AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Jeg hadde lovet å ta med en del jenter på håndballkamp i eliteserien og jentene gledet seg. De spilte kamp selv først og tapte ganske mye. Den ene jenta var skikkelig sur fordi de tapte så mye og ville likevel ikke bli med. Bakgrunnen er at jeg har lang erfaring med at hun tåler lite motstand og blir fort sur og grinete, så dette kom ikke overaskende på meg. Hun har tidligere satt seg bakerst, gått hjem fra bursdager eller skolen når hun får motstand. Er vant til å få viljen sin og blir sur hvis ikke. 12 år. Da ville moren at jeg skulle prøve å overtale henne til å bli med likevel. Jeg sa at det enkleste er at hun blir hjemme hvis hun vil det og at jeg selv gleder meg til kampen (kusine spillet i eliteserien) og vil konsentrere meg om det. Eller at hun som mor kunne bli med, men det ville hun ikke. Det var jo også min fritid sa jeg og at jeg tar med de jentene som har lyst og er motiverte. Da ble moren skikkelig sur og mente at jeg burde gjøre en innsats for at alle kunne bli med. Jeg ble litt satt ut og nevnte igjen at hun jo kunne bli med selv, men det var ikke del av planen sa hun. Synes dere jeg burde prøvd å få med jenta? Anonymkode: 32c2a...855 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Hvorfor forsøkte ikke moren selv å overtale jenta? Anonymkode: cffd7...94f 2 3
Phoenix Heart Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 (endret) Ser eplet ikke faller langt fra stammen.... Endret 22. februar 2024 av Freyja Valkyrie 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Selvfølgelig ikke. Høres ut som du taklet situasjonen kjempebra. Ikke tenk mer på det. Anonymkode: 1219c...0a2 3 1
enhjørningfis Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde lovet å ta med en del jenter på håndballkamp i eliteserien og jentene gledet seg. De spilte kamp selv først og tapte ganske mye. Den ene jenta var skikkelig sur fordi de tapte så mye og ville likevel ikke bli med. Bakgrunnen er at jeg har lang erfaring med at hun tåler lite motstand og blir fort sur og grinete, så dette kom ikke overaskende på meg. Hun har tidligere satt seg bakerst, gått hjem fra bursdager eller skolen når hun får motstand. Er vant til å få viljen sin og blir sur hvis ikke. 12 år. Da ville moren at jeg skulle prøve å overtale henne til å bli med likevel. Jeg sa at det enkleste er at hun blir hjemme hvis hun vil det og at jeg selv gleder meg til kampen (kusine spillet i eliteserien) og vil konsentrere meg om det. Eller at hun som mor kunne bli med, men det ville hun ikke. Det var jo også min fritid sa jeg og at jeg tar med de jentene som har lyst og er motiverte. Da ble moren skikkelig sur og mente at jeg burde gjøre en innsats for at alle kunne bli med. Jeg ble litt satt ut og nevnte igjen at hun jo kunne bli med selv, men det var ikke del av planen sa hun. Synes dere jeg burde prøvd å få med jenta? Anonymkode: 32c2a...855 Nei! 12 år så har de fri vilje å kan jo klare å bestemme selv! Ville hun ikke, så ville hun ikke. Da gikk hun glipp av det.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 Moren fikk tilbud om å bli med men ville ikke, da er din jobb gjort. Når moren ikke vil styre med henne, hvorfor skal da du? Anonymkode: d7f97...00d 2 1 1
Firefine Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 Nei, et minstekrav er jo at de selv har lyst og ikke ødelegger for de andre. 4 1
Kaneel Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 Hahahah bra håndtert ts! Mora og den ungen kan ta seg en bolle! Eller bare være sure sammen 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 Overtale? Hvorfor skal hun overtales? Nei, veldig få hadde brydd seg om det. Anonymkode: ca0f5...040 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Moren fikk tilbud om å bli med men ville ikke, da er din jobb gjort. Når moren ikke vil styre med henne, hvorfor skal da du? Anonymkode: d7f97...00d Hun visste jo at jeg skulle dra uansett og ville vel at datteren også skulle få en kul opplevelse. ts. Anonymkode: 32c2a...855
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun visste jo at jeg skulle dra uansett og ville vel at datteren også skulle få en kul opplevelse. ts. Anonymkode: 32c2a...855 Og det var helt greit til hun satte seg på bakbeina. Nei tenker dette heller var en fin lærdom for både mor og barn om at man ikke får det som man vil ved å sutre. Kanskje de har en litt annen innstilling neste gang. Er uansett kjempe snilt av deg å ta med alle slik. Da bør de heller legge seg langflate og spørre hva de skal gjøre tilbake, ikke kreve spesialbehandling. Anonymkode: d7f97...00d 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 Kaneel skrev (2 minutter siden): Hahahah bra håndtert ts! Mora og den ungen kan ta seg en bolle! Eller bare være sure sammen Det er typisk sånn misforstått oss mot verden forhold. Foreldre skal hjelpe barn å bli selvstendige, takle motgang og konflikter. Noen er mer venninner med døtre Anonymkode: b56ef...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 Hadde ikke tatt med en sur og furten 12-åring. Viktig at hun lærer seg å tape uten å reagere sånn. Virker som om hun har lært av moren.... Anonymkode: 4fffa...7b5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå