette skriftlig. Ta kopi, og gå videre med saken. Dere kan signere på papiret og samtidig skrive på det papiret at dere reagerer på fremgangsmåte og ikke er enig i det som står der. En pedagogisk leder har en utdanning, men det er ingen selvfølge at vedkommende er faglig kompetent😉

Anonymkode: 046e6...51a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette høres nesten ut som en jeg har jobbet sammen med. Hadde null kontroll på papirer, hva som ble sagt og hva som ble gjort. Hun fikk sparken til slutt men har sikkert klart å karre til seg en ny jobb via sin utstråling.

Anonymkode: 3f77e...3cd

• Liker 5
Skrevet

Til TS, er dette i Oslo? Det minner veldig om den barnehagen vi (og 4 andre derfor jeg spør) forlot i sommer. 

Anonymkode: 8f766...3eb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Til TS, er dette i Oslo? Det minner veldig om den barnehagen vi (og 4 andre derfor jeg spør) forlot i sommer. 

Anonymkode: 8f766...3eb

Ikke i Oslo..

Skrevet

Jeg ville sendt et brev til barnehagen hvor jeg skriver at jeg er svært uenig i det håndskrevne referatet vi fikk etter foreldresamtalen, og dette ikke er representativt for hva som ble informert om. Lagt ved et referat av hva som faktisk ble sagt slik dere husker det.

Dette brevet blir da lagt i barnets mappe og fungerer som kontradiksjon om det skulle behøves.

Så hadde jeg sendt klage til kommunen på barnehagens dårlige drift.

Anonymkode: 98c7c...4f9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker det kanskje er to muligheter som har skjedd. 

1. Hun turte ikke ta opp de "dårlige" tingene fordi hun syns det er ubehagelig å ta opp. Og håpte på at hun ville komme unna med referatet. 

2. Hun har lagt det i feil hylle og nekter for det da det er brudd på taushetsplikten. Og hun vet at kanskje deres referat har havnet hos en annen. 

Anonymkode: 96f35...bfb

Vårt barn har alltid vært språklig sterk, har ofte med venner hjem og omvendt. Sosial og veldig selvstendig. Nei, det er ikke vårt barn hun beskrev..

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vårt barn har alltid vært språklig sterk, har ofte med venner hjem og omvendt. Sosial og veldig selvstendig. Nei, det er ikke vårt barn hun beskrev..

Men dersom de nekter for at det er feil referat, så spill ballen tilbake. Etterspør hvorfor dere som foreldre ikke har blitt meddelt bekymring angående det sosiale og språklige. Be om å få dokumentasjonen på tiltakene de har iverksatt i henhold til de utfordringene de har nevnt i referatet. Da blir de svar skyldig.

Dette må dere selvfølgelig gjøre skriftelig.

Anonymkode: 19d84...2a5

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...