AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Jeg var en idiot og var utro mot eksmannen min for 7 år siden med en kollega, jeg er nå samboer med denne mannen. Det er ikke en lett relasjon alltid, men jeg føler jeg fortjener det. Eksmannen min er den snilleste, mest intelligente og generøse mannen jeg har møtt, men på den tiden visste jeg ikke helt hva ordentlig kjærlighet var og at det vi hadde sammen faktisk var det. Vi giftet oss da vi var 24 og 25, nå er jeg snart 37 år. Vi har vært fra hverandre i noen år og han er gift på nytt med en fantastisk dame og de har et barn sammen, jeg unner han alt dette og er så glad han fikk det bra. Men jeg savner han veldig og det vennskapet vi hadde og den godheten, skulle gjerne ønske at han var min venn igjen, men det kan jeg selvsagt ikke kreve. Har sendt han en mld men hans nye kone liker ikke at vi har kontakt og det er jo naturlig og han er verdens mest trofaste person. Skulle bare ha snakket med han og fått fortalt hvor lei meg jeg er for alt jeg gjorde. Anonymkode: 06fa9...f54
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 La mannen være i fred med en partner som setter pris på ham. Dyrk deg selv og ditt forhold og få videre. Han trenger ikke å bli minnet på en vond fortid med deg. Anonymkode: 5afad...37d 11 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Kjente meg veldig igjen i mye av det du sier her, men jeg er mannen som ble bedratt, ikke den som var utro. Fra min side kan jeg bare si at jeg savner ikke min eks i det hele tatt, og ønsker henne ikke som venn. Det å oppleve at den man har mest tillitt til er utro, og deretter forlater en til fordel for noen andre er blant det verste en kan oppleve. Jeg må samarbeide med henne nå på grunn av felles barn, og holder en lett og gemyttelig tone, men på innsiden sier hele kroppen at hele dama er en fare. Jeg slapper ikke av, og senker ikke skuldrene ordentlig før hun ikke er i nærheten lenger. Jeg har null ønske om å tilbringe mer tid med henne enn det jeg må for at barna skal ha det bra. Anonymkode: 6ecc8...900 10 5 1
Goodtimes Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Tror nok det beste er om du holder deg unna og respekterer hans nye forhold. Du gjorde noe utrolig dumt, og dette er dessverre konsekvensen av dette! En melding fra deg er vel egentlig bare en vond påminnelse om at folk han stoler på bedrar han og er det en ting jeg kan si av erfaring, så er det ikke enkelt å stole på folk igjen etter å ha vært igjennom noe sånt. Mvh en som ble utsatt for utroskap av det som da var min kone. Fy fader, det tar lang tid å bygge opp tillit igjen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg var en idiot og var utro mot eksmannen min for 7 år siden med en kollega, jeg er nå samboer med denne mannen. Det er ikke en lett relasjon alltid, men jeg føler jeg fortjener det. Eksmannen min er den snilleste, mest intelligente og generøse mannen jeg har møtt, men på den tiden visste jeg ikke helt hva ordentlig kjærlighet var og at det vi hadde sammen faktisk var det. Vi giftet oss da vi var 24 og 25, nå er jeg snart 37 år. Vi har vært fra hverandre i noen år og han er gift på nytt med en fantastisk dame og de har et barn sammen, jeg unner han alt dette og er så glad han fikk det bra. Men jeg savner han veldig og det vennskapet vi hadde og den godheten, skulle gjerne ønske at han var min venn igjen, men det kan jeg selvsagt ikke kreve. Har sendt han en mld men hans nye kone liker ikke at vi har kontakt og det er jo naturlig og han er verdens mest trofaste person. Skulle bare ha snakket med han og fått fortalt hvor lei meg jeg er for alt jeg gjorde. Anonymkode: 06fa9...f54 La han være i fred. Skjønner kona hans. Du tok det valget den gang og må leve med det. Vær heller takknemlig at han er gift og lykkelig igjen. Anonymkode: cc549...ed8 8
Goodtimes Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjente meg veldig igjen i mye av det du sier her, men jeg er mannen som ble bedratt, ikke den som var utro. Fra min side kan jeg bare si at jeg savner ikke min eks i det hele tatt, og ønsker henne ikke som venn. Det å oppleve at den man har mest tillitt til er utro, og deretter forlater en til fordel for noen andre er blant det verste en kan oppleve. Jeg må samarbeide med henne nå på grunn av felles barn, og holder en lett og gemyttelig tone, men på innsiden sier hele kroppen at hele dama er en fare. Jeg slapper ikke av, og senker ikke skuldrene ordentlig før hun ikke er i nærheten lenger. Jeg har null ønske om å tilbringe mer tid med henne enn det jeg må for at barna skal ha det bra. Anonymkode: 6ecc8...900 Oi, ser vi to har vært igjennom det samme. Må også ha kontakt med ekskona pga felles barn og har en god tone med hverandre hvor kun barna er i fokus og ingenting annet. