Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle fine sjeler!

Jeg har lyst til å dele en historie her, som er tung, sår og rett og slett grusom for meg. Så vær så snill, les dette med et åpent sinn, fordi jeg tenker allerede «hvorfor ble jeg i dette så lenge?» Denne historien handler om meg (gutt 23) og kjæreste/eks (gutt 25)

Vinteren 2021 møtte jeg en gutt, han var perfekt, jeg ble kjempeforelsket og det ble han også. Så ble vi sammen i april, og jeg var i ekstase. Historien blir bare værre og værre. 

Først begynte det å skli ut litt, etter en måned. Det startet med en gang vi hadde vært på en sen middag (med vin) hos et vennepar, og da vi kom hjem og la oss i sengen begynte vi å kose litt. Plutselig snapper det for han og han sier «hvor mange andre gutter har du gjort dette med? jeg er vel bare en av mange». Og fortsetter dette i flere minutter. Og på dette tidspunktet kjenner jeg han ikke igjen, det var som om hele personligheten hans endret seg. Jeg ble lei meg, og vi sovnet, han mente han ikke husket noe dagen etterpå og beklagde seg. Neste hendelse, er på middagsbesøk hos venner (drikker vin) på sommeren og skal gå hjem, suuuperhyggelig hele kvelden, men på gåturen hjem så snapper han igjen. Kaller meg stygge ting, dum, psykopat, gæren osv. Nekter å gå videre på veien, så vi brukte 3 timer på en 40 min gåtur. På et tidspunkt skriker han stygge ting til meg, løper etter meg og drar i genseren min så hardt at han faller.

Disse tilfellene fortsetter å skje. Senere i sommer hos familien min på vinkveld sitter han å driter meg ut ved å demonstrere hvordan jeg smatter i søvne, si høyt at jeg ikke bestod videregående på første forsøk, gjøre narr av at jeg strøk på eksamen. 

Og slike tilfeller bare fortsetter å skje, altså at han i flere sammenhenger plutselig begynner å himle med øynene, snakke usammenhengende, si ting som «du er dum» «du er gæren» «du er psykopat» «ingen bryr seg om deg, ikke engang moren din» «du er en taper». Generelt bare sitte å dra meg ned. Han har sagt ting som «ingen vil vel ha den sæden din, du med adhd og angst» (På snakk om sæddonasjon/surrogati) og maaange andre sånne tilfeller når vi er blant andre folk. Disse «småhendelsene» har skjedd kanskje 70-80 ganger de siste 3 årene. 

Og midten/sent i 2022 eskalerte det. Vi var på sommerhytten hans med andre folk og han begynner på samme måte som beskrevet tidligere, som resulterer i at jeg sier natta til de andre og går å legger meg. Da kommer han inn på rommet og krever å snakke med meg for å «si unnskyld», jeg er nedbrutt og nekter å snakke. Da slår han meg 4-5 ganger med knyttneven i siden av magen (under armhulen). 

Andre tilfeller: han har plutselig snappet, fått en rekasjon fra meg og dyttet meg ned i senga, kvelt meg, slått meg, ødelagt tingene mine. Situasjoner der han blir så full sammen med mine venner og familie at han kaller familievenner «skalla mongo», stikker av rundt i nabolaget til tanten og onkelen min og går på fremmede sine verandaer, han snakker med seg selv, og er generelt kjempeslem mot meg (som nevnt over). Drevet med noe jeg kaller «våken-terror» i mangel av bedre ord, der han etter å ha vært slem nekter meg å sove, skrur på lys, prikker på meg, drar av meg dyna, nekter å si når vi må stå opp dagen etter (hvis vi skal rekke noe), si ting til meg som jeg vil ha svar på så jeg skal ligge å tenke på det å ikke sovne. F.eks «du er en fitte» og jeg spør «hvorfor?» uten svar helt til jeg bare kollapser av utmattelse. 

Utover dette har han løyet ekstremt mye. Løyet om hvem han har hatt sex med, om han hadde testet seg for kjønnsykdommer før vi begynte å ha sex uten kondom, løyet om ganger han har drukket mens vi har vært hjemme sammen (drukket vin fra termos/kaffekopp osv), og MYE mer. Det er løgner hele tiden. SISTE konkrete tema: han har ca 10 ganger mens han har vært full sendt til flere andre via snapchat «vi må kline» «jeg vil suge den deilige pikken din» «jeg vil suge deg og ***», «har du på lite klær?». Han oppsøker folk han tidligere har hatt sex med, og ringer dem midt på natten

KEYWORD HER: ALT dette er uprovosert, og det skal sies at han er ikke en som drikker hver dag, kanskje 2 ganger i uken og SJELDENT alene. Det meste har skjedd på fest/selskap/middager/hytteturer der det er naturlig å drikke. 

Og siste hendelse nå, var for noen uker siden. Vi bor ca 40 min unna hans foreldre og denne kvelden skulle han til sine venner og jeg til mine, og begge var i nærheten av hans foreldre, så vi kunne sove der på gjesterommet. Han drar hjem i 01-tiden, men jeg koste meg så med noen jeg ikke hadde sett på lenge, så jeg ville ikke hjem enda, da sier han «du skal hjem, jeg betaler taxi for deg». Det ender med at jeg kommer frem dit kanskje 04, og da er han rasende. Han sier at jeg har vært utro og mente jeg hadde tinder på telefonen min (noe jeg ikke hadde). Og så forsøker han å ta fra meg telefonen min, men klarer ikke det, så han kveler meg ned i senga og tar telefonen ut av hånden min, jeg reiser meg og da dytter han meg ned igjen. Faren hans hører bråket og kommer løpende inn, ser meg i øynene og går ut igjen. Jeg drar derfra og drar på mitt lokale krisesenter. Ender meg at jeg drar hjem til oss etterpå, og der venter han på meg, og vi snakker det ut. 

Etter hendelsen nå sist der han kvelte meg, gikk det 5 dager, så kom fredagen og jeg ble bedt på middag til en venninne, da KLIKKA han fordi jeg prioriterte middag med en venninne ovenfor en kjærestehelg med han, fordi han mente vi trengte det etter en tøff periode. Han sier blant annet at jeg reagerer som en fjortenåring på ting han gjør, fordi jeg «skrur av GPS på mobilen og blir borte i flere timer». Og så klikker han helt, slår opp med meg, og jeg har ikke sett han siden. Det er 2 uker siden. 

Jeg er helt fra meg, super kjærlighetssorg, jeg savner han, jeg får panikk, og vil bare ha han tilbake. Og dette er jo HELT SYKT!!! Jeg burde jo hate han. Men nå har han sagt opp leiligheten, fjernet meg, venner og familie fra sosiale medier, hentet en del av tingene sine, og alt er bare helt ferdig. Han sier vi ikke er bra for hverandre, og mener vi bør vokse hver for vårt også kanskje ende opp sammen. Jeg er jo knust, og det er nesten sånn at jeg noen ganger tenker at det er min skyld at alt har skjedd, eller at jeg finner på det!? Men jeg gjør jo ikke det…

Til slutt: 3-5 tilfeller av volden har jeg klart å filme med å være kjapp med å skru på kamera på telefonen, og tatt lydopptak i ettertid der han innrømmer volden helt klart og tydelig. Har også dokumentasjon på at han holder meg våken, nekter å si når alarm skal gå av og at han ødela laderen min så jeg skulle «kose meg mens mobilen gikk tom for strøm» osv. Har ca. 20 relevante lydopptak.  Det skal sies at det siste året har jeg vært fraværende som kjæreste. Jeg har ikke prioritert han, jeg har ikke turt å ta han med på fest/selskap hos venner, jeg har vært mye med venner uten han, av naturlige årsaker. (Han ødelegger HVER. ENESTE. ting jeg gleder meg til). 

Og til dere, HVA GJØR JEG NÅ? Jeg er knust, jeg er forvirret og helt rådvill!! Han viste at jeg slet med angst og at jeg var «naiv» og lett stolte på folk etter seksuelle overgrep når jeg var ynge. Føler meg så brukt, samtidig som jeg føler alt er min feil. 

Endret av Serenahiis
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager gutt, jeg synes ikke du bør være sammen med noen som behandler deg så dårlig. Det høres grusomt ut.

Anonymkode: bf3db...ba5

• Liker 2
Skrevet

Hold deg langt unna han, han er giftig og farlig!

Anonymkode: 54ddc...1fb

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Han høres ikke helt psykisk frisk ut. Du er veldig ung og jeg vet det kan føles umulig å gi slipp på han, mange av oss har vært der. Men etterhvert vil du føle deg bedre, og du vil bli glad for at du kom deg vekk.

Anonymkode: 2b9bb...0c5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bruk fornuften din og kom deg bort. 

Jeg vet at du ønsker at dette skal gå bra. MEN virkeligheten er nok den at han blir ikke bedre, han blir verre og verre. Han isolerer deg og bruker deg som unnskyldning til å utøve vold. 

Du vil bare bli mer og mer usikker og ødelagt om du fortsetter forholdet med ham. One deg for venninnene dine, rådfør deg med dem og ikke mist lytt til dem, ta til deg det de sier ang å komme deg bort. 

Gi opp forholdet før det går for langt, før han rekker å skade deg for livet eller å drepe deg.

Anonymkode: 6ede7...639

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er psykisk syk. Dette er ikke noe du kan fikse, eller leve med. Kom deg unna og blokker all kontakt så fort som mulig.

Anonymkode: eb660...d4f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Huff, her var det mye greier gitt.

1. Har du fått behandling/hjelp etter overgrep fra da du var yngre? Hvis nei, kontakt SMISO. 

2. Kontakt fastlegen din for henvisning til psykolog, eller sjekke om din kommune har Rask psykisk helsehjelp.

3. Blokker eks på alle sosiale medier

4. Dette er IKKE din feil. Du har ikke gjort noe galt. De følelsene du har nå er heller ikke feil. 

5.Ring VOlinjen på 116 006

6. Vurder politianmeldelse for vold/overgrep

Jeg ønsker deg alt mulig godt, ta vare på deg selv på best mulig måte. Du kommer til å finne kjærligheten igjen. Når tiden er inne. Nå må du først reparere deg selv.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du spør hva du bør gjøre. Jeg synes du skal ta kontakt med politiet, ev. først med krisesenteret slik at de ev. kan støtte deg når du går til politiet.

Så skal du anmelde ham!

Denne mannen elsker deg ikke, han er sammen med andre for å bryte dem ned. Det har ikke noe med kjærlighet å gjøre fra hans side, og det er ingenting du kan gjøre som kan endre ham. Han er en svært farlig mann, en mann som kan komme til å ta livet av deg.

Derfor må du gå til politiet.

Du har beviser for hans vold, du har vitner på volden, både den fysiske og den psykiske volden.

Vær så snill, kjære deg, gå til politiet (ev. til Krisesenter som kan bli med deg til politiet).

❤️

Anonymkode: 489f4...13d

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er IKKE din feil. Du må komme deg bort. Han er syk, og farlig. Kom deg bort fra ham, ta vare på deg selv. Få hjelp for det du har vært utsatt for, både fra ham og tidligere. På et senere tidspunkt, når du er trygg i deg selv, vil du finne en kjæreste som er god for deg. 

Anonymkode: 568d9...167

Skrevet

KJære deg, gutt 23, dette må du komme de ut av. Du fortjener så mye bedre❤️

Anonymkode: 10aba...44c

Skrevet

Dette var vond lesning..

Jeg har også vært i fysiske og psykisk voldelige forhold. Han høres ut som han har en alvorlig psykisk lidelse og dette vil bare skade deg mer av å bli i. Jeg levde i fight-flight i mange år. Det kan gjøre en nærmest paralysert i handling til slutt. Utenforstående pleier ikke forstå. Du var likevel i handling når du dro på krisesenteret. Da kan du gjøre det igjen. De kan hjelpe deg selv om ting ikke skjedde i går. Da har du kanskje selv litt mer ro også. Hvis du sliter veldig utenom normal fastlege tid, kan du dra på legevakten. Det er også mange du kan ringe til anonymt hvis du trenger det. Feks kirkens sos eller hjelpetelefonen (mental helse) 116 123.

https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/

Terapi er viktig i ettertid nå.  Slike skadede sjeler som oss trenger noen ekstra «verktøy» så vi blir obs på faresignal fra slike mennesker, slik at vi ikke bearbeider oss selv og slettes ikke finner samme type personer som kan prøve å ødelegge oss. Alt hva han gjorde mot deg var ikke kjærlighet. Du føler kanskje du har blitt avhengig av han. 
Dette er en skapt avhengighet av han! Når du blir behandlet dårlig over lengre tid vil du ikke se noe av dette helt klart før du tar helt avstand og gir deg selv tid og egenomsorg. 
Har du lest litt på «ut av voldelige forhold» her på kg? Det er vondt, men likevel godt å ikke føle seg alene. Det kan gi mer forståelse for egen situasjon også. Jeg håper du gjør det som er bra for deg nå, Du vet han er skadelig og du kan ikke forandre han. Lykke til kjære deg❤️

Anonymkode: 8e03b...2ad

• Nyttig 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Huff, ikke noe kjekt å lese. Tenker at du helt klart bør holde deg så langt unna han som bare mulig. 

For min del syns jeg ofte at kunnskap og forståelse er til hjelp, og noen ting jeg tenker du kan begynne med å lese om for å forstå litt mer av situasjonen, det du har blitt utsatt for og hvorfor du fortsatt kan ønske han tilbake kan f. eks. være om:
- Gaslighting
- Traumebånd
- Manipulasjon
- Turbulente forhold
- Emosjonell mishandling
- Fysisk og psykisk vold, materiell og seksuell vold kan også være aktuelt
- Narcissistic abuse (uansett om han er narsissist eller ei kan det være nyttig å lese om narsissistisk mishandling, for det ser ut som det kan passe. Det er helt utrolig hva det kan gjøre med en, hvilke konsekvenser det kan få for en (både fysisk, psykisk, sosialt osv) å være i narsissistiske forhold, bli utsatt for narsissistisk mishandling osv)

Jeg har tro på at informasjon og kunnskap kan være til stor hjelp. Å fullt ut forstå hva man har blitt utsatt for kan dempe trangen/ønsket om å f. eks. bli sammen igjen/savnet etter han. Det kan være vondt å ta innover seg, men i det lange løp tror jeg det er sunnere enn alternativet. 

Masse medfølelse til deg for alt du er blitt utsatt for!
Jeg er sikker på du fortjener en som behandler deg som en konge. ❤️ 

Anonymkode: 6fc11...fe5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...