AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Dere husker kanskje tråden min for litt siden der jeg tok om det at samboeren min blandt annet var sur fordi sønnen min som er tenåring ikke takket han personlig for julegaven i fjor. Sønnen min feriet ikke med oss i fjor, og ringte meg rett etter gaveåpning der han var og takket oss BEGGE via meg og var veldig fornøyd med gaven. Jeg formidlet dette videre til samboer. I ettertid har samboer vært sur over at sønnen min ikke takket han personlig når han kom hjem, og han klarer ikke la dette gå. Pga dette ønsket han ikke gi gaver til sønnen min mer noen gang. Jeg sa flere ganger at jeg synes dette var dårlig til min samboer, og han sa han skulle tenke på det og kanskje vippse noe hvis han snudde i saken. Vel, nå har sønnen min bursdag, og samboer har ikke vippset noe. Jeg skrev likevel navnet til samboer på gaven til min sønn fordi jeg ikke ville at sønnen min skulle lure på hvorfor samboer ikke sto i kortet. Jeg har lyst til å ta opp saken igjen, men kommer ingen vei. I går prøvde samboer seg når han la seg, men jeg latet seg jeg var kjempetrøtt fordi jeg rett og slett ikke får lyst på en mann som holder på sånn han gjør. Hva tenker dere her, skal jeg ta det opp atter en gang, eller bare la det gå? Og da mener jeg ikke la det gå fordi det er greit, men fordi jeg ikke kommer noen vei. Anonymkode: 04ae9...5be 2 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Hvis det går utover sexlivet ditt så må du jo nesten si fra. Anonymkode: ac07f...1b7 2
Gjest Anonyme-meg Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Hvorfor ikke lære din sønn å takke ordentlig for gaver han har fått, ikke takke via andre.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 Jeg tenker at det er helt i orden at han ikke gir egen gave, og at det er naturlig at du fører på hans navn på gaven du gir. Og jeg tenker også at det er naturlig at din sønn kan ta seg "bryet" med å takke ham personlig når han får noe. Anonymkode: 64bc6...849 13
PurpleTuliip Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 Hadde aldri orket å ha ett forhold med en mann med så umoden og barnslig tankegang. 37 3 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 Det er ihvertfall helt merkelig med en sånn beslutning hvis han ikke har sagt direkte til sønnen din at han krever personlig takk for gaver. Sønnen din takket jo begge via deg, og tenker at alt er fint. Samboer er smålig etter min mening, ikke gi deg! Anonymkode: dfb71...1bb 23
Gjest issoras Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 Men hvorfor skal han gi egen gave?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 Anonyme-meg skrev (5 minutter siden): Hvorfor ikke lære din sønn å takke ordentlig for gaver han har fått, ikke takke via andre. Nå var jo den andre meg da, og samboer satt rett ved siden av meg og fikk med seg samtalen der sønnen min sier "tusen takk dere" og jeg formidlet det til samboer når vi la på. Sønnen min tror han har takket begge. Anonymkode: 04ae9...5be 7 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere husker kanskje tråden min for litt siden der jeg tok om det at samboeren min blandt annet var sur fordi sønnen min som er tenåring ikke takket han personlig for julegaven i fjor. Sønnen min feriet ikke med oss i fjor, og ringte meg rett etter gaveåpning der han var og takket oss BEGGE via meg og var veldig fornøyd med gaven. Jeg formidlet dette videre til samboer. I ettertid har samboer vært sur over at sønnen min ikke takket han personlig når han kom hjem, og han klarer ikke la dette gå. Pga dette ønsket han ikke gi gaver til sønnen min mer noen gang. Jeg sa flere ganger at jeg synes dette var dårlig til min samboer, og han sa han skulle tenke på det og kanskje vippse noe hvis han snudde i saken. Vel, nå har sønnen min bursdag, og samboer har ikke vippset noe. Jeg skrev likevel navnet til samboer på gaven til min sønn fordi jeg ikke ville at sønnen min skulle lure på hvorfor samboer ikke sto i kortet. Jeg har lyst til å ta opp saken igjen, men kommer ingen vei. I går prøvde samboer seg når han la seg, men jeg latet seg jeg var kjempetrøtt fordi jeg rett og slett ikke får lyst på en mann som holder på sånn han gjør. Hva tenker dere her, skal jeg ta det opp atter en gang, eller bare la det gå? Og da mener jeg ikke la det gå fordi det er greit, men fordi jeg ikke kommer noen vei. Anonymkode: 04ae9...5be Er du sikker på du vil ha den partneren der? Anonymkode: 4aab6...6ea 12 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 issoras skrev (Akkurat nå): Men hvorfor skal han gi egen gave? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet, er det ikke vanlig å være med på gave til stebarn når man har vært sammen i mange år? Kan legge til at vi også har fellesbarn. Vi har ikke felles økonomi. Anonymkode: 04ae9...5be 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ihvertfall helt merkelig med en sånn beslutning hvis han ikke har sagt direkte til sønnen din at han krever personlig takk for gaver. Sønnen din takket jo begge via deg, og tenker at alt er fint. Samboer er smålig etter min mening, ikke gi deg! Anonymkode: dfb71...1bb Nei, han har ikke sagt dette til sønnen min en eneste gang. Anonymkode: 04ae9...5be
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tenker at det er helt i orden at han ikke gir egen gave, og at det er naturlig at du fører på hans navn på gaven du gir. Og jeg tenker også at det er naturlig at din sønn kan ta seg "bryet" med å takke ham personlig når han får noe. Anonymkode: 64bc6...849 Men da er der jo bare jeg som gir, vi har ikke felles økonomi. Anonymkode: 04ae9...5be 1
Gjest issoras Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke helt spørsmålet, er det ikke vanlig å være med på gave til stebarn når man har vært sammen i mange år? Kan legge til at vi også har fellesbarn. Vi har ikke felles økonomi. Anonymkode: 04ae9...5be Være med på gave ja, men det høres ut som han kjøpte egen gave? Jeg skjønner ikke problemstillingen, har dere separat økonomi og han vil ikke betale sin andel av felles gave?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #14 Skrevet 22. februar 2024 issoras skrev (Akkurat nå): Være med på gave ja, men det høres ut som han kjøpte egen gave? Jeg skjønner ikke problemstillingen, har dere separat økonomi og han vil ikke betale sin andel av felles gave? Nei, han har ikke kjøpt egen gave. Han var med på gaven fra meg til jul, han kjøper aldri egne gaver. Ja, vi har separat økonomi og han vil ikke være med å betale på fellesgaven til bursdagen nå. Anonymkode: 04ae9...5be
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #15 Skrevet 22. februar 2024 Hvor gammel er sønnen din? Tenåring eller barn? Anonymkode: 3bb1f...6cc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er sønnen din? Tenåring eller barn? Anonymkode: 3bb1f...6cc Tenåring. Han har alltid takket samboer personlig fordi sønnen min som regel alltid feirer med oss, men denne gangen når han ikke feiret med oss så ble det over tlf hvor han takket oss begge over tlf via meg. Sønnen min vet ikke at min samboer er sur for dette da samboer ikke har sagt noe til han. Anonymkode: 04ae9...5be 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Skrevet 22. februar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Sønnen min feriet ikke med oss i fjor, og ringte meg rett etter gaveåpning der han var og takket oss BEGGE via meg og var veldig fornøyd med gaven. Jeg formidlet dette videre til samboer. I ettertid har samboer vært sur over at sønnen min ikke takket han personlig når han kom hjem, og han klarer ikke la dette gå. Pga dette ønsket han ikke gi gaver til sønnen min mer noen gang. Anonymkode: 04ae9...5be Har noen tatt seg bryet med å fortelle sønnen at samboer er sur for manglende personlig takk? Anonymkode: 8c5d0...065 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #18 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har noen tatt seg bryet med å fortelle sønnen at samboer er sur for manglende personlig takk? Anonymkode: 8c5d0...065 Nei. Jeg sa til samboer at dette måtte han snakke med han om selv siden dette er det han som føler på. Det har han ikke gjort. Anonymkode: 04ae9...5be 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #19 Skrevet 22. februar 2024 Jeg beklager, men det er stor fare for at du mister deg selv totalt i det forholdet der. Du må krympe deg litt etter litt fordi han ikke vil se andre sider av en sak eller ikke vil høre på deg. Etterhvert går du på nåler fordi du blir usikker på hva han blir trigget av. Dine ønsker og tanker og behov blir borte, sakte, men sikkert. Barna dine blir usikre på hva de kan og ikke kan, fordi de ikke vet hva som trigger stefar. Han er umoden, emosjonelt umoden, ikke empatisk og ikke omsorgsfull. Han ønsker ikke det beste for dere rundt eller å løfte dere opp så dere føler dere bra. Prinsipper er viktigere for han. Det der går ikke. Og stakkars gutten din vet vel ikke engang at noe er galt. Jeg skjønner at du ikke vil si det til han. Det er flaut å innrømme at en sånn liten ikke-sak ble en så stor sak. Og han vil selvsagt ikke føle seg bra. Både fordi det har vært en sak i det skjulte så lenge, og fordi han nok blir veldig usikker på den andre voksne i huset. Anonymkode: 983a4...60f 13 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #20 Skrevet 22. februar 2024 Men kast nå ut den idioten. Anonymkode: 15c50...e16 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå