AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 Hei! jeg har endelig blitt gravid etter å ha prøvd i 7 år (IVF). er i uke 6 idag, og jeg holder meg unna det aller meste som kan påvirke embryoet negativt. Og vet man skal være forsiktig med lakris. Så jeg lurte på om noen her har prata med legen om det samme og som vet om det går greit eller om det er fyfy? 😅 skal ikke til legen før om 3 uker😵💫 Anonymkode: c8a8d...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Spis vanlig sunn mat. (Stek alt godt). Alt usunt med måte. Ingen alkohol, røyk og snus. Gratulerer! Anonymkode: 48178...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! jeg har endelig blitt gravid etter å ha prøvd i 7 år (IVF). er i uke 6 idag, og jeg holder meg unna det aller meste som kan påvirke embryoet negativt. Og vet man skal være forsiktig med lakris. Så jeg lurte på om noen her har prata med legen om det samme og som vet om det går greit eller om det er fyfy? 😅 skal ikke til legen før om 3 uker😵💫 Anonymkode: c8a8d...56e Jeg spiste litt lakris når jeg gikk gravid, men hadde jeg prøvd i 7 år så tror jeg ikke at jeg hadde rørt det.. Risikoen er lav, men om det skulle gå galt tror jeg at jeg hadde tenkt om det var jeg som spiste for mye lakris eller skyldt på meg selv🙄 7 år for å få barn er jo laaaang tid, hadde ikke tatt noen sjanser 🫣 Anonymkode: a4bfe...02f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 Ja spiser det jeg får lyst på. ALT MED MÅTE SELVSAGT.......... Anonymkode: 01dd9...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 Jeg spiser litt lakris. Kjøper et par biter i smågodtdisken. Typisk at det er det man ikke skal spise man får mest lyst på. Anonymkode: b087a...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 Ja de er gode 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 det kan bidra til høyt blodtrykk, så spis med måte Anonymkode: e17f6...86b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 4 minutter siden, Maskinfører said: Ja de er gode 😀 Er du gravid? Anonymkode: 01dd9...92d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 Det mengden glycyrrhizinsyre som finnes i lakris som er problemet - og mengden av den man skal være forsiktig med. Finnes lakris produkter som ikke innholde denne syren. Man kan fint spise litt lakris hver dag. Spist lakris i hver graviditet. Ikke hatt problem med blodtrykk eller annet. Anonymkode: 460ce...ef0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Del Skrevet 22. februar 2024 Spiser noen biter en gang i blant. Anonymkode: 9a4b9...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 Spiser litt lakris, men tømmer ikke en pose tyrkisk pepper på en time liksom 😊 Anonymkode: 5e356...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 Mener det står noe på FHI om mengden lakris. Jeg spiste litt tyrkisk pepper i starten av svangerskapet, men holdt meg med trygge mengder. Mener det gikk en pose tyrkisk pepper på et par uker, så få drops hver dag. PS det som er funnet i studier er at store mengder lakris kan påvirke barnets intelligens med noen IQ-poeng (vi snakker ikke om utviklingshemming), men jeg har ikke hørt at det er farlig for selve graviditeten som sådan (med mindre man spiser så mye at blodtrykket går opp masse). Lykke til i svangerskapet, og gratulerer så mye 💕🥳 Anonymkode: 39529...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Mener det står noe på FHI om mengden lakris. Jeg spiste litt tyrkisk pepper i starten av svangerskapet, men holdt meg med trygge mengder. Mener det gikk en pose tyrkisk pepper på et par uker, så få drops hver dag. PS det som er funnet i studier er at store mengder lakris kan påvirke barnets intelligens med noen IQ-poeng (vi snakker ikke om utviklingshemming), men jeg har ikke hørt at det er farlig for selve graviditeten som sådan (med mindre man spiser så mye at blodtrykket går opp masse). Lykke til i svangerskapet, og gratulerer så mye 💕🥳 Anonymkode: 39529...c28 I Finland fraråder de det helt pga det kan føre til prematur fødsel🤷♀️ Anonymkode: a4bfe...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I Finland fraråder de det helt pga det kan føre til prematur fødsel🤷♀️ Anonymkode: a4bfe...02f Vi bor ikke i Finland.. Man forholder seg til de råd og anbefalinger for landet man bor i.. Anonymkode: 460ce...ef0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi bor ikke i Finland.. Man forholder seg til de råd og anbefalinger for landet man bor i.. Anonymkode: 460ce...ef0 Forsåvidt enig, men hadde jeg brukt 7 år på å bli gravid hadde jeg nok ikke tatt risikoen med at noe kunne skje, i tillegg tankene som kommer etterpå om jeg hadde spist lakris og noe faktisk hadde skjedd… Er ikke bare, bare å få en prematur baby, det er jo noe som virkelig bør unngås om man kan. Anonymkode: a4bfe...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Del Skrevet 22. februar 2024 Salt pepper dynamitt bom! Anonymkode: 31505...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. februar 2024 #17 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du gravid? Anonymkode: 01dd9...92d Nå svarte jeg på ett spørsmål som lå på forsida det stod ikke noe hvem tråd det var i jeg har Pikk konservativ kristen ikke en som tukler med kroppen som en slags Frankenstein var det svar godt nok på spørsmålet ditt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Del Skrevet 22. februar 2024 Spurte jordmor om det, da jeg cravet tyrkisk pepper i starten😅 hun sa det var bare å spise, sålenge jeg ikke fikk ødemer i kroppen, men det var svært sjeldent Anonymkode: b74d4...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. februar 2024 #19 Del Skrevet 22. februar 2024 Nei, jeg holder meg unna. I tillegg til å påvirke blodtrykk negativt og at det kan gjøre at man holder på mer vann så står også dette: The researchers of the American Journal of Epidemiology study found that prenatal exposure to the sweet-tasting herb may be linked to earlier puberty, lower IQ, and behavioral problems in children. In other words, if the licorice was consumed during pregnancy, the baby would have been exposed in the womb and, after birth, may develop these effects later in life. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 22. februar 2024 #20 Del Skrevet 22. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor ikke i Finland.. Man forholder seg til de råd og anbefalinger for landet man bor i.. Anonymkode: 460ce...ef0 Dummest jeg har hørt noensinne. Skjønner du at forskningen på omtrent alt gjøres utenfor Norge? Er jo ikke slik at de smhar lakris i vannet ut av vannkrana i Finnland og at ekstra i tillegg altså ikke er anbefalt. Er ganske like forhold her og der. Endret 22. februar 2024 av katties 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå