AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Ok før dere begynner, nei jeg er ikke noe underdanig liten kvinne som bare skal gjøre alt for mannen. Jeg er et oppegående menneske men en lederstilling og et gode sosiale antenner. Men jeg og samboer er veldig ulike mennesker. Han er stille og rolig og liker ikke snakke om følelser, vil bare ha ro og fred. Jeg vil snakke mye om følelser, jeg analyserer alt han sier og gjør og ofte tar jeg ting i verste mening, jeg ønsker mye kontakt når vi er fra hverandre og han har lite behov for det. Alt dette har vi snakket om men det er vanskelig å endre på, særlig dette med kontakt fra hans side. Jeg har ofte humørsvingninger, blir fort lei meg over ting og gråter veldig lett, jeg kan fort føle meg ensom dersom vi ikke gjør ting sammen hjemme. Jeg har også slitt med sjalusi i forholdet over litt tid. Jeg går på antidepressiva nå fordi jeg tidligere har hatt en sterk depresjon, og han tror alltid jeg er deprimert når jeg har en dårlig dag og da blir han også irritert og sur. Jeg vil jo også ha det rolig og fint, men jeg lar ofte følelsene mine styre meg og kan ødelegge ting når vi har det bra sammen. Jeg vil gjerne være en bedre samboer for han og trenger litt råd for hva jeg kan gjøre i forhold til de situasjonene som jeg skriver, ellers er jeg redd dette ryker. Tar imot all hjelp og er ikke redd for harde ord dersom det kan føre meg i riktig retning Anonymkode: c4e09...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Det som har funket for meg er mitt nyttårsforsett i år er å ikke si noe negativt/kutte ut alt negativt snakk. Lov å tenke det, men ikke si noe høyt. Hjelper både meg og forholdet. Lykke til ❤️ Anonymkode: 265a3...c66
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Familievernkontoret! Anonymkode: 23598...ecc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Familievernkontoret! Anonymkode: 23598...ecc Vi har vært hos parterapaut men han likte ikke det, for han mener det er unødvendig, noe som mange menn gjør. Vi får uansett ikke noe på familievernkontoret fordi vi ikke har barn sammen. Anonymkode: c4e09...ac3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det som har funket for meg er mitt nyttårsforsett i år er å ikke si noe negativt/kutte ut alt negativt snakk. Lov å tenke det, men ikke si noe høyt. Hjelper både meg og forholdet. Lykke til ❤️ Anonymkode: 265a3...c66 Det var et godt råd, for det er noe han ofte sier til meg, at jeg kan være veldig negativ og fokuserer på alt som er galt. Jeg skal prøve på det mer, takk Anonymkode: c4e09...ac3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 Dere virker ganske fundamentalt forskjellige på dette områder. Og slike egenskaper forsterker seg gjerne bare ved årene. Så blir det mer og mer slitasje over tid, samtidig som man sitter dypere og dypere i det med hus, barn, etc. Anonymkode: c7357...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 Ved å bli en husmor fra 50-allet. Anonymkode: 84273...448
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ved å bli en husmor fra 50-allet. Anonymkode: 84273...448 Hehe jeg ventet meg denne her, helt i orden at du tenker det, men tro meg, er overhodet ikke det som er min personlighet. Man kan være god med samboeren sin uten å være underdanig og gå tilbake til 50-tallet. Anonymkode: c4e09...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 Hvorfor fra 50-tallet? Anonymkode: e0cd0...b79
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dere virker ganske fundamentalt forskjellige på dette områder. Og slike egenskaper forsterker seg gjerne bare ved årene. Så blir det mer og mer slitasje over tid, samtidig som man sitter dypere og dypere i det med hus, barn, etc. Anonymkode: c7357...5d4 Ja det er vi, det har vi alltid visst. Men jeg vet også at de ulikhetene har vært bra for oss, jeg kunne aldri vært sammen med noen som var helt lik meg, for det er kjedelig. Men å ha like verdier er viktig for meg og det har vi, han er en veldig generøs og hjelpende mann og bryr seg om ting som skjer med mennesker i verden. Anonymkode: c4e09...ac3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 Har dere «avlastning»? Får han gå på fisketur eller pusle alene i garasjen, og har du venninner som er mer interessert i å snakke om følelser? Anonymkode: 44daf...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Ok før dere begynner, nei jeg er ikke noe underdanig liten kvinne som bare skal gjøre alt for mannen. Jeg er et oppegående menneske men en lederstilling og et gode sosiale antenner. Men jeg og samboer er veldig ulike mennesker. Han er stille og rolig og liker ikke snakke om følelser, vil bare ha ro og fred. Jeg vil snakke mye om følelser, jeg analyserer alt han sier og gjør og ofte tar jeg ting i verste mening, jeg ønsker mye kontakt når vi er fra hverandre og han har lite behov for det. Alt dette har vi snakket om men det er vanskelig å endre på, særlig dette med kontakt fra hans side. Jeg har ofte humørsvingninger, blir fort lei meg over ting og gråter veldig lett, jeg kan fort føle meg ensom dersom vi ikke gjør ting sammen hjemme. Jeg har også slitt med sjalusi i forholdet over litt tid. Jeg går på antidepressiva nå fordi jeg tidligere har hatt en sterk depresjon, og han tror alltid jeg er deprimert når jeg har en dårlig dag og da blir han også irritert og sur. Jeg vil jo også ha det rolig og fint, men jeg lar ofte følelsene mine styre meg og kan ødelegge ting når vi har det bra sammen. Jeg vil gjerne være en bedre samboer for han og trenger litt råd for hva jeg kan gjøre i forhold til de situasjonene som jeg skriver, ellers er jeg redd dette ryker. Tar imot all hjelp og er ikke redd for harde ord dersom det kan føre meg i riktig retning Anonymkode: c4e09...ac3 Antideprissiva kan jo ødelegge sexlyst. Har du sex med han (og liker det) eller ikke? Anonymkode: 5ed37...06e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Antideprissiva kan jo ødelegge sexlyst. Har du sex med han (og liker det) eller ikke? Anonymkode: 5ed37...06e ja vi har ganske ofte sex og den er stort sett bra, men det er jo klart det ikke blir helt som da man møttes, men vi tenner fortsatt på hverandre. Anonymkode: c4e09...ac3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Skrevet 22. februar 2024 Personlig tenker jeg at dere må møtes litt på midten her, det at han ikke liker å snakke om følelser lan fort føre til at du føler du ikke blir validert. Ved å få snakke om følelsene dine og bli sett og hørt vil nok få deg til å roe seg også. jeg aksepterer ikke fullstendig stillhet fra mannen om han er ute på noe, men skjønner godt at han ikke kan skrive til meg 24/7. Derfor er vi enig om at han sender en snap eller to, slik at jeg veit at alt er bra. Trenger ikke annet enn en snap av et ølglass liksom, bare. Eller en oppdatering på når han tror han kan bli hentet om det er avtalen. Er han borte en helg ringer han hvertfall en gang år dag. Synes det du føler er helt innafor. I mitt forhold må jeg jobbe med å være ærlig på følelsene mine, så om jeg føler noe er det bedre å si det, få det ut av verden. Det har hjulpet veldig på mine humørsvingninger, nå er det mange færre av dem, fordi jeg føler meg trygg. Ikke la han gaslighte deg til å tro at alt er din feil, for jeg synes han har litt å gå på som en partner her! Anonymkode: 950a8...0fc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Skrevet 22. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: ja vi har ganske ofte sex og den er stort sett bra, men det er jo klart det ikke blir helt som da man møttes, men vi tenner fortsatt på hverandre. Anonymkode: c4e09...ac3 Jeg mente ikke hverandre. Jeg mente om Du liker han, og ikke gjør det av plikt og forventninger Anonymkode: 5ed37...06e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere «avlastning»? Får han gå på fisketur eller pusle alene i garasjen, og har du venninner som er mer interessert i å snakke om følelser? Anonymkode: 44daf...e8e Ja han liker veldig godt å stå på ski, gjøre praktiske ting hjemme, jogge osv og det er noe jeg synes er helt greit. Jeg har dessverre mistet mange av mine venninner her i byen og de som er er her har barn og jobber mye, samt at jeg er en del på jobbreise, så skulle gjerne hatt litt flere venner i nærheten enn bare via sosiale medier. Anonymkode: c4e09...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han liker veldig godt å stå på ski, gjøre praktiske ting hjemme, jogge osv og det er noe jeg synes er helt greit. Jeg har dessverre mistet mange av mine venninner her i byen og de som er er her har barn og jobber mye, samt at jeg er en del på jobbreise, så skulle gjerne hatt litt flere venner i nærheten enn bare via sosiale medier. Anonymkode: c4e09...ac3 Kanskje du trenger en hobby? Anonymkode: f53ae...5a2 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Skrevet 22. februar 2024 Du svikter på det mest grunnleggende ved alle forhold, tillit. Du analyserer alt han sier og gjør og du er sjalu. Du må stole på deg selv, og du må stole på han. Det er det eneste som gir et godt forhold. Du kan alltids analysere din partner, det er ikke uvanlig, men du må ikke lete etter noe negativt, det er ikke et sunnhetstegn. Anonymkode: a46ff...b78 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ok før dere begynner, nei jeg er ikke noe underdanig liten kvinne som bare skal gjøre alt for mannen. Jeg er et oppegående menneske men en lederstilling og et gode sosiale antenner. Men jeg og samboer er veldig ulike mennesker. Han er stille og rolig og liker ikke snakke om følelser, vil bare ha ro og fred. Jeg vil snakke mye om følelser, jeg analyserer alt han sier og gjør og ofte tar jeg ting i verste mening, jeg ønsker mye kontakt når vi er fra hverandre og han har lite behov for det. Alt dette har vi snakket om men det er vanskelig å endre på, særlig dette med kontakt fra hans side. Jeg har ofte humørsvingninger, blir fort lei meg over ting og gråter veldig lett, jeg kan fort føle meg ensom dersom vi ikke gjør ting sammen hjemme. Jeg har også slitt med sjalusi i forholdet over litt tid. Jeg går på antidepressiva nå fordi jeg tidligere har hatt en sterk depresjon, og han tror alltid jeg er deprimert når jeg har en dårlig dag og da blir han også irritert og sur. Jeg vil jo også ha det rolig og fint, men jeg lar ofte følelsene mine styre meg og kan ødelegge ting når vi har det bra sammen. Jeg vil gjerne være en bedre samboer for han og trenger litt råd for hva jeg kan gjøre i forhold til de situasjonene som jeg skriver, ellers er jeg redd dette ryker. Tar imot all hjelp og er ikke redd for harde ord dersom det kan føre meg i riktig retning Anonymkode: c4e09...ac3 Psykologen min sa: "følelser er ikke farlige å ha. Om de er små eller store. De forteller oss bare noe hvilke behov vi har". Tygg litt på den, og funder litt over hvorfor du har disse følelsene! Anonymkode: f53ae...5a2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #20 Skrevet 22. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Personlig tenker jeg at dere må møtes litt på midten her, det at han ikke liker å snakke om følelser lan fort føre til at du føler du ikke blir validert. Ved å få snakke om følelsene dine og bli sett og hørt vil nok få deg til å roe seg også. jeg aksepterer ikke fullstendig stillhet fra mannen om han er ute på noe, men skjønner godt at han ikke kan skrive til meg 24/7. Derfor er vi enig om at han sender en snap eller to, slik at jeg veit at alt er bra. Trenger ikke annet enn en snap av et ølglass liksom, bare. Eller en oppdatering på når han tror han kan bli hentet om det er avtalen. Er han borte en helg ringer han hvertfall en gang år dag. Synes det du føler er helt innafor. I mitt forhold må jeg jobbe med å være ærlig på følelsene mine, så om jeg føler noe er det bedre å si det, få det ut av verden. Det har hjulpet veldig på mine humørsvingninger, nå er det mange færre av dem, fordi jeg føler meg trygg. Ikke la han gaslighte deg til å tro at alt er din feil, for jeg synes han har litt å gå på som en partner her! Anonymkode: 950a8...0fc Dette er det jeg har bedt om også, noen ganger fungerer det fint og han tar mye kontakt og sender nettopp dette med bare et ølglass, men andre ganger så hører jeg ikke ett eneste ord, slik som nå, da jeg er på jobbreise. Jeg har blitt bedre på å si hva jeg mener og føler og om han blir sint så får han bare bli det, jeg sa v er nødt til å kunne snakke om det som er vanskelig. Men han mener jeg henger meg veldig opp i det som er negativt og fokuserer mye på det, og det vet jeg, særlig når jeg har en nede periode med tanke på depresjon osv. Men noen ganger føler jeg han vil ha en smilende dukke som bare er fornøyd og glad hele tiden, som veldig mange menn ønsker, men skjønner ikke alltid at jeg er bare et menneske. Dette med gaslightning finner jeg meg ikke i, og da sier jeg fra. Anonymkode: c4e09...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå