Gå til innhold

Jobbintervju med Equinor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har hatt jobbintervju med Equinor?
Hva har man på seg?
Hvile type spørsmål får man? Er det med tester også? Hvor mye tid har man inne?
Noen tips? 

Anonymkode: 90f6f...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags jobb søker fu da? Det er et stort spekter her……..

Anonymkode: 2e7aa...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er første, andre eller tredjegangs intervju. Den første er bare opptak så da kan du like gjerne ha på en pysjbukse og en nøytral overdel. Andregangsintervju er mer et foredrag med mange andre kandidater, tror ikke du bli særlig lagt merke til med mindre du har på noe som er veldig iøyenfallende. Tredjegangsintervju er en-til-en, og da kan du ha på sånn business/kontor outfit. Mennene der går som regel i dress så greit å ikke være for slapp :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det foredraget og gruppeoppgaver. Da er dere flere som reiser sammen. De flyr inn alle og skal vise hvor heftig og kult det er å jobbe der. Syns det var skikkelig kjedelig og slitsom. Litt sånn skoleopplegg hvor vi skulle løse sånne oppgaver og presentere i grupper. Men det var sånn jeg opplevde det, kan være det er annerledes. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atom skrev (16 minutter siden):

Spørs om det er første, andre eller tredjegangs intervju. Den første er bare opptak så da kan du like gjerne ha på en pysjbukse og en nøytral overdel. Andregangsintervju er mer et foredrag med mange andre kandidater, tror ikke du bli særlig lagt merke til med mindre du har på noe som er veldig iøyenfallende. Tredjegangsintervju er en-til-en, og da kan du ha på sånn business/kontor outfit. Mennene der går som regel i dress så greit å ikke være for slapp :P 

Regner med det er forskjell på hvor man er angående kleskode? Sikkert forskjell på hovedkontoret i Stavanger, kontra Sandsli liksom.

Anonymkode: 30e82...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atom skrev (18 minutter siden):

Antar nok at det er 3 gangs intervju, høres sannsynlig ut.

Anbefaler uansett pysjbukse jeg og

Anonymkode: 204cb...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde på meg svarte jeans og en rosa strikkegenser. Ganske casual.

Der var 2 stk som intervjuet, en leder og en fra et bemanningsbyrå. Vær forbedret på å få ganske mange spørsmål. Finn ut ang verdenene til Equinor og hvilken av de du setter høyest og kom me eksempler på hvorfor du sette de høyt eller relater if til arbeidet du skal utføre. Tenk ut på hvorfor de skal velge deg og ikke en av de andre kandidatene. Dette spørsmålet fikk jeg. Vær åpen og gi av deg selv. Jeg husker også at jeg fikk spørsmål om jeg hadde vært i en konflikt på jobb før og eventuelt hvordan jeg takler sånne situasjoner. Jeg vet enkelte avdelinger intervjuer over videosamtale over tlf nå. 

Ellers vær deg selv og vis hva slags person du er og få frem arbeidsmoralen din og verdiene dine. Fleksibilitet er viktig i min jobb, så jeg tok med eks i tidligere jobber og livserfaringer hvor jeg var det. Stå på vilje, åpenthet og at man er omsorgsfull å bryr seg om de rundt seg kommer man langt med. I mitt fag er arbeidsmiljø svært viktig så jeg fokuserte en del på hva jeg kan bidra til å ha et godt arbeidsmiljø. Noe jeg også fikk spørsmål om.

Lykke til☺️

Anonymkode: 9a492...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde på meg svarte jeans og en rosa strikkegenser. Ganske casual.

Der var 2 stk som intervjuet, en leder og en fra et bemanningsbyrå. Vær forbedret på å få ganske mange spørsmål. Finn ut ang verdenene til Equinor og hvilken av de du setter høyest og kom me eksempler på hvorfor du sette de høyt eller relater if til arbeidet du skal utføre. Tenk ut på hvorfor de skal velge deg og ikke en av de andre kandidatene. Dette spørsmålet fikk jeg. Vær åpen og gi av deg selv. Jeg husker også at jeg fikk spørsmål om jeg hadde vært i en konflikt på jobb før og eventuelt hvordan jeg takler sånne situasjoner. Jeg vet enkelte avdelinger intervjuer over videosamtale over tlf nå. 

Ellers vær deg selv og vis hva slags person du er og få frem arbeidsmoralen din og verdiene dine. Fleksibilitet er viktig i min jobb, så jeg tok med eks i tidligere jobber og livserfaringer hvor jeg var det. Stå på vilje, åpenthet og at man er omsorgsfull å bryr seg om de rundt seg kommer man langt med. I mitt fag er arbeidsmiljø svært viktig så jeg fokuserte en del på hva jeg kan bidra til å ha et godt arbeidsmiljø. Noe jeg også fikk spørsmål om.

Lykke til☺️

Glemte at det er viktig å vise at man kan jobbe godt i et team + selvstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Glemte at det er viktig å vise at man kan jobbe godt i et team + selvstendig.

Hvordan viser man det spesifikt? Det etterspørres i cirka alle jobber.

Anonymkode: 5e1fd...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan viser man det spesifikt? Det etterspørres i cirka alle jobber.

Anonymkode: 5e1fd...4c8

Jeg tok eks i hvordan jeg var i tidligere jobber som er lik den jobben jeg har nå.  Vi har en veldig variert arbeidsdag og kan styre dagene litt selv innimellom og velge om man vil jobbe aleine eller sammen med noen.  Her kommer et godt samarbeid inn å åpen dialog med de man jobber tett på med om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk For svar.
Ja jeg reiser til Stavanger og de betaler for reisen så det er oppmøte på stedet. Så tenker absolutt noe mer enn pysj 😛 Men lurer på om det er for meget med dress, evnt, for lite med dongeri og genser.
Evnt om det blir feil å ha på kjole? Har jo søkt jobb på plattform innen HMS
Vil så utrolig gjerne naile denne jobben. 
Men har ikke vært på jobbintervju før, så tar med meg alt av tips.
Kan jeg ta med ark inn der jeg har skrive litt stikkord med det jeg vil huske å nevne?

Anonymkode: 90f6f...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 17 år da jeg var på intervju med den gang Statoil. Hadde bandasje rundt hodet og gips på hånda, hvor det også var tegnet på et cannabis-blad. Fikk jobben 😛

Men hva på deg vanlige klær som ikke er slitt eller hullete. Ville ikke hatt på meg kjole.

Anonymkode: c984f...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...