Gå til innhold

Hvor mange møtte du før det ble klaff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er godt voksne og/eller på runde 2:

* Hvor lenge har dere vært aktive på datingapper?

* Hvor mange har dere møtt?

* Og hvor ofte føler du at det er klaff eller i det minste at du har lyst til å møte vedkommende igjen?

* Hvor mange ganger syns du det er greit å møte noen før du sier at du ikke tror det blir noe mer?

Meg: Skilt dame, midt i 40-åra, med både barn og høy utdanning. Jeg har vært på Tinder en god stund, og også vært innom andre apper,  men uten særlig hell.

Jeg har møtt kanskje 10 stykker. I starten ble det gjerne en gåtur,  og ikke noe mer. I det siste virker det som at menn oppfatter meg som mer aktuell, og gjerne vil møte meg igjen. Men: Jeg kjenner absolutt ingenting etter en date. I beste fall litt nysgjerrighet. Jeg bruker lang tid på å bli kjent med folk og bli trygg, og sikkert dermed også på å tillate meg å få følelser. 

Nå har jeg nettopp takket nei til en som sa han begynte å bli betatt, etter 3 møter. Jeg visste rett og slett ikke, og ville ikke leke med følelsene hans. Har møtt en ny 3 ganger. Første møte var nøytralt, på andre møte ble jeg litt sjarmert og på det tredje så var jeg tilbake til nøytral. Sukk!

Syns det virker som veldig mange fort får seg kjæreste. Som i at de som faktisk er ute og dater ikke trenger å møte så mange før de finner en de virkelig liker.

Hva er dine erfaringer?

Anonymkode: 2f191...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 ulike dates på ett år. 5 år siden skilsmissen (møte hver av dem 1 gang egentlig, ikke noe kjemi).

Daten nr. 10 var den det klaffet med. Sammen de siste 12 årene, gift, to barn.

Anonymkode: 9b9b2...977

Skrevet

40 og var singel i 4 mnd. Mange gode kandidater og datet dem 1-3 ganger hver (hadde en date per kveld mens jeg hadde barnefri). Hadde en relativt lang liste med menn som ventet på date (samtlige av dem visste om denne og at jeg ikke datet eksklusivt helt frem til jeg fant riktig mann og da ville jeg date eksklusivt). Visste kjapt om det var kjemi eller ikke. De som fikk «benefit of the doubt» fikk date nr 2. Hvor mange jeg datet husker jeg ikke, men ble dessverre noen knuste hjerter rundt om kring selv om jeg var ærlig. Frasen: «kan jeg ikke bare få være din bare litt? Finner du ikke den rette så har du jo meg og vi kunne hatt et fint liv» hørte jeg i ulike variasjoner fra ulike menn. 2 av dem foreslo å dele opp uker og helger slik at jeg kunne være sammen med dem og de hadde vært fornøyd med det. Avslo selvsagt dette, men det har vært mye rart. Menn som ønsket å gi meg ved eller saueskinn på første date, ville hjelpe meg med å fikse ting, eller redde «en kvinne i nød» selv om jeg aldri ville bedt om det osv. Har vært høy faktor av matlagingsegenskaper hvor  jeg har fått god mat og godt selskap 😀

Fant det som ble min samboer etter 4 mnd og visste på første date at dette var den jeg ville ha og vice versa. Han ville aldri delt meg med noen. Ca en gang i måneden kommer det fortsatt en forespørsel på om jeg har blitt singel igjen, men gir samme avslag hver gang. 

Brukte sidene Tinder, Facebook dating og Match. Menn i dagliglivet turte ikke å ta kontakt annet enn via forsiktige smil eller stirring så da var online kontakt best for å bli kjent for deretter å treffes i det virkelige liv. 

Kommer vel sikkert noen kommenterer på profilen her. Jeg har hatt en åpen profil og ga klar informasjon om hva jeg likte og ikke. Hadde flere bilder både av ansikt, helfigur og interesser. Ingen turbilder eller overfladiske ting. What you see is what you get. Jeg er feminin, lav og overvektig. Har proposjoner som en del menn liker og smiler/ler mye. Åpen, vennlig og høflig. Har jobb, bolig, ryddig økonomi og samvær, samt alt på stell. 

Anonymkode: 0acc7...512

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

7 mnd.

4 kaffedates. 2 litt mer seriøst. Kjæresten.

Skrevet

Er 40, har vært på datingapper (eller nettsider, som det var i starten) siden rundt 2003. Vært i to forhold som varte i 4-5 år de siste 20 årene, singel på femte året nå. Møtt flere enn jeg kan telle.

Anonymkode: 859dd...74b

• Liker 1
Skrevet

Brukte datingapper i en måneds tid. Møtte to kvinner fysisk. Giftet meg med nummer to.

Anonymkode: 09fc7...a94

Skrevet

Singel i to år, datet ca 60-70 kvinner. Finner ut om det er noe å satse på etter 1-2 dater. Leter fortsatt. 

m40

Anonymkode: ac77c...3f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er 40, har vært på datingapper (eller nettsider, som det var i starten) siden rundt 2003. Vært i to forhold som varte i 4-5 år de siste 20 årene, singel på femte året nå. Møtt flere enn jeg kan telle.

Anonymkode: 859dd...74b

TS her. Vil du si noe om hvordan du vurderer de du møter? Er det ja/nei etter en date, eller møter du dem flere ganger? 

Og der det har blitt lange forhold, har det vært noe spesielt med de mennene fra første date, eller har følelser kommet etterhvert?

Skrevet

Jeg begynte å date sommeren 2021, var vel på date med fire forskjellige menn, og av de fire så var det to av dem jeg møtte, mer enn én gang. Så møtte jeg samboeren min vinteren 2021 som "nummer" fem. De fire første var det aldri noe ordentlig kjemi med, så det var mer for å vende meg til dating 😅 

Traff selvsagt flere menn, men da var det kun for sex, så de teller jeg ikke med 😉

Anonymkode: 9aed9...f41

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg begynte å date sommeren 2021, var vel på date med fire forskjellige menn, og av de fire så var det to av dem jeg møtte, mer enn én gang. Så møtte jeg samboeren min vinteren 2021 som "nummer" fem. De fire første var det aldri noe ordentlig kjemi med, så det var mer for å vende meg til dating 😅 

Traff selvsagt flere menn, men da var det kun for sex, så de teller jeg ikke med 😉

Var forøvrig på apper fra 2019, men hadde på det tidspunktet ingen interesse for dating, så kom jo pandemien og satte en ganske naturlig stopper for hele "prosjektet" så da gikk det ca ett år, hvor jeg ikke hadde apper. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som er godt voksne og/eller på runde 2:

* Hvor lenge har dere vært aktive på datingapper?

* Hvor mange har dere møtt?

* Og hvor ofte føler du at det er klaff eller i det minste at du har lyst til å møte vedkommende igjen?

* Hvor mange ganger syns du det er greit å møte noen før du sier at du ikke tror det blir noe mer?

Meg: Skilt dame, midt i 40-åra, med både barn og høy utdanning. Jeg har vært på Tinder en god stund, og også vært innom andre apper,  men uten særlig hell.

Jeg har møtt kanskje 10 stykker. I starten ble det gjerne en gåtur,  og ikke noe mer. I det siste virker det som at menn oppfatter meg som mer aktuell, og gjerne vil møte meg igjen. Men: Jeg kjenner absolutt ingenting etter en date. I beste fall litt nysgjerrighet. Jeg bruker lang tid på å bli kjent med folk og bli trygg, og sikkert dermed også på å tillate meg å få følelser. 

Nå har jeg nettopp takket nei til en som sa han begynte å bli betatt, etter 3 møter. Jeg visste rett og slett ikke, og ville ikke leke med følelsene hans. Har møtt en ny 3 ganger. Første møte var nøytralt, på andre møte ble jeg litt sjarmert og på det tredje så var jeg tilbake til nøytral. Sukk!

Syns det virker som veldig mange fort får seg kjæreste. Som i at de som faktisk er ute og dater ikke trenger å møte så mange før de finner en de virkelig liker.

Hva er dine erfaringer?

4 uker

Ikke møtt noen før det ble klaff, klaff med en gang

Må vel avklare sånt ganske raskt, og i hvert fall før sex.

Anonymkode: 52ad7...83e

Skrevet

Har vel datet rundt 100 damer, endt i 3 forhold, og sammen med siste date nå etter 2år

Anonymkode: db4e9...087

Skrevet

Sikkert 10 stykk Ila 3 år, alle er entusiastiske etter første date (kaffe eller gårtur), såååå på å møtes igjen, men så fordufter de før neste date. Så prøver å gå enda mer i meg selv mtp hva slags menn jeg gir en sjans til date. 

Anonymkode: d2f63...5fd

Skrevet

Snakket med mange men møtte få. Kort flørt med én. Ble raskt sammen med en jeg fikk veldig god kjemi med på tekst. Var vel på app i 2 mnd.

Anonymkode: f7d76...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er dine erfaringer?

Når du VET at du bruker lang tid, så er det helt innenfor å si det til den du dater på feks date nr to eller tre. Jeg synes det er veldig synd at du droppet en mann fordi du var redd for å såre han, og dermed selv gikk glipp av sjansen til å bli ordentlig kjent med han. Du må prioritere deg selv, og tillate deg å bli kjent med han, når du vet at det er det som kreves for at du skal utvikle følelser for noen.

Jeg har vært på flere dater med samme mann. De tre første var hyggelige, mye bli kjent-prat, på den fjerde daten ble jeg betatt. Jeg synes ikke dating er komplisert, men jeg har heller ikke hastverk og jeg forventer ikke følelser fra første treff, fordi ekte følelser kommer først når man kjenner mennesket.

Anonymkode: 36d78...953

• Liker 1
Skrevet

Så  fruen på en P-plass på Svinesund, tok bilnummeret og sjekket opp. Det viste seg at hun var enke og bodde i snobbelia i … 😁❤️

• Liker 1
Skrevet

Aldri hatt profil på noen datingapp da slikt ikke fantes da jeg sist gang datet i 1998.

Har møtt hundrevis av jenter. Antall jenter jeg har kommet tett nok på til å ta ut på date, det er 2. Den siste ble min første og hittil eneste sexpartnerer. Vi har vært gift i 25 år, og tenker å fortsette med det.

Anonymkode: c80aa...c39

Skrevet

Vært på tinder og happn, over 20 år forhold før det. 

Hadde planlagt å sjekke ut appene når jeg var klar etter tidligere forhold, og det var ca 3 mnd (jeg gikk langt på overtid ut av forholdet)  og har matchet med ca 100 damer og hatt 9 møter og 5 digitale treff. Av disse var det 3 det var gjensidig ønske om andre date, 2 der jeg ville uten at hun ville, 2 enighet og resten ville møtes igjen. 

Av de 3 ble alle mer eller mindre svært interessert, men jeg gikk kun videre med ei, og vi teller ikke antall møter nå.

Skrevet

Jeg hadde Tinder i seks år, aner ikke hvor mange dater jeg var på, sikkert over tjue. Til slutt møtte jeg en mann som det ble klaff med. Vi er gift og har barn i dag. Det var hans første tinder-date. Han gjorde et utrolig godt førsteinntrykk (han ville absolutt huket av for flott i dress), men det skal sies at jeg etterhvert forsto at han ikke var det glansbildet han fremsto som med en gang. Alle er bare mennesker. 

Jeg kjenner mange som har møtt skikkelig bra folk på Tinder de siste årene. I den situasjonen jeg var i - begynnelsen av tredveårene - er det nok kanskje litt restemarked, selv om det kan være mange gode grunner til at folk er single fremdeles. Men i førtiårene har folk begynt å skille seg igjen, så jeg vil anta at utvalget er litt bedre?

Jeg tror allikevel at man må finne seg i å være en del ute på vift før man finner noen. 

Anonymkode: e1835...3e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri blitt klaff … so still counting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...