Gå til innhold

Hvordan klarer folk å bo i leiligheter uten balkong/uteplass?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hulderen skrev (På 22.2.2024 den 12.45):

Enig, her sporet tråden raskt av, gitt. Og det av Trådstarter selv. 

TS: skal du trolle om å bli brun, så skriv det i trådtittelen.

Hvordan skulle TS vite på forhånd at noen kom til å ta opp "å bli brun eller ikke"?? 

Enig med deg TS, hadde aldri klart å bo i en leilighet jeg ikke kunne komme ut kjapt uten å måtte gå flere etasjer ned. Hadde følt meg innestengt, og fikk klaustrofobifølelse når jeg var hos min oldemor i oppveksten som ikke hadde altan/balkon, men kun 2 vinduer som vendte ut mot et tak med leiligheter rundt som en ring. Jeg hadde også blitt deppa av å ikke kunne sitte ute en fin sommerdag. 

Anonymkode: 15e50...d4a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg bor nært sentrum i Trondheim og kan sole meg naken uten at noen ser meg 😊 Hadde blitt skikkelig ensom på bygda. 

Anonymkode: e80ba...9a2

Så du er avhengig av besøk hver dag eller noe sånt? 

Vi er nå på jobb hver dag og er sosial der, er sosial med hverandre hjemme, besøker øvrig familie ofte på søndager, møter venner ofte på fredager og/eller lørdager etc. Så vi er sosial nok vi. Mange tar turen fra byen for å besøke oss også ❤️ Og så har jeg jo dyra mine oppå det hele.

Anonymkode: dcfdc...835

Skrevet

Aldri brukt veranda på leiligheter der jeg har bodd, blir alt for intimt når nabo over, under, på siden etc også er der. Dermed er veranda ikke viktig for meg.
Men jeg jeg hadde ikke klart å leve uten hus, hage og terrasse med barn, all ære til de som har barnefamilie i leilighet. 

Skrevet

Har hage 20 meter fra fjorden,trenger ikke balkong:)

Anonymkode: 2775e...086

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 15.51):

Skjønner ikke at folk kan bo i en leilighet midt i byen uavhengig av balkong 🤣 Vi har enebolig med flere terasser og en plen jeg bare kan legge meg strakt ut på i sommersola ❤️ Bygdelivet anbefales på det sterkeste. 

Vi slipper så vanvittig mye husarbeid.

Anonymkode: 538e0...a97

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en liten balkong, har bodd her i rundt 8 år, og har aldri oppholdt meg der ute. Jeg hater å sole meg, hater å få sol på meg. Bli svett og varm, og den hersens sola som skinner inn i øynene og blender meg. Lyst og varmt.

Håper denne tråden kan lære deg at vi alle er forskjellige.

Anonymkode: b59e5...96f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan skulle TS vite på forhånd at noen kom til å ta opp "å bli brun eller ikke"?? 

Enig med deg TS, hadde aldri klart å bo i en leilighet jeg ikke kunne komme ut kjapt uten å måtte gå flere etasjer ned. Hadde følt meg innestengt, og fikk klaustrofobifølelse når jeg var hos min oldemor i oppveksten som ikke hadde altan/balkon, men kun 2 vinduer som vendte ut mot et tak med leiligheter rundt som en ring. Jeg hadde også blitt deppa av å ikke kunne sitte ute en fin sommerdag. 

Anonymkode: 15e50...d4a

Nå var det vel TS som strengt tatt trakk inn «tan» i tråden da. Enig at det blir litt useriøst når man plutselig begynner å snakke om tan og spraytan - da lukter det troll av TS

Anonymkode: 6031f...54d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så du er avhengig av besøk hver dag eller noe sånt? 

Vi er nå på jobb hver dag og er sosial der, er sosial med hverandre hjemme, besøker øvrig familie ofte på søndager, møter venner ofte på fredager og/eller lørdager etc. Så vi er sosial nok vi. Mange tar turen fra byen for å besøke oss også ❤️ Og så har jeg jo dyra mine oppå det hele.

Jeg bor alene (med et lite barn) så om du bor med andre voksne er jo det selvsagt et pluss sosialt sett. Jeg bodde på bygda i noen år, men ingen av mine venner eller familie kom på besøk fordi det ble for langt, og det var umulig å bli kjent med noen der for jeg var "innflytter". Jeg dro såklart på besøk til andre innimellom, men å se folk (utenom jobb hvor jeg stort sett jobbet med folk i en helt annen aldersgruppe) maks et par ganger i måneden ble for lite 🤷‍♀️

Anonymkode: e80ba...9a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Folk har forskjellige behov og ønsker. Jeg kan ikke fatte at noen klarer å bo uten hage, men det er jo fordi jeg er et hagemenneske. Andre syns hage er slitsomt dritarbeid, og det må de jo få lov til. Det er jo bra at vi er litt forskjellige 😃

Anonymkode: e661c...578

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå var det vel TS som strengt tatt trakk inn «tan» i tråden da. Enig at det blir litt useriøst når man plutselig begynner å snakke om tan og spraytan - da lukter det troll av TS

Anonymkode: 6031f...54d

Du er vel ikke noe KG-politi og du bestemmer ikke hva andre skal skrive. Om du ikke liker temaet som diskuteres så kan du pelle deg UT av tråden. Og kutt ut troll-greiene dine, det er ikke noe gøy. Patetisk hersketeknikk. 

Anonymkode: 661ad...262

• Liker 1
Skrevet

Elsker sola og er mye ute. Men ikke for å bli brun. Jeg blir uansett bare rød. Så jeg koser meg på uteplassen med solfaktor 50.

Jeg ville aldri bodd uten uteplass om jeg ikke var tvunget til det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 12.31):

Hvordan får du tan på sommeren da? Bruker balkongen min masse, har alltid hatt balkong alle steder jeg har bodd. 

Anonymkode: 661ad...262

Hvorfor skriver du ikke brun? Sorry men mister helt fokuset jeg, på hva folk spør om når de har engelske ord i hytt og pine, ord de fleste vet det norske ordet for. 

Anonymkode: 849b9...ed1

• Liker 3
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 12.28):

Det går helt fint. Har aldri tenkt at jeg savnet en balkong.

Hadde balkong før, og tipper jeg brukte den til sammen 2 timer i året.

Anonymkode: e18cd...202

Akkurat. Man savner det når man ikke har det, men når man har det…Eh, whatever. 

Anonymkode: cd6d0...520

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror man venner seg til alt mulig om man må. Alltid hatt leilighet med balkong, men nå har jeg stor hage og føler selv at jeg ikke ville klart meg uten. Men det ville jeg jo såklart, om jeg ikke hadde hatt det. 

Anonymkode: 20edd...86e

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan folk klarer å bo i leilighet uten balkong? Det er enkelt. Du bare flytter inn i en leilighet hvor det ikke er balkong, og lever som vanlig. Sover, spiser, ser på tv, drar på jobb osv. Verre er det ikke. 

Anonymkode: 69466...f4d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 12.37):

Lol, jeg bryr meg ikke om "tan". Er likblek hele året og lever kjempefint med det. Finnes det noe kjedeligere enn å ligge i sola?

Anonymkode: e18cd...202

Det er vel for å få frisk luft og muligheten til å ta en kopp utenfor. Jeg hadde ikke likt det om jeg ikke kunne lufte meg.

Anonymkode: ce062...0bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i enebolig. Har masse plating og gress. Jeg er ikke mye der etter barna ble store nei. Kun når dem kommer hjem og ønsker at bi skal spise ute og grille. Jeg er ikke avhengig av det. 

Anonymkode: 81df1...14b

AnonymBruker
Skrevet

Det handler jo ikke bare om å sitte i sola,det handler om å få frisk luft uten å gå langt. Ta en kaffekopp rett utenfor huset sommer som vinter,det er deilig det! 

Anonymkode: 372a2...dc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 14.30):

To ting kunne jeg ikke bodd uten ; mulighet for vedfyring og stor uteplass. Jeg har veranda, som egentlig er terasse men jeg kaller den altså veranda, og stor eiendom og skogen rett ved. Jeg kan ta med meg kaffen og sette med på verandaen eller på en stubbe i skogen. Beste med hele tilværelsen og det kunne jeg ikke levd uten. 

Anonymkode: aa5bc...044

Jeg tror faktisk du hadde overlevd uten.

Anonymkode: e79fc...882

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror faktisk du hadde overlevd uten.

Anonymkode: e79fc...882

Jo, men jeg hadde ikke hatt samme livskvalitet. Det er to ting som har stor betydning for min livsstil. 

Anonymkode: 372a2...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...