AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Ved tre anledninger siste halvåret har jeg kjøpt forholdsvis dyre varer, for så å oppleve av aktuelle varer kommer for salg kort tid senere. Da varene er tatt i bruk, og lapper er tatt av/forsegling brutt, lurer jeg på om det er "innafor" å kjøpe tilsvarende vare i butikk, for så å returnere ny vare med gammel kvittering? Tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg burde ventet på salg, men nå siste måtte jeg ha antrekk til begravelse, og valgte da å kjøpe kvalitetsprodukt som holder i mange år og kan styles til mange ulike anledninger. Denne varen ble kjøpt nå i februar, og selges nå kr 700,- billigere. Det syns jeg er skikkelig dritt... Anonymkode: e15f4...b5b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ved tre anledninger siste halvåret har jeg kjøpt forholdsvis dyre varer, for så å oppleve av aktuelle varer kommer for salg kort tid senere. Da varene er tatt i bruk, og lapper er tatt av/forsegling brutt, lurer jeg på om det er "innafor" å kjøpe tilsvarende vare i butikk, for så å returnere ny vare med gammel kvittering? Tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg burde ventet på salg, men nå siste måtte jeg ha antrekk til begravelse, og valgte da å kjøpe kvalitetsprodukt som holder i mange år og kan styles til mange ulike anledninger. Denne varen ble kjøpt nå i februar, og selges nå kr 700,- billigere. Det syns jeg er skikkelig dritt... Anonymkode: e15f4...b5b Er det innafor butikkens byttefrist så ser jeg ingenting galt med det Anonymkode: 07cfa...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ved tre anledninger siste halvåret har jeg kjøpt forholdsvis dyre varer, for så å oppleve av aktuelle varer kommer for salg kort tid senere. Da varene er tatt i bruk, og lapper er tatt av/forsegling brutt, lurer jeg på om det er "innafor" å kjøpe tilsvarende vare i butikk, for så å returnere ny vare med gammel kvittering? Tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg burde ventet på salg, men nå siste måtte jeg ha antrekk til begravelse, og valgte da å kjøpe kvalitetsprodukt som holder i mange år og kan styles til mange ulike anledninger. Denne varen ble kjøpt nå i februar, og selges nå kr 700,- billigere. Det syns jeg er skikkelig dritt... Anonymkode: e15f4...b5b hva skal du oppnå med det? så lenge det ikke er noe galt med produktet, så får du selvfølgelig bare salgsprisen igjen. Anonymkode: d403c...b45 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Innafor og innafor, hadde alle tenkt slik hadde ikkje butikkane overlevd. Men du bryter jo ingen lov på det. Sjekk i det minste ut bytte og retur reglane til den aktuelle butikken først. Du har ikkje lovpålagt rett til å levere noko tilbake eller bytte det, men mange har åpent kjøp i 30 dagar feks mot kvittering og alle lappar på, andre har 10 dagar. Nokon gir ikkje pengar igjen uansett men kan gi tilgodelapp, medan andre berre seier nei. Så litt dumt å kjøpe eit sett til og så har du ikkje rett til å levere tilbake nokon av dei feks 🤷♀️ Anonymkode: fa0bc...6d5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Jeg dytter bort det moralske og svarer kun ut ifra regler. Har butikken åpent kjøp og du er innenfor datoen for dette kan du gjøre det du beskriver. Anonymkode: b40ff...b89 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): hva skal du oppnå med det? så lenge det ikke er noe galt med produktet, så får du selvfølgelig bare salgsprisen igjen. Anonymkode: d403c...b45 Ikke nødvendigvis. Hvis det er åpent kjøp i x antall dager gjelder prisen ts betalte på kjøpsdagen, og det beviser hun jo med kvitteringen. Uten kvittering derimot, så ville vi gitt tilgodelapp på dagens salgspris. Anonymkode: 1bb6c...49a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå