AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Del Skrevet 22. februar 2024 Hei! Jeg og samboeren har adoptert katter for en stund siden nå. Den ene katten vår har nå begynt å klore inni kattekassen vi har. Hun har ikke gjort det tidligere og vi har ikke byttet kattedo eller kattesanden. Hun gjør det kun tidlig på morgenen og virker helt besatt av det. Har tatt henne ut av kattedoen, men sekundet jeg snur ryggen til så går hun inn dit og klorer igjen. Vet noen hvorfor hun plutselig har begynt med det? Anonymkode: 38346...911 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Del Skrevet 22. februar 2024 Det er som regel at de fremdeles kan kjenne lukten av egen urin og forsøker dekke over dette. At det er om morgen kan forklares med at morgenurin lukter sterkere enn den som de har resten av dagen. Anonymkode: cc320...b76 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 22. februar 2024 #3 Del Skrevet 22. februar 2024 Kanskje bytte sand da og vaske doen ? 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 22. februar 2024 #4 Del Skrevet 22. februar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg og samboeren har adoptert katter for en stund siden nå. Den ene katten vår har nå begynt å klore inni kattekassen vi har. Hun har ikke gjort det tidligere og vi har ikke byttet kattedo eller kattesanden. Hun gjør det kun tidlig på morgenen og virker helt besatt av det. Har tatt henne ut av kattedoen, men sekundet jeg snur ryggen til så går hun inn dit og klorer igjen. Vet noen hvorfor hun plutselig har begynt med det? Anonymkode: 38346...911 Høres ut som du må lære katten litt normal dressur! Anbefaler å dra på kattekurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 22. februar 2024 #5 Del Skrevet 22. februar 2024 Kanskje hun fremdeles kjenner lukten av sitt fornødne selv om det hun har dekket det til? Våre katter gjorde dette innimellom i løpet av hele sitt liv. De gikk ikke inn igjen og fortsatte, men de kunne skrape/klore på veggen på kattedoen etter at de hadde dekket til urin/avføring. Jeg vil legge en knapp på at pus kjenner lukten. Hvilken kattesand bruker dere? Eventuelt så kan du tømme kattedoen, vaske den og fylle på ny kattesand. Kanskje kjenner hun eventuelt lukten av gammel urin/avføring (selv om du har fjernet det)? Katter har jo en ganske god luktesans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #6 Del Skrevet 23. februar 2024 Katten vår gjør dette noen ganger. Går på do, gjør sitt, graver og ordner og dekker til, skraper litt på veggen i dokassa og kommer ut glad og fornøyd. Har ikke sett på det som et problem. Vi sjekker og tar ut av kassa flere ganger om dagen. Er vi hjemme og ser / hører at pus er på do renser vi umiddelbart. Ellers tas det med en gang vi står opp morgenen og når vi kommer hjem fra jobb. Vasker doen godt og bytter sand ofte. Antagelig oftere enn de fleste, da jeg er litt nøye på alt sånt. Jeg er kjent for å være sensitiv for lukter, og har aldri kjent vond lukt fra kassa. Bruker også bra kattesand (Everclean). Så jeg har tenkt at skrapingen på doveggen er en av de uproblematiske "pussige" tingene katter gjør. Anonymkode: fa311...a6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #7 Del Skrevet 23. februar 2024 Mulig pus har hard mage og ikke helt får det ut. Sidenndu tar ut så ofte, så vil jeg tro du har oversikt på bæsjen Anonymkode: 1d51f...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #8 Del Skrevet 23. februar 2024 Det er vanskelig å si hvorfor hun har endret adferden, men det absolutt siste jeg ville gjort var å forstyrre henne i kassa! Det er å be om å få en katt som etter hvert velger andre steder hvor den får gjøre rutinene sine i fred uten forstyrrelser... Anonymkode: cbd1b...732 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #9 Del Skrevet 24. februar 2024 Min gamle katt graver på veggene i kattedoen. Han holder på der inne å bråker å styrer på. Jeg lar han holde på. Anonymkode: ec742...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. februar 2024 #10 Del Skrevet 24. februar 2024 Det er bare fordi poten ikke treffer sand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2024 #11 Del Skrevet 24. februar 2024 Fylke? Anonymkode: 8c6cf...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå