Gå til innhold

Returnere ny vare med "gammel" kvittering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved tre anledninger siste halvåret har jeg kjøpt forholdsvis dyre varer, for så å oppleve av aktuelle varer kommer for salg kort tid senere. Da varene er tatt i bruk, og lapper er tatt av/forsegling brutt, lurer jeg på om det er "innafor" å kjøpe tilsvarende vare i butikk, for så å returnere ny vare med gammel kvittering?  Tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg burde ventet på salg, men nå siste måtte jeg ha antrekk til begravelse, og valgte da å kjøpe kvalitetsprodukt som holder i mange år og kan styles til mange ulike anledninger. Denne varen ble kjøpt nå i februar, og selges nå kr 700,- billigere. Det syns jeg er skikkelig dritt... 

Anonymkode: e15f4...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved tre anledninger siste halvåret har jeg kjøpt forholdsvis dyre varer, for så å oppleve av aktuelle varer kommer for salg kort tid senere. Da varene er tatt i bruk, og lapper er tatt av/forsegling brutt, lurer jeg på om det er "innafor" å kjøpe tilsvarende vare i butikk, for så å returnere ny vare med gammel kvittering?  Tar selvfølgelig selvkritikk på at jeg burde ventet på salg, men nå siste måtte jeg ha antrekk til begravelse, og valgte da å kjøpe kvalitetsprodukt som holder i mange år og kan styles til mange ulike anledninger. Denne varen ble kjøpt nå i februar, og selges nå kr 700,- billigere. Det syns jeg er skikkelig dritt... 

Er det innafor butikkens byttefrist så ser jeg ingenting galt med det 

Anonymkode: 07cfa...7a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

hva skal du oppnå med det? så lenge det ikke er noe galt med produktet, så får du selvfølgelig bare salgsprisen igjen.

Anonymkode: d403c...b45

• Liker 2
Skrevet

Innafor og innafor, hadde alle tenkt slik hadde ikkje butikkane overlevd. Men du bryter jo ingen lov på det.

Sjekk i det minste ut bytte og retur reglane til den aktuelle butikken først. Du har ikkje lovpålagt rett til å levere noko tilbake eller bytte det, men mange har åpent kjøp i 30 dagar feks mot kvittering og alle lappar på, andre har 10 dagar. Nokon gir ikkje pengar igjen uansett men kan gi tilgodelapp, medan andre berre seier nei. Så litt dumt å kjøpe eit sett til og så har du ikkje rett til å levere tilbake nokon av dei feks 🤷‍♀️

Anonymkode: fa0bc...6d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg dytter bort det moralske og svarer kun ut ifra regler.

Har butikken åpent kjøp og du er innenfor datoen for dette kan du gjøre det du beskriver.

Anonymkode: b40ff...b89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

hva skal du oppnå med det? så lenge det ikke er noe galt med produktet, så får du selvfølgelig bare salgsprisen igjen.

Anonymkode: d403c...b45

Ikke nødvendigvis. Hvis det er åpent kjøp i x antall dager gjelder prisen ts betalte på kjøpsdagen, og det beviser hun jo med kvitteringen. 

Uten kvittering derimot, så ville vi gitt tilgodelapp på dagens salgspris. 

Anonymkode: 1bb6c...49a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...