AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Jeg kan lese, og slik jeg leser det kan jeg parkere her, men jeg tror ikke jeg er den eneste som noen gang har blitt usikker på parkeringsskilt, og jeg ønsker å høre med ekspertene her på KG. Jeg skal et sted, jeg har ingen parkeringskort som det etterspør på skiltet. Jeg skal stå parkert i ca 1 time. Parkeringsskiltet på stedet; Slik jeg leser skiltet må man enten ha parkeringskort for sone 7 ELLER stå der i maks 2 timer. Betyr det at jeg som kommer dit, kan parkere i ~1 time, ikke betale noe som helst for det er ingen automater i området, og kunne reise uten å få bot? 😅 Jeg føler all parkering i dag koster, og ja jeg føler det er feil å kunne parkere her. Men skiltet tilsier jo at jeg kan det 🤔 Kjenner jeg meg selv riktig finner jeg er parkeringsplass utenfor parkeringsssonen, betaler for det, og går heller i ~15 minutter for å komme dit jeg skal, for jeg kommer til å være noe paranoid og ikke klare å slappe av grunnet frykt for bot og enda verre evt. borttauing på egen regning 😅 Men ønsker å høre litt med KG folket hva de tenker. Om det er relevant er dette i Stavanger. Anonymkode: eedbc...64d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Du kan stå i 2 timer uten kort ja. Lurt å ha urskive i ruta eller en lapp som viser tidspunktet du parkerte. Anonymkode: 37c4e...c7e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Nei, dette er i tidspunktet som står på skiltet soneparkering og det er kun lov for de med kort for sone 7 å parkere der da. Men selv om de har sonekort kan de stå der maks 2 timer. Utenom tidspunktet er det vanlig parkering. Så parkerer du der innenfor tidsrommet får du bot. Anonymkode: 0cf9b...85e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Foran skiltet er det lov å stå to timer. Vi har samme skilt utenfor døra hos oss. Anonymkode: 0dfaa...59e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Var dette jeg var redd for, noen sier ja, andre nei. Ikke rart mange stresser rundt dette med slike skilt 🤪 Det med tidarommet, i mitt hodet gjelder teksten på skiltet i det tidsrommet, altså kan hvem som helst parkere der uten noen form for kort eller noe utenfor det angitte tidsrommet, da gjelder ikke teksten. Men i det gitte tidsrommet så må man endte ha p-kort for sone 07 eller stå der i maks 2 timer. Har man p-kort kan man stå der hele tidsrommet 08-18 (08-16). Men er dette riktig tolkning, det er jo spørsmålet, for virker som om folk ser ting annerledes 🤔🤪 Anonymkode: eedbc...64d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men i det gitte tidsrommet så må man endte ha p-kort for sone 07 eller stå der i maks 2 timer. Har man p-kort kan man stå der hele tidsrommet 08-18 (08-16). Men er dette riktig tolkning, det er jo spørsmålet, for virker som om folk ser ting annerledes 🤔🤪 Anonymkode: eedbc...64d Det er riktig forståelse ja 👍. Sone 7 er en sone i Stavanger uten avgiftsparkering, du finner kart ved å gå inn på Stavanger parkering sin nettside. Sone 7 er grønn sone, det betyr uten avgift (står også på kartet). De som bor i området Eiganes kan få/kjøpe p-kort slik at de kan parkere utenfor egen bolig hele døgnet. Flere av disse boligene har ikke egen parkeringsplass eller garasje. Gjester, eller andre, kan stå i maks to timer akkurat sånn som du skriver 👍 Du trenger ikke noe parkeringsskive eller liknende i bilen, bare pass på at du ikke står lenger enn de to lovlige timene. Anonymkode: 54f71...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Foran skiltet er det lov å stå to timer. Vi har samme skilt utenfor døra hos oss. Anonymkode: 0dfaa...59e Her er det piler under som viser at skiltet gjelder både foran og bak. Anonymkode: 0cf9b...85e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er riktig forståelse ja 👍. Sone 7 er en sone i Stavanger uten avgiftsparkering, du finner kart ved å gå inn på Stavanger parkering sin nettside. Sone 7 er grønn sone, det betyr uten avgift (står også på kartet). De som bor i området Eiganes kan få/kjøpe p-kort slik at de kan parkere utenfor egen bolig hele døgnet. Flere av disse boligene har ikke egen parkeringsplass eller garasje. Gjester, eller andre, kan stå i maks to timer akkurat sånn som du skriver 👍 Du trenger ikke noe parkeringsskive eller liknende i bilen, bare pass på at du ikke står lenger enn de to lovlige timene. Anonymkode: 54f71...f6e Tusen takk for svar! 👍🏻 Anonymkode: eedbc...64d
Myrmica Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, dette er i tidspunktet som står på skiltet soneparkering og det er kun lov for de med kort for sone 7 å parkere der da. Men selv om de har sonekort kan de stå der maks 2 timer. Utenom tidspunktet er det vanlig parkering. Så parkerer du der innenfor tidsrommet får du bot. Anonymkode: 0cf9b...85e Feil. Det står helt klart at man kan parkere med kort for sone 7, ELLER maks 2 timer. De med P-kort kan parkere hvor lenge de vil, til alle døgnets tider. De uten P-kort kan kun stå to timer mellom kl 8-18 (8-16), og så lenge de vil utenom disse tidspunktene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå