Gå til innhold

Jeg har fått cellulitter hjelp hva hjelper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har fått cellulitter, i en alder av 34. Ser det når jeg står, så er det noe i området mellom baken og lårene. Uff, det er ikke noe fint. Før så var det et tydelig skille mellom rumpa og låra også, men nå bare flyter de i hverandre. Jeg har to graviditeter bak meg hvor jeg la på meg nesten tjue kilo, men etter siste for tre år siden, lot jeg de siste fem være. Da var det ingen cellulitter, men nå ser det ut til at de har kommet det siste året..

Jeg er generelt slank, men har altså ikke trent før. Jeg er ikke i så god form og blir veldig lett svimmel og får vondt i hodet av veldig lite..

Kan vektnedgang hjelpe ? Tror jeg er normalvektig (157 høy, 48 kg), eller må man trene ? Hva hjelper mot cellulitter?? 

Anonymkode: b3229...909

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ingenting som hjelper varig mot cellulitter. Dette er gener.

Google it. 

https://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/appelsinhud-cellulitter

Både tynne og tykke kvinner kan ha cellulitter. Det finnes ingen god behandling, og effekten er i beste fall forbigående.

Anonymkode: 5173e...2c2

Å nei .. ser ut til at jeg kanskje må begynne å trene ...😭 

• Hjerte 1
Skrevet

Du kan tenke at du har vært "heldig" og unngått cellulitter så lenge. Naturlig slank jeg også med en bmi på 20, godt trent,og har hatt siden tenårene. 

Så stygt EF det ikke. Noe de aller fleste kvinner har. En del av pakka

Anonymkode: 5736e...520

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har fått cellulitter, i en alder av 34. Ser det når jeg står, så er det noe i området mellom baken og lårene. Uff, det er ikke noe fint. Før så var det et tydelig skille mellom rumpa og låra også, men nå bare flyter de i hverandre. Jeg har to graviditeter bak meg hvor jeg la på meg nesten tjue kilo, men etter siste for tre år siden, lot jeg de siste fem være. Da var det ingen cellulitter, men nå ser det ut til at de har kommet det siste året..

Jeg er generelt slank, men har altså ikke trent før. Jeg er ikke i så god form og blir veldig lett svimmel og får vondt i hodet av veldig lite..

Kan vektnedgang hjelpe ? Tror jeg er normalvektig (157 høy, 48 kg), eller må man trene ? Hva hjelper mot cellulitter?? 

Det du skal gjøre er å bli voksen og forstå at dette er helt normalt og kanskje tenke på at du setter andre kvinner i dårlig lys som sikkert har hatt det i mange flere år enn deg. 

Anonymkode: edd04...838

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Å nei .. ser ut til at jeg kanskje må begynne å trene ...😭 

Trene vil ikke hjelpe. Det kan kun hjelpe på å "se ut som de ikke er så synlige". 

Skrevet

Velkommen til å være ett menneske.

• Liker 2
Skrevet

Styrketrening og ned i fettprosent hjalp for min del.

Anonymkode: 6a6e4...4e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Styrketrening og ned i fettprosent hjalp for min del.

Anonymkode: 6a6e4...4e0

Skal forsøke på det, jeg har god effekt av en periodisk faste og går ned en kg i uken, om jeg kutter godis hver dag og holder til to ganger i uka og begynner å trene også så hjelper det kanskje på.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Trene vil ikke hjelpe. Det kan kun hjelpe på å "se ut som de ikke er så synlige". 

Holder for meg. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det du skal gjøre er å bli voksen og forstå at dette er helt normalt og kanskje tenke på at du setter andre kvinner i dårlig lys som sikkert har hatt det i mange flere år enn deg. 

Bli voksen ? At andre blir støtt av at noen har problemer de anser som små, er ikke mitt problem. Alle har ulike forutsetninger. Synes ikke dette var greit av deg.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan tenke at du har vært "heldig" og unngått cellulitter så lenge. Naturlig slank jeg også med en bmi på 20, godt trent,og har hatt siden tenårene. 

Så stygt EF det ikke. Noe de aller fleste kvinner har. En del av pakka

Anonymkode: 5736e...520

Jeg vet ikke når det er vanlig å få det, er sjelden på steder hvor jeg ser andres kropper (strender og svømmehaller). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal forsøke på det, jeg har god effekt av en periodisk faste og går ned en kg i uken, om jeg kutter godis hver dag og holder til to ganger i uka og begynner å trene også så hjelper det kanskje på.

Holder for meg. 

Bli voksen ? At andre blir støtt av at noen har problemer de anser som små, er ikke mitt problem. Alle har ulike forutsetninger. Synes ikke dette var greit av deg.

Jeg vet ikke når det er vanlig å få det, er sjelden på steder hvor jeg ser andres kropper (strender og svømmehaller). 

Da får du trøste deg med at det ikke er så mange som ser cellulittene dine og da. 

Uansett - du er et menneske, og vi har cellulitter. Noen fant en gang ut at det å ha cellulitter var stygt, og jaggu har det fått et skikkelig feste… Det er ikke sannheten. Ikke hør på det. Drit i tankene du får når de ser cellulittene. 

Anonymkode: 4fc8a...2fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da får du trøste deg med at det ikke er så mange som ser cellulittene dine og da. 

Uansett - du er et menneske, og vi har cellulitter. Noen fant en gang ut at det å ha cellulitter var stygt, og jaggu har det fått et skikkelig feste… Det er ikke sannheten. Ikke hør på det. Drit i tankene du får når de ser cellulittene. 

Anonymkode: 4fc8a...2fa

Takk for et fint råd ❤️❤️

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikl det av hormonell prevensjon. Var tynnere MED prevensjon, men hadde cellulitter  Når jeg sluttet så var jeg kanksje 10 kg tyngre, men de forsvant etter hvert. I tillegg hjalp det å spise sunnere mat - mindte ultraprosessert, godteri, potetgull o.l. Altså er min erfaring at livsstil noen ganger HAR påvirkning på slikt. Trente like mye før og etter.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Holder for meg. 

At du ikke tåler at andre synes dine problemer bare er tullete bryr jeg meg ikke om, når du legger ut et sånt spm på et forum så må du også tåle å få et svar. Jeg synes det er absolutt på tide å bli voksen og se seg om i verden for hva som er viktig, celluliter burde ikke være en prioriteringer. Barnet ditt og samfunnet burde være viktig. 

Skrevet

Fikk det av p piller i 20 åra. Gidder ikke bry meg.

Anonymkode: 0f1bd...02d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 9.24):

Styrketrening hjelper, men ikke vektnedgang. Spesielt ikke når du er normalvektig fra før. Når du snakker om å gå ned en kilo i uken blir jeg bekymret for deg, ts. Har du tendens til spiseforstyrrelser? 

Når det gjelder at du blir svimmel og får vondt i hodet - spiser du nok? Har du ok jernnivåer? Ta vare på deg selv, det er ikke sikkert at cellulitter er så viktig i det store bildet. 

Anonymkode: 50593...959

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...