Gå til innhold

Regntøy 2 åring - regndress eller todelt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi må ha nytt regntøy til våren, og litt usikker på hva som er best av todelt eller hel dress. Hadde helårsdressen fra kattnakken i høst, men den var jo alt for varm for de dagene i august/september hvor det regnet.  Best å kjøpe uforet? Bor på Østlandet. 

Anonymkode: 76242...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av hver 😊 regner det veldig er det greit med dress, er det "bare" vått ute, er det greit med bare bukse eller bare jakke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt både dress og todelt, uforet.

Min var 2 i desember, så kjøpte regntøy til våren i fjor. Barnehagen brukte nesten utelukkende det todelte settet, og det var veldig greit å bare bruke selebuksen når det var opphold og ikke så varmt, men veldig vått på bakken.

Vi har en arvet regndress som passer fremover, men tror jeg vil ha et todelt sett igjen.

Anonymkode: 0e910...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes todelt er mye mer praktisk, fordi av og til holder det med kun bukse eller jakke. Har aldri hatt behov for to sett med mine barn. 

Anonymkode: dea08...55d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Todelt! Uforet. Det er mest fleksibelt. Gikk på blemmen med å kjøpe hel dress til første våren min var i barnehagen. Ikke lurt. Mange dager utover våren er det varmt (men vått etter regn dagen før f. Eks.) Da er det supert å kunne ta av jakka, men fortsatt ha på buksa.  

Endret av Ugline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Todelt så muigheten for å droppe jakka er der når det kun er vått på bakken, og ikke regner

Anonymkode: b381c...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plask og pøs regnsettene fra kattnakken er uforet sant? 

Anonymkode: 76242...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et utvalg av klær:

Vinterregndress og vinterregnbukse/vattert regnbukse.

Uforet todelt regnsett.

Mer teknisk bukse/overtrekksbukse, jakke og vindfleece/vindjakke.

Vi har ikke brukt og heller ikke savnet uforet regndress.

Hva som er best vil avhenge av barnet, preferanser, behov/bruk og hva annet dere har.

Anonymkode: 3884d...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår foretrekker todelt, så barna kan evt bruke kun buksen eller jakken når det er varmt. To-delt passer lengre også. 

Anonymkode: 863f8...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge deler. Barnehagen bruker todelt når det er jakke av og på-vær og dress når det ikke er det.

Anonymkode: 648d4...109

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skulle valgt en av delene ville jeg valgt todelt. Hel regndress er kjekt, men er nok av dager på våren der det blir for varmt og tett, men fortsatt vått på bakken. 

Anonymkode: 062a5...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lureste er jo å ha begge deler, ellers blir det mye ekstra påkledning under regntøyet på kalde og våte dager.

Anonymkode: 2211e...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...