AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 Enten er jeg på jobb eller så er jeg hjemme. Umulig å bli kjent med folk her (liten by på Sørlandet) tross for at jeg flyttet hit for ca 20 år siden. Andre som har kjent på det samme? Anonymkode: 2e34f...ca3 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Det er vanskelig å få venner i voksen alder, nesten uansett hvor man bor. Jeg kjente på det samme! Mitt beste tips er å bli med i en forening eller hobby der du møter folk som liker noe av det samme som deg. Det fungerte for meg, og jeg har mange venner i dag. Anonymkode: 4c0f9...e4a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 Er Norge et land det er spesielt vanskelig å få venner i? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 Føler ikke det er vanskelig å få venner. De fleste takker ja til en hyggelig middagsinvitasjon eller de vil bli med på noe. Anonymkode: e0494...9b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, Fountaine said: Er Norge et land det er spesielt vanskelig å få venner i? Har inntrykk av det. Ca alle jeg vet om, henger fortsatt med vennene de hadde på barneskolen eller vgs. Og evt studietid. Hadde man ingen venner på skolen, er man "venneløs" i voksen alder. Jeg har jobbet, jeg har gått på hobbykurs osv, men er innmari vanskelig å faktisk bli venn med noen. På sånne hobby-greier, kommer det oftest venner sammen, så de har jo allerede hverandre. Anonymkode: a34d8...6c5 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Enten er jeg på jobb eller så er jeg hjemme. Umulig å bli kjent med folk her (liten by på Sørlandet) tross for at jeg flyttet hit for ca 20 år siden. Andre som har kjent på det samme? Anonymkode: 2e34f...ca3 Jeg bor sentralt i Oslo og det er like vanskelig her å få venner i voksen alder. Anonymkode: 59e99...70a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Føler ikke det er vanskelig å få venner. De fleste takker ja til en hyggelig middagsinvitasjon eller de vil bli med på noe. Anonymkode: e0494...9b2 Da er du heldig 😊 Anonymkode: a34d8...6c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 Sørlendingene er ikke akkurat lette å bli venner med selv om de er hyggelige 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 Tunique skrev (Akkurat nå): Sørlendingene er ikke akkurat lette å bli venner med selv om de er hyggelige Det har jeg merket. Anonymkode: 2e34f...ca3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Del Skrevet 22. februar 2024 Kan du ikke innføre Fredagspils eller noe? Anonymkode: 985ef...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er vanskelig å få venner i voksen alder, nesten uansett hvor man bor. Jeg kjente på det samme! Mitt beste tips er å bli med i en forening eller hobby der du møter folk som liker noe av det samme som deg. Det fungerte for meg, og jeg har mange venner i dag. Anonymkode: 4c0f9...e4a Mye bedehus folk, her og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 2e34f...ca3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg tenker også at hobby kan være greia... Typ idrettslag, klatreklubb. Du klarer ikke å få deg noen venner via jobb, altså å bli venn med noen av kollegaene dine? Anonymkode: 0236d...f71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Mye bedehus folk, her og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 2e34f...ca3 Det skjønner jeg veldig godt. Da handler det jo også om felles verdier. Er du ikke kristen, blir det kanskje miss-match allerede der. Anonymkode: a34d8...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mye bedehus folk, her og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 2e34f...ca3 Hvis du åpner avisa kan jeg vedde på at du finner "kom og dans" kvelder, pistolklubb, dartklubb, whist klubb jaktlag og mye annet. Anonymkode: 985ef...f74 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Del Skrevet 22. februar 2024 Eller facebook gruppe som heter "Hva skjer i...." Anonymkode: 985ef...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mye bedehus folk, her og det gidder jeg ikke. Anonymkode: 2e34f...ca3 Den innstillingen der hjelper ikke hvis du er uten venner og ønsker deg det. For det første, forslaget forening er ikke ensbetydende med å gå på bedehuset. Utvid horisonten din, sjekk ut røde kors, frivilligsentral, turgrupper, arrangement på biblioteket osv osv osv. Og for det andre, du gidder ikke bedehusfolk sier du. Jeg er heller ikke religiøs, men hadde en religiøs person ønsket et vennskap med meg så hadde jeg takket VARMT ja. Slutt å døm mennesker basert på tro. De kan være verdens morsomste folk, lyttende og lojale ---- selv om de er religiøse. Slutt å vær dømmende og fordomsfull hvis du vil ha venner, da kommer du lengre Anonymkode: da0a7...fe0 8 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 22. februar 2024 #17 Del Skrevet 22. februar 2024 Er det kanskje en nabo som føler det samme? Tror mange føler at de vil ha venner. Ta initiativ og snakk med noen du treffer på din vei, på en tur langs stien. Kanskje kan dere finne ut noe dere vil gjøre sammen. Dere bor i nærheten kanskje, så inviter på besøk osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 22. februar 2024 #18 Del Skrevet 22. februar 2024 Ja jeg kan skrive under på at det er vanskelig i voksen alder og få seg venner. Har prøvd i 3 år og nå har jeg gitt opp. Jeg blir aldri bedt med eller de går bak ryggen og ikke informerer om når og hvor... altså jeg tar ett hint at de ikke er så interessert i at jeg skal være med. I hvertfall føler man seg lite inkludert. Det er helt greit det. Så fra nå av gjør jeg det meste alene. Men har noen få hobbyer, men har innsett å få venner der er umulig. Så jeg treffer folkene når det er noe som skjer i den hobbyen og så drar man hver til sitt.. sånn er det blitt. Men får nå sett folk den timen eller to den varer da.. så en får være fornøyd med det. I kveld er det vaffel og kaffe ett sted her. dit skal jeg bare for å treffe folk og så drar hjem til meg selv etterpå. Alle har allerede sine sett med venner så vanskelig å bli inkludert. Men sånn er det bare. Tror flere og flere vil bli sittende alene i norge etter sosiale mediers og internett sitt inntog. Dessverre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Den innstillingen der hjelper ikke hvis du er uten venner og ønsker deg det. For det første, forslaget forening er ikke ensbetydende med å gå på bedehuset. Utvid horisonten din, sjekk ut røde kors, frivilligsentral, turgrupper, arrangement på biblioteket osv osv osv. Og for det andre, du gidder ikke bedehusfolk sier du. Jeg er heller ikke religiøs, men hadde en religiøs person ønsket et vennskap med meg så hadde jeg takket VARMT ja. Slutt å døm mennesker basert på tro. De kan være verdens morsomste folk, lyttende og lojale ---- selv om de er religiøse. Slutt å vær dømmende og fordomsfull hvis du vil ha venner, da kommer du lengre Anonymkode: da0a7...fe0 Enig med denne personen. Og første bud er å komme seg ut av sitt eget hus! Hvis det er venner du er ute etter så vil jeg VARMT anbefale kor. Det er skikkelig gøy og du møter folk i alle aldre og alle typer yrker og bakgrunner. Og plutselig har du en venn Anonymkode: 5c85f...c50 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xQueenKx Skrevet 22. februar 2024 #20 Del Skrevet 22. februar 2024 17 minutter siden, GrønnNellik68 said: Ja jeg kan skrive under på at det er vanskelig i voksen alder og få seg venner. Har prøvd i 3 år og nå har jeg gitt opp. Jeg blir aldri bedt med eller de går bak ryggen og ikke informerer om når og hvor... altså jeg tar ett hint at de ikke er så interessert i at jeg skal være med. I hvertfall føler man seg lite inkludert. Det er helt greit det. Så fra nå av gjør jeg det meste alene. Men har noen få hobbyer, men har innsett å få venner der er umulig. Så jeg treffer folkene når det er noe som skjer i den hobbyen og så drar man hver til sitt.. sånn er det blitt. Men får nå sett folk den timen eller to den varer da.. så en får være fornøyd med det. I kveld er det vaffel og kaffe ett sted her. dit skal jeg bare for å treffe folk og så drar hjem til meg selv etterpå. Alle har allerede sine sett med venner så vanskelig å bli inkludert. Men sånn er det bare. Tror flere og flere vil bli sittende alene i norge etter sosiale mediers og internett sitt inntog. Dessverre. Samme her. Jeg er aldri den første folk ringer til hvis de har noe spennende å fortelle, jeg er den de plutselig kommer på etter at alle andre er informert. Jeg er aldri noens "person". Folk drar på turer sammen og sender meg snap om det i stedet for. Det er greit, jeg er som deg, tar et hint. Har alltid slitt med å holde på venner, og på skolen stakk de andre fra meg så snart jeg snudde ryggen til osv. Jeg er vant med det, og har selvinnsikt nok til å skjønne at det sikkert er jeg som er problemet da. Men det hadde jo vært litt ok å få vite hva som er problemet. Er litt nysgjerrig på det, faktisk. Jeg har et handikapp da, så det kan være der "problemet" ligger, at det er litt styr og tiltak å ha meg med på ting. Hvem vet🤠 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå