Oxalidaceaee Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 Hva er deres kjærlighetsspråk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissKatt Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Physical touch 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 11 minutter siden, Oxalidaceaee said: Hva er deres kjærlighetsspråk? Fysisk kontakt og gaver. Er litt dumt at min samboer ikke har fysisk kontakt som kjærlighetsspråk, men han har gaver og fikse det som er praktisk. Anonymkode: 36a6a...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 1. Anerkjennende ord Det vi sier til hverandre som anerkjenner den andres personlighet, handlinger, holdninger eller verdier. Mange trenger å høre at man er ønsket og elsket. Ved å anerkjenne partneren din, viser du din støtte og hvorfor du liker å være sammen med akkurat ham eller henne. Hvis du har en partner som trenger anerkjennende ord er ikke tause handlinger nok. I hverdagen kan det handle om en melding for å si at du tenker på ham eller henne, hilse og gi en klem når du kommer eller går, og kanskje aller viktigst: si takk for de små tingene. 2. Tid for hverandre Dette kjærlighetsspråket handler om å prioritere tid til å være sammen. Tid er for mange noe vi har lite av i hverdagen. Du kan vise at du gjerne vil tilbringe tid sammen med kjæresten ved å invitere ham eller henne på en date - og sørge for at ikke mobil eller PC kommer i veien for å være sammen. 3. Gaver Gaver kan være små eller store, kostbare eller enkle. Du kan gi en ting, en blomst, et minne eller du kan gi av deg selv. En gave kan være å lytte til din partners opplevelser og interesser. En blomsterbukett eller en bok som vi vet partneren har ønsket seg lenge sier mer enn mange ord, hvis mottakeren er en person som verdsetter symbolske tegn på kjærlighet. 4. Tjenester Dette er noe vi gjør som vi vet at partneren setter pris på. Det kan være helt enkle ting som å lage mat, dekke bordet, støvsuge, klippe gresset eller å skrape bilen fri for is på ruten en kald vinterdag. Vi kan glede partneren vår mer enn vi aner ved å gjøre tjenester som uttrykker at vi bryr oss om ham eller henne. 5. Fysisk nærhet Det fysiske er en viktig del av nærheten i et parforhold, og det handler om mye mer enn sex. Berøring er livgivende både for barn og voksne. Noen er helt avhengige av fysisk nærhet for å føle at de hører til. Uten fysisk nærhet, seksuell kontakt og berøring kan de føle seg avvist av partneren. Du kan gi partneren din fysisk nærhet ved å gi en klem, kysse, ha sex, holde partneren din i hånden eller ligge tett inntil. Kilde: bufdir.no Anonymkode: d61c6...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 mine er nr 1,2,3 og 5. Anonymkode: d61c6...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Del Skrevet 22. februar 2024 Alt unntatt gaver og anerkjennende ord er viktig i mitt forhold. For meg gir disse to ingenting på toppen av det vi vet vi har sammen. Tjenester henger nok høyest i vårt forhold. Begge er opptatt av å gjøre livet finest mulig for den andre. Første som står opp henter ofte en kaffekopp, første som ser at klesvasken er ferdig henger den opp, vi er alltid på tilbudssiden for å kjøre/hente den andre, om katten kaster opp hopper begge opp for å ta det, kommer jeg sist hjem en fredag kveld står det klart et glass vin til meg, og så videre. Deretter tid. Vi prioriterer kvalitetstid sammen, en god middag, en kveldstur. Det fysiske er jo det som skiller vårt forhold fra alle andre forhold. Her er det kyss når vi drar hjemmefra, armkrok på kvelden, selv etter 20 år sammen. Anonymkode: 6cd3a...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Del Skrevet 22. februar 2024 Sex er en del av mitt kjærlighetsspråk. Samboeren min har bestemt at det er et språk vi ikke skal snakke. Derfor er resten av kjærlighetsspråket mitt også avskrudd Anonymkode: 55434...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): mine er nr 1,2,3 og 5. Anonymkode: d61c6...b9c Motsatt av meg. Det er interessant hvor forskjellige man kan være. For meg betyr det tusen ganger mer at han tar min bil på butikken en lørdag, og fyller diesel og kjører den gjennom bilvasken på veien, fordi han vet jeg ikke er så glad i det. Eller at han står opp tidlig mandag morgen og måker, selv om jeg skal ut først. Enn at han kommer hjem med blomster og gaver, som jeg like så godt kan kjøpe til meg selv. Anonymkode: 6cd3a...7c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Motsatt av meg. Det er interessant hvor forskjellige man kan være. For meg betyr det tusen ganger mer at han tar min bil på butikken en lørdag, og fyller diesel og kjører den gjennom bilvasken på veien, fordi han vet jeg ikke er så glad i det. Eller at han står opp tidlig mandag morgen og måker, selv om jeg skal ut først. Enn at han kommer hjem med blomster og gaver, som jeg like så godt kan kjøpe til meg selv. Anonymkode: 6cd3a...7c4 det anser jeg som nr 4, en tjeneste. jeg trenger ikke gaver, det er alt det andre som betyr noe. Anonymkode: d61c6...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): det anser jeg som nr 4, en tjeneste. jeg trenger ikke gaver, det er alt det andre som betyr noe. Anonymkode: d61c6...b9c Nå forstod jeg ikke. Du sa at 3 (gaver) er viktig, og hoppet over 4 (tjenester) som er viktigst for meg. Anonymkode: 6cd3a...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Del Skrevet 22. februar 2024 Sex og nærhet ❤️ Anonymkode: df1bb...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 Tid og nærhet. Jeg gir gladelig gaver men er lite opptatt av ting generelt, det er bare ting. Tjenester gjør jeg også om jeg ser det letter en byrde hos den jeg er glad i. Men tid sier meg at du liker å være i mitt selskap og at jeg er viktig for deg. Så uten tvil nr 2. Anonymkode: 9b5f5...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå forstod jeg ikke. Du sa at 3 (gaver) er viktig, og hoppet over 4 (tjenester) som er viktigst for meg. Anonymkode: 6cd3a...7c4 skrev feil, skulle være 1,2, 4 og 5. Anonymkode: d61c6...b9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kryneren Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 Å gjøre noe fint for min kjære. Gaver. Nærhet. ( Både fysisk og med å kunne snakke om alt og være seg selv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkego Skrevet 22. februar 2024 #15 Del Skrevet 22. februar 2024 Vi begge har fysisk nærhet på topp, så har vi begge kvalitetstid, så har jeg tjenester og han anerkjennende ord. Gaver har null betydning for oss begge (scoret 3% på testen på 5lovelanguages sin nettside). Ganske samkjørte bortsett fra tjenester og anerkjennende ord, men vi vet hva som ligger bak hverandres handlinger og sørger for å snakke hverandres kjærlighetsspråk der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Del Skrevet 22. februar 2024 Mitt favoritt-kjærlighetsspråk (både som giver og mottaker) er å gi hverandre fred og alenetid. Anonymkode: 0df47...e24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 22. februar 2024 #17 Del Skrevet 22. februar 2024 Fysisk og gave/tjeneste. Vi har helt likt kjærlighetsspråk heldigvis. Vi er også flink å fortelle hverandre fine ting❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Del Skrevet 22. februar 2024 Det jeg gjør er tjenester, det partner ønsker er fysisk nærhet. Hva jeg ønsker tilbake vet jeg ikke. Anonymkode: 2e919...863 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Del Skrevet 22. februar 2024 Min måte å vise på: Tjenester og gaver, men jeg vet at kjæresten min elsker å få nærkontakt, så jeg prøver å bli flinkere. Selv setter jeg pris på tjenester og kvalitetstid, men har lært meg å sette mer pris på nærkontakt, da det er sånn kjæresten min viser kjærlighet. Han er også flink til å gi bekreftelser og komplimenter. Anonymkode: 4cad4...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #20 Del Skrevet 22. februar 2024 «Tjenester» og noe «tid for hverandre» helt klart. «Gaver» og «anerkjennende ord» er helt irrelevant som kjærlighetsspråk eller noe som helst annet for min del. Fysisk nærhet har heller ingen ting med det å gjøre for min del. Jeg trenger på ingen måte fysisk nærhet for å føle meg elsket og verdsatt. Jeg syntes fysisk nærhet er koselig i moderate mengder, men har det ikke som noe kjærlighetsspråk. Sex har heller ikke den funksjonen for min del. Anonymkode: e73be...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå