Gå til innhold

Poll Forsvinner sexlysten/evnen etter midten av 50 årene?

Sexlyst etter 50 +, borte?   

59 stemmer

1. 1. Sexlyst etter 50 +, borte?

• Ja
      6
    • Nei
      53

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært så mye diskusjon. Denne pollen er ment for folk som vet, altså er i denne alderen selv. Helst bare avstemning, men start diskusjon om dere vil

Anonymkode: 5e440...53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall mange over 50 på lyst club.

Anonymkode: 5e7e5...cdc

Skrevet

Blir 55 på lørdag. Skal sii fra på søndag

Anonymkode: b4fcf...eff

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det mangler noen alternativer. At lysten varierer med dagsform, overgangsalderplager, i hvor stor grad partner er i stand til å varme opp og hvor kåt jeg er. Mellom 50-53 var jeg så innmari kåt at jeg måtte ha flere partnere. Så falt lysten brått med at jeg kom i overgangsalderen. Nå har jeg litt overskudd igjen, men trenger hormoner, glid og god oppvarming. Lysten er der!

Anonymkode: 24b13...7de

• Nyttig 1
Skrevet

Sexlyst er trigget av testosteron, og evne er trigget av testosteronproduksjon som biprodukt.

Testosteronproduksjon synker fra alder av ish 30, så lyst og evne går nedover veldig gradvis derifra. Spørs veldig på utgangspunkt her, menn har vanligvis testo nivå på mellom 400 og 900 i alder 25. Dette blir halvert innen 50, så da sitter man igjen med mellom 200 og 450.

Så en person kan være mellom ganske sexlyst-løs og normalt libido tilsvarende 25 som 50 åring.

Så hvis man skipper mye tall-analyse kan man si at det er en gjennomsnittlig 325 nivå i blodet i alder 50, hvor de under 300 kan falle i kategorien uinteressert/evne. Så tall kan settes på 40%.

Skipper veldig mye regning her, og setter meg ikke veldig inn i detaljer. Blant annet er 900 øvre grense og ikke nødvendigvis ett statistisk relevant tall.

Anonymkode: b1a7f...c5b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sexlyst er trigget av testosteron, og evne er trigget av testosteronproduksjon som biprodukt.

Testosteronproduksjon synker fra alder av ish 30, så lyst og evne går nedover veldig gradvis derifra. Spørs veldig på utgangspunkt her, menn har vanligvis testo nivå på mellom 400 og 900 i alder 25. Dette blir halvert innen 50, så da sitter man igjen med mellom 200 og 450.

Så en person kan være mellom ganske sexlyst-løs og normalt libido tilsvarende 25 som 50 åring.

Så hvis man skipper mye tall-analyse kan man si at det er en gjennomsnittlig 325 nivå i blodet i alder 50, hvor de under 300 kan falle i kategorien uinteressert/evne. Så tall kan settes på 40%.

Skipper veldig mye regning her, og setter meg ikke veldig inn i detaljer. Blant annet er 900 øvre grense og ikke nødvendigvis ett statistisk relevant tall.

Gjorde kanskje en glipp her og antok TS spurte om menn siden det stod 'evne'.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Gjorde kanskje en glipp her og antok TS spurte om menn siden det stod 'evne'.

Mente begge kjønn

Anonymkode: 5e440...53b

Skrevet

Sorry er 48 år og kvinne. Og svarte.. 

Jeg vil gjerne ha sex tre ganger om dagen 

Anonymkode: bdfb0...6ba

Skrevet

Mann 53 her. 

Hadde deilig morgensex med min kjæreste klokka 0630 i dag. Staken stod stram og fin, og hun red meg heftig til vi kom sammen i en brusende eksplosjon :) . Hun er 50 og jeg 53. Vi har sex ofte !

Anonymkode: 33726...550

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som har jobbet på sykehjem vet at dette ikke nødvendigvis er sant. Mange eldre uten nedsatt sexlyst eller potens 

Anonymkode: 3811d...1b4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig så opphengt man er i eldre folks sexliv da. Er det frykt?

Anonymkode: fb4cf...017

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan innrømme at jeg har ikke vært så sprek, kåt og utholdende uten trening og seksuell vedlikehold.  Men heller ikke vært det uten elsverdige kvinner.. jeg har en sterk trang til å gi omsorg, og se lykken i kvinnens øyne🥰

Jeg ligger på en sexlyst scala 8 av 10, der 10 er en Satyroman

Skrevet

Sexlysten forsvinner ikke, men muligheten til å ha sex med fysisk attraktive kvinner blir jo borte. Jeg finner ikke kvinner over 40 seksuelt attraktiv overhodet noe jeg og biologien synes å være enige om.

Anonymkode: b0d7b...a7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sexlysten forsvinner ikke, men muligheten til å ha sex med fysisk attraktive kvinner blir jo borte. Jeg finner ikke kvinner over 40 seksuelt attraktiv overhodet noe jeg og biologien synes å være enige om.

Jeg kan si det samme om menn. Dere er ikke noe mer attraktive i middelalderen samme hva dere innbiller dere. 

Anonymkode: b4bca...9e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 8.45):

Det er i alle fall mange over 50 på lyst club.

Anonymkode: 5e7e5...cdc

hva er lyst club

Skrevet

Nei overhodet ikke, tror jeg må være født superkåt.

Fremdeles ingen problemer med potensen.Kan med rette dama fort greie en 7 / 8 omganger på en kveld på  sex timer.

Men som sant er så er det noe hyppigere i starten...

Dama må være seksuelt aktiv og sammen må vi tenne  og hisse hverandre opp.....

Og lysten og orgasmen ligger i hodet .......

Evne å hisse hverandre opp til det maksimale....

Tenning og spenning er det ultimate  for min del

Gammelt jungelord......

M@ster

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan si det samme om menn. Dere er ikke noe mer attraktive i middelalderen samme hva dere innbiller dere. 

Statistikken holder ikke med deg der, men du skal ha for forsøket på et slags comeback der. 

2 hours ago, feliek54 said:

hva er lyst club

Er en sexklubb som alle andre sexklubben som bare frekventeres av gamlinger og uattraktive folk. Yngre, høystatus og attraktive mennesker swinger og gjør slike ting i lukkede miljøer med strenge krav til deltakelse. Man ønsker gjerne å kose seg med likesinnede og ikke Tore og Rigmor på 52 med pæreform.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

🍑hurt. The wall stands undefeated.

Du vet innerst inne at dette ikke er sant. Menn blir sjelden valgt pga utseende alene, deredamer elsker cash og status også. Noe menn har mer av jo eldre de blir ergo stiger verdien vår😘

Utseendet ditt derimot..

Anonymkode: 26ccb...7c5

Skrevet

Foreldrene mine har sex. Med hver sine partnere. De er over 60 alle 4

Anonymkode: a040d...c5d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 10.35):

Det du skriver kan kanskje ha en viss gyldighet for menn, men for kvinner er det atskillig mer komplekst.

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/seksuell-dysfunksjon-i-overgangsalderen

Anonymkode: d73b0...e7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...