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 Du var utro fordi du var egoistisk og du angrer, nå er du fortsatt egoistisk som ønsker kontakt - har du ikke lært at egoisme ikke fører noe bra med seg i parforhold? Anonymkode: b5b2a...5c8 8 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 Det beste du kan gjøre for han er å holde deg unna. Men det betyr ikke at du fortjener å være i en vond relasjon nå. Ingen fortjener det. Anonymkode: 0a6a2...376 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kjente meg veldig igjen i mye av det du sier her, men jeg er mannen som ble bedratt, ikke den som var utro. Fra min side kan jeg bare si at jeg savner ikke min eks i det hele tatt, og ønsker henne ikke som venn. Det å oppleve at den man har mest tillitt til er utro, og deretter forlater en til fordel for noen andre er blant det verste en kan oppleve. Jeg må samarbeide med henne nå på grunn av felles barn, og holder en lett og gemyttelig tone, men på innsiden sier hele kroppen at hele dama er en fare. Jeg slapper ikke av, og senker ikke skuldrene ordentlig før hun ikke er i nærheten lenger. Jeg har null ønske om å tilbringe mer tid med henne enn det jeg må for at barna skal ha det bra. Anonymkode: 6ecc8...900 Takk for ditt perspektiv, og selv om jeg gjorde dette mot eksmannen min så vet jeg at det er noe av det verste man kan gjøre, og jeg er lei meg for at du opplevde dette. Ingen fortjener det. Håper du har det bedre nå Anonymkode: 06fa9...f54
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Du var utro fordi du var egoistisk og du angrer, nå er du fortsatt egoistisk som ønsker kontakt - har du ikke lært at egoisme ikke fører noe bra med seg i parforhold? Anonymkode: b5b2a...5c8 Du har helt rett i at jeg var egoistisk når jeg var utro. Men jeg føler ikke jeg ønsker kontakt pga egoisme, men for å kunne be om tilgivelse, kanskje det er en egoisme da. Anonymkode: 06fa9...f54
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har helt rett i at jeg var egoistisk når jeg var utro. Men jeg føler ikke jeg ønsker kontakt pga egoisme, men for å kunne be om tilgivelse, kanskje det er en egoisme da. Anonymkode: 06fa9...f54 Ja, det er det. Ditt behov, du ønsker. Du har gjort noen hinsides dårlig valg (ingen tabbe, uhell, feil) det var et valg du tok fordi du ønsket det. ingenting du kan gjøre med det. Til å være såpass voksen ser det ikke ut som du har jobbet med deg selv og funnet ut hvorfor du er som du er. Ryddet opp internt og fikset deg selv. Du gikk videre og nissen er med på lasset. Hva med terapi?? Anonymkode: 9f0b4...63a 7
Fremmed fugl Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 Faren her er selvfølgelig at han biter på kroken. Du kommer med din unnskylding og erklæringen fra HI om at han er verdens mest fantastiske mann. Han tilgir deg og dere begynner å ha kontakt igjen. Kona hans lager en tråd på KG om hun skal være bekymret for at mannen har fått kontakt med sin eks igjen. Jeg kommer å svare på det, at selvfølgelig skal hun være bekymret. Verste fall scenario er at eksen din er utro med deg, med påfølgende samlivsbrudd. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 Du har sendt han en melding. Hvorfor ba du ikke om unnskyldning i samme slengen? Virker mer som om det ligger egoistiske motiver bak. Hold deg unna Anonymkode: 69992...bdd 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Skrevet 22. februar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er det. Ditt behov, du ønsker. Du har gjort noen hinsides dårlig valg (ingen tabbe, uhell, feil) det var et valg du tok fordi du ønsket det. ingenting du kan gjøre med det. Til å være såpass voksen ser det ikke ut som du har jobbet med deg selv og funnet ut hvorfor du er som du er. Ryddet opp internt og fikset deg selv. Du gikk videre og nissen er med på lasset. Hva med terapi?? Anonymkode: 9f0b4...63a Jeg går i terapi, men jeg ser at du er av dem som aldri har trådd feil i livet og alltid vært perfekt, så jeg forstår jo at dette ikke er så lett for deg å sette deg inn i. Må være godt å være en som alltid har vært en flink liten pike. Anonymkode: 06fa9...f54 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Skrevet 22. februar 2024 Jeg synes ikke synd på deg i det hele tatt. Jeg ble beskyldt for utroskap (og selv om jeg kan forstå noe av bakgrunnen for det og tar selvkritikk på kommunikasjon/åpenhet), kan jeg si at det er slike historier som gjør at folk ikke har tillit til hverandre. I vårt tilfelle hadde vi vært sammen fra 21-34 og gift i sju år. Fyren ønsker åpenbart ikke å ha noe med deg å gjøre - det bør du respektere. Det er leit når en relasjon tar slutt. For min del opplevdes det urettferdig å få et hav av uriktige beskyldninger, hadde det vært sant, at jeg var utro, hadde jeg vært for skamfull til å snakke med ham igjen. I ettertid har jeg innsett at selv om jeg ikke var utro hadde jeg en lang vei å gå på andre områder - og det er forståelig at han ikke orket mer, om enn av andre årsaker enn han trodde. Er det vondt for meg at han tror jeg var utro? Gjett om. Samtidig er det standpunktet han ønsker å ta og det må jeg akseptere. Eksen din er historie, det eneste du kan gjøre er å bygge deg selv opp slik at du finner en bra mann og klarer å stå i ekte kjærlighet fremover. Å se tilbake på fortiden bidrar sjelden til noe positivt. Jeg skjønner at du savner vennskapet, men for hans del er tilliten borte og da er det ikke noe igjen. Det var det jeg måtte innse også; når tillit forsvinner kan den enten bygges opp igjen (krever hard jobbing) eller så går man videre. Før du skriver noe ville jeg satt meg i hans ståsted: vil å motta noe fra deg tilføre livet hans noe? Hvis ikke, hadde jeg latt det ligge. I mitt tilfelle har jeg vurdert å skrive et brev for å forklare det jeg ikke klarte å kommunisere godt nok, men jeg har ikke landet på hva jeg bør gjøre. Når man er ferdig med noen er "evige påminnelser" slitsomt også. Anonymkode: 56872...415 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg går i terapi, men jeg ser at du er av dem som aldri har trådd feil i livet og alltid vært perfekt, så jeg forstår jo at dette ikke er så lett for deg å sette deg inn i. Må være godt å være en som alltid har vært en flink liten pike. Anonymkode: 06fa9...f54 Jeg er mann og blitt bedratt. Kjenner lusa på gangen. Anonymkode: 9f0b4...63a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er mann og blitt bedratt. Kjenner lusa på gangen. Anonymkode: 9f0b4...63a Den siste delen av kommentaren din gir ikke noe mening i forhold til hva du skriver og svaret du fikk. Anonymkode: 06fa9...f54
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Skrevet 22. februar 2024 Du var egoistisk da og er egoistisk nå. La han få fred. Anonymkode: 9b410...818
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg går i terapi, men jeg ser at du er av dem som aldri har trådd feil i livet og alltid vært perfekt, så jeg forstår jo at dette ikke er så lett for deg å sette deg inn i. Må være godt å være en som alltid har vært en flink liten pike. Anonymkode: 06fa9...f54 Du trådde ikke feil. Du ønsket det, du planla det, de gjennomførte det. Valg etter valg. Du kunne ha stanset når som helst men dine behov var viktigst. Og det forteller at noe er galt inne i deg for du mente du fortjente og at mannens følelser rundt dette ikke var noe du brydde deg om. Til du faktisk har fikset det som er feil med deg er ikke du trygg å ha et forhold til. For når du har et behov så er det det som teller. Du setter kniven i ryggen på familien din om det er det som skal til for å dekke eget behov. Du mangler lojalitet, respekt og at din eks. ønsker avstand til deg er mer en forståelig. At du nå skal ta kontakt med din eks som er i forhold med ei som faktisk har gode egenskaper vil bare skape støy i hans forhold. Er sikker på at du vha ditt kjennskap til han vil kunne manipulere deg inn i hans sfære som en "venn". men din nærhet til han i fremtiden vil bare ha negative konsekvensers for alle , unntatt deg selv. Hold deg unna. Anonymkode: 9f0b4...63a 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #20 Skrevet 22. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du trådde ikke feil. Du ønsket det, du planla det, de gjennomførte det. Valg etter valg. Du kunne ha stanset når som helst men dine behov var viktigst. Og det forteller at noe er galt inne i deg for du mente du fortjente og at mannens følelser rundt dette ikke var noe du brydde deg om. Til du faktisk har fikset det som er feil med deg er ikke du trygg å ha et forhold til. For når du har et behov så er det det som teller. Du setter kniven i ryggen på familien din om det er det som skal til for å dekke eget behov. Du mangler lojalitet, respekt og at din eks. ønsker avstand til deg er mer en forståelig. At du nå skal ta kontakt med din eks som er i forhold med ei som faktisk har gode egenskaper vil bare skape støy i hans forhold. Er sikker på at du vha ditt kjennskap til han vil kunne manipulere deg inn i hans sfære som en "venn". men din nærhet til han i fremtiden vil bare ha negative konsekvensers for alle , unntatt deg selv. Hold deg unna. Anonymkode: 9f0b4...63a Du er jo helt på viddene, her tror jeg det var noe som traff deg, kanskje du skal se ditt eget speilbilde før du dømmer andre og tror du kjenner dem. Du snakker som om du vet alt om meg og hva jeg tenkte og mente og hvordan jeg gikk frem i alt dette, men du er jo bare smådd. Anonymkode: 06fa9...f54 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå