lillevill Skrevet 24. februar 2024 #61 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde jeg fått en slik melding ville jeg trodd det hadde klikka litt for vedkommende😳😂😂 Anonymkode: 6f823...48d Ja eller så hadde jeg tenkt at hun var romantisk intressert i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 24. februar 2024 #62 Del Skrevet 24. februar 2024 Hvorfor ser du det ikke som en mulighet til å bli kjent med flere? Det hadde jeg tenkt. Sånn at du ikke bare spør henne hver gang du skal finne på noe? Hva slags omgangsform har du? Kan du noen ganger komme med litt brå kommentarer, eller stikk? Slik at hun beskytter seg selv ved å ha flere der? Eller så kan det være at hun er i en setting på hjemmebane som gjør at hun ikke har overskudd til å ha vanlige vennerelasjoner med kun en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 24. februar 2024 #63 Del Skrevet 24. februar 2024 For alt du vet kan det være hun lever i en forstyrret virkelighetsfære på hjemmebane, slik at det blir vanskelig å være utenfor det, når ikke flere møtes, energien strekker ikke til. Ikke gruble på det, bare fokuser på å ha det hyggelig med flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #64 Del Skrevet 24. februar 2024 Amantha skrev (2 timer siden): Forskjell på å nevne og å ta med seg de bekjente. Men det er kanskje litt tungt å forstå…? Hvor står det at venninna til TS sendte ut en invitasjon? Inn mot en helg er det mange som lurer på hva vi skal Er det en skøytebane, vitensenteret, eller badestranden, så forteller vi jo det slik at de kan bli med. Anonymkode: 93def...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #65 Del Skrevet 24. februar 2024 Jeg har ei venninne som er slik at hun ofte bare vil være med en og en. Vi er 3-4 stykker som kjenner hverandre godt, men om hun er med må vi spørre om lov til å be med alle. Det er litt kjipt i en hektisk hverdag med jobb og barn med få muligheter til å møtes, og det blir ofte slik at hun inviteres sist og enten så kommer de eller så møter vi henne alene en annen dag. Det er 10års vennskap bak, men nå begynner det å bli litt slitsomt. Så ts, ikke vær den venninnen. Anonymkode: 0c836...a5a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #66 Del Skrevet 24. februar 2024 Rotemor skrev (På 23.2.2024 den 8.07): At dere sluttet å ha sex er ikke spesielt relevant. Dere skulle neppe dyrke kjærlighets- eller sexrelasjonen deres på skøytebanen t.eks. 🤦🏻♀️ Anonymkode: b6439...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 24. februar 2024 #67 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤦🏻♀️ Anonymkode: b6439...354 Hæ? Hva har det med venne-relasjon å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleblomst90 Skrevet 24. februar 2024 #68 Del Skrevet 24. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 14.23): I helgen hadde jeg avtale om å treffe en venninne og barna våre, som jeg ikke hadde sett på lenge. Vi avtalte å møtes på skøytebanen. Når vi kom dit var hun der sammen med to andre mødre også, en av de har jeg aldri møtt. For all del hyggelig med mange barn, men jeg hadde trodd der bare var oss som hadde en avtale med våre barn. Når jeg kom dit sier den ene: "ååh kommer det kjentfolk?!", så hun visste ikke engang at vi skulle komme. Under dagen der snakket de at de hadde vært sammen igår og at de skulle på middag sammen senere i måneden, og prøvde lage avtaler. De tok bilder av hverandres barn sammen osv. Jeg har ikke sagt ifra til venninnen min om dette, vet ikke om jeg skal gjøre det heller. Hva mener dere? Er litt usikker på dette vennskapet. Saken er at jeg har gått ut av en type menighet, og denne moren er der, men vi har vært sammen etter bruddet og vi har alltid vært enige om å være venner. I helgen følte jeg hun ikke ville være sammen med meg alene. Skal jeg bare la den gå? Alle har vel litt spesielle relasjoner? Anonymkode: 873cd...b35 Først og fremst, kudos til deg for å ha kommet deg ut av en type menighet når det var det riktige for deg. Sånt kan være veldig vanskelig. Jeg vil anbefale å la det gå denne gangen, og om det samme skjer neste gang dere lager en avtale så kan det være en god ting å ta det opp med henne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #69 Del Skrevet 25. februar 2024 Du bør la denne gå ja. Venninnen din gjorde ikke noe galt. Dere hadde ulike forventninger. Ift det å snakke om/planlegge aktiviteter med andre foran deg, så er dette en del av livet. Muligens ikke like gjennomtenkt, men trenger ikke være vondt ment eller betyr at hun ikke er interessert i å prate med deg. Kan selvfølgelig også vær at dere legger ulikt inn i vennskapet, at det betyr mer for deg enn henne? Ikke godt å si. Noen har mange venner og vil gjerne møtes flere om ganga, andre har få venner eller foretrekker rett å slett å møtes 1-1. Du kan forsøke å invitere henne og barna hjem til deg for å se om hun er interessert i å finne på noe mer 1-1. Anonymkode: 6fcdf...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 25. februar 2024 #70 Del Skrevet 25. februar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Hvor står det at venninna til TS sendte ut en invitasjon? Inn mot en helg er det mange som lurer på hva vi skal Er det en skøytebane, vitensenteret, eller badestranden, så forteller vi jo det slik at de kan bli med. Anonymkode: 93def...deb Du om det. Jeg tar aldri med noen andre om jeg har en avtale med en bestemt person. Om du har en avtale med en date på skøytebanen så er du der med masse venninner når vedkommende kommer? Det ville jeg sagt var meget spesielt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. februar 2024 #71 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) Amantha skrev (5 minutter siden): Du om det. Jeg tar aldri med noen andre om jeg har en avtale med en bestemt person. Om du har en avtale med en date på skøytebanen så er du der med masse venninner når vedkommende kommer? Det ville jeg sagt var meget spesielt. Det er meget spesielt å bruke date som eksempel. Det vet man at er mellom to mennesker. Man tar ikke med barna sine på «date» heller. Endret 25. februar 2024 av Rotemor 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #72 Del Skrevet 25. februar 2024 Det at de andre damene var der, hadde kanskje ikke vært så ille om "venninnen" din ikke hadde vært så ekskluderende med deg og barna dine? At hun nærmest latet som om du bare dukket opp uten at dere hadde avtalt det på forhånd. Jeg hadde også syns det hadde vært veldig ubehagelig om venninnen min hadde behandlet meg som luft. Man driver ikke å planlegger mange hyggelige sammenkomster foran en annen venninne som ikke er inkludert. Det er ungdomskole oppførsel. I en ideell verden skal vi kunne forvente mer av voksne kvinner, men det er desverre noen som ikke vokser fra den mobbe mentaliteten. Anonymkode: 7beb4...1fc 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #73 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har ei venninne som er slik at hun ofte bare vil være med en og en. Vi er 3-4 stykker som kjenner hverandre godt, men om hun er med må vi spørre om lov til å be med alle. Det er litt kjipt i en hektisk hverdag med jobb og barn med få muligheter til å møtes, og det blir ofte slik at hun inviteres sist og enten så kommer de eller så møter vi henne alene en annen dag. Det er 10års vennskap bak, men nå begynner det å bli litt slitsomt. Så ts, ikke vær den venninnen. Anonymkode: 0c836...a5a Driver dere å planlegger morsomme aktiviteter dere skal gjøre sammen foran denne venninnen, som hun ikke er invitert med på? Ikke vær de "venninnene". Anonymkode: 7beb4...1fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #74 Del Skrevet 25. februar 2024 Amantha skrev (52 minutter siden): Du om det. Jeg tar aldri med noen andre om jeg har en avtale med en bestemt person. Om du har en avtale med en date på skøytebanen så er du der med masse venninner når vedkommende kommer? Det ville jeg sagt var meget spesielt. Date? Nå drar du inn alt mulig rart... Her var situasjonen familier. Da er det veldig vanlig å treffes flere om gangen, og la det være litt løst i formen. I dag skal vi i lekeparken, og det nevnes jo for andre også. Bare hyggelig når flere møter opp. Om ei venninne jeg ikke har sett på en stund sender meg melding og lurer på om vi skal treffes i dag så svarer jeg bare at vi skal i parken ca kl 11. Anonymkode: 93def...deb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #75 Del Skrevet 25. februar 2024 Hoia skrev (20 timer siden): Hvorfor ser du det ikke som en mulighet til å bli kjent med flere? Det hadde jeg tenkt. Sånn at du ikke bare spør henne hver gang du skal finne på noe? Hva slags omgangsform har du? Kan du noen ganger komme med litt brå kommentarer, eller stikk? Slik at hun beskytter seg selv ved å ha flere der? Eller så kan det være at hun er i en setting på hjemmebane som gjør at hun ikke har overskudd til å ha vanlige vennerelasjoner med kun en. Ja. Når disse kvinnene drev å planla masse kjekke aktiviteter de skulle gjøre sammen foran ts. Så skulle ts bare ha invitert seg selv med. Hun skulle presset seg på, som en mulighet til å bli bedre kjent med disse flotte damene. Flotte damer som behandet henne som en tilfeldig forbipasserende/bekjent 😃 Anonymkode: 7beb4...1fc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 25. februar 2024 #76 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 14.23): I helgen hadde jeg avtale om å treffe en venninne og barna våre, som jeg ikke hadde sett på lenge. Vi avtalte å møtes på skøytebanen. Når vi kom dit var hun der sammen med to andre mødre også, en av de har jeg aldri møtt. For all del hyggelig med mange barn, men jeg hadde trodd der bare var oss som hadde en avtale med våre barn. Når jeg kom dit sier den ene: "ååh kommer det kjentfolk?!", så hun visste ikke engang at vi skulle komme. Under dagen der snakket de at de hadde vært sammen igår og at de skulle på middag sammen senere i måneden, og prøvde lage avtaler. De tok bilder av hverandres barn sammen osv. Jeg har ikke sagt ifra til venninnen min om dette, vet ikke om jeg skal gjøre det heller. Hva mener dere? Er litt usikker på dette vennskapet. Saken er at jeg har gått ut av en type menighet, og denne moren er der, men vi har vært sammen etter bruddet og vi har alltid vært enige om å være venner. I helgen følte jeg hun ikke ville være sammen med meg alene. Skal jeg bare la den gå? Alle har vel litt spesielle relasjoner? Anonymkode: 873cd...b35 Sosial eklsudering virker som sterkest når man blir det av noen man fysisk er sammen med. Du ble sosialt ekskludert og nedprioritert av denne venninnen og gjengen hennes. Tror ikke det ble gjort bevist av henne. Men resultatet ble som det ble, og er helt naturlig at du reagerer negativt. Ja, jeg tenker at du bør vurdere om du ønsker å prioritere relasjonen med henne videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 25. februar 2024 #77 Del Skrevet 25. februar 2024 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: Da er det veldig vanlig å treffes flere om gangen, og la det være litt løst i formen. I dag skal vi i lekeparken, og det nevnes jo for andre også. Bare hyggelig når flere møter opp. Om ei venninne jeg ikke har sett på en stund sender meg melding og lurer på om vi skal treffes i dag så svarer jeg bare at vi skal i parken ca kl 11. Anonymkode: 93def...deb Familier? Ts sier: «I helgen hadde jeg avtale om å treffe en venninne og barna våre, som jeg ikke hadde sett på lenge. Vi avtalte å møtes på skøytebanen. Når vi kom dit var hun der sammen med to andre mødre også, en av de har jeg aldri møtt.» Det blir som det typiske tredje hjul på vogna om man har en avtale og det dukker opp andre. Avtaler jeg med én venninne, så tar jeg ikke med meg en skokk andre som hun ikke kjenner. Det er jo frekt som faen, og vitner om mangel på oppdragelse. Endret 25. februar 2024 av Amantha 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #78 Del Skrevet 25. februar 2024 Amantha skrev (8 minutter siden): Familier? Ts sier: «I helgen hadde jeg avtale om å treffe en venninne og barna våre, som jeg ikke hadde sett på lenge. Vi avtalte å møtes på skøytebanen. Når vi kom dit var hun der sammen med to andre mødre også, en av de har jeg aldri møtt.» Det blir som det typiske tredje hjul på vogna om man har en avtale og det dukker opp andre. Avtaler jeg med én venninne, så tar jeg ikke med meg en skokk andre som hun ikke kjenner. Det er jo frekt som faen, og vitner om mangel på oppdragelse. Familie, ja. Venninnetreff, eller date, er noe annet. Både jeg og barn har fått mange, nye venner og bekjentskaper på den måten. Men forstår jo av denne tråden at det er mange enstøinger som tenker mer eiesykt når det gjelder venner. Anonymkode: 93def...deb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #79 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Familie, ja. Venninnetreff, eller date, er noe annet. Både jeg og barn har fått mange, nye venner og bekjentskaper på den måten. Men forstår jo av denne tråden at det er mange enstøinger som tenker mer eiesykt når det gjelder venner. Anonymkode: 93def...deb Når du blir invitert, så syns du det er greit at de behandler de deg som om du bare plutselig dukket opp uten avtale og crashet deres greie? Du syns det er greit at "venner" planlegger masse kjekt foran deg, som du ikke blir invitert med på? De tar bilder av alle barna sammen, men ekskluderer dine barn? Anonymkode: 7beb4...1fc 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #80 Del Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når du blir invitert, så syns du det er greit at de behandler de deg som om du bare plutselig dukket opp uten avtale og crashet deres greie? Du syns det er greit at "venner" planlegger masse kjekt foran deg, som du ikke blir invitert med på? De tar bilder av alle barna sammen, men ekskluderer dine barn? Anonymkode: 7beb4...1fc Det har jeg aldri sagt Om du leser innleggene mine berører de ikke den delen av problemstillingen i det hele tatt. Kun at jeg er vant til at vi i helgene avtaler litt løst og fast. Tar med venninner som ellers ville vært ensomme. Og generelt er inkluderende og sosiale, med "åpen dør" på sosiale sammenkomster. Anonymkode: 93def...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå