AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #1 Skrevet 22. februar 2024 Overskriften sier sitt. Og det er ikke fordi jeg ikke brenner for å hjelpe andre, selve jobben syns jeg er givende, men er alt rundt som gjør at jeg er inne på tanken om og omskolere meg. Jeg er utdannet vernepleier og jobber turnus. Vi er vel en av de få som har 13,5 timers vakter i bofelleskap for utviklingshemmede. Beboerne er avhengig av bistand døgnet rundt og kan være krevende i form av mye lyder som skriking konstant hele vakten og kan i sjeldne tilfeller utagere. Jobben er spennende og jeg er blitt veldig glad i beboerne, men vi som ansatte er så hjelpeløse.. Vi har mistet mer og mer av godene våre. Føler vi er satt til og ta dritt jobben ingen andre vil ha og behandles deretter. Våres meninger har lite og si og det skal spares penger i alle krinker og kroker. Vi har kun 40 min pause hele vakten og i denne pausen skal man ha tid til å lage seg mat og koble litt ut før man er påan igjen. Egentlig skal man ha en og en halvtime når man jobber så lange dager, men siden vi har betalt pause har de bare funnet ut at 40 min er mer enn nok. Vi er mange på jobb som er slitne og som kommer med forslag til bedre arbeidsdager, men alt blir kastet under teppe pga for lite penger eller pga for lite ansatte på jobb. Arbeidsmiljøet er egentlig veldig bra og vi er en flott gjeng, men kjenner jeg er lei og sliten av denne utakknemlige jobben. Man løper helgedagen og tørker avføring, risikerer kanskje og bli slått, står i enorme utfordringer der man blir utsatt for hørselskader og i tillegg til alt dette må vi forholde oss til flere utakknemlige pårørende som ikke gjør annet enn og klage når vi prøver å gjøre så godt vi kan utifra de midlene vi har. Føler vi står litt hjelpeløse siden det er sjefer over sjefen som styrer showet som ikke aner hvordan det er nede på bakken. Jeg har jobbet både i barnehage og sykehjem før, det er mye det samme der. Dårlig betalt og en generelt utakknemlig jobb. Så jeg kjenner jeg er lei av å bli pisket rundt og slite meg ut for noe som ikke gir meg noe glede lenger. Jeg er 31 år og har et stort ønske om kanskje et barn til. Men det har blitt sittet på vent pga yrket mitt med tanke på at kabalen skal gå opp på hjemmebane. Jeg kan klare å jobbe slik mens jeg utdanner meg til noe annet, men jeg er så usikker på hva jeg skal velge! Jeg er veldig interessert i psykologi, men utifra det jeg leser er det en enormt lang utdannelse og krever mye. Jeg kjenner jeg egentlig vil ha en litt roligere jobb der jeg enten hjelper mennesker eller skifte helt beite å jobbe med feks IT. Det yrket jeg har nå og har hatt i så mange år er dessverre et slite yrke. Hvis jeg skal klare å stå i arbeidslivet til jeg er 70 så må jeg begynne å tenke litt framover. Jeg vil ha litt mer ro 😂 Har tenkt på at jeg kanskje skal hive meg på IT utdannelse da det åpner for mye! Man kan jobbe på kontor med fleksitid feks, bli markedsfører og så mye annet. Hva jobber dere med som ikke er i helsesektoren ? Og hva er oppgavene deres på jobb? Håper på mange spennende svar da jeg virkelig trenger det nå! Jeg er forresten blitt en litt introvert person som takler press dårlig. Vil ha en litt mer behagelig jobb som jeg kan utvikle meg. Har høy arbeidsmoral og vil bli til noe, som ikke er i helsevesenet kanskje 😂 Hilsen dame som står i et veiskille🤪 Anonymkode: 71ff2...c48 10 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #2 Skrevet 22. februar 2024 Hva med skole? Vi har vernepleiere ansatt som miljøterapeuter hos oss. Anonymkode: 940d8...277 1
Gjest ti10 Skrevet 22. februar 2024 #3 Skrevet 22. februar 2024 Synes egentlig ikke overskriften i tråden passer med innholdet i innlegget, for det virker jo som om det er forholdene på arbeidsplassen din som gjør at du mistrives. Hva liker du ellers å holde på med da? Litt lite opplysninger om hva du kunne tenke deg, men kanskje IT eller økonomi kunne vært noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #4 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Overskriften sier sitt. Og det er ikke fordi jeg ikke brenner for å hjelpe andre, selve jobben syns jeg er givende, men er alt rundt som gjør at jeg er inne på tanken om og omskolere meg. Jeg er utdannet vernepleier og jobber turnus. Vi er vel en av de få som har 13,5 timers vakter i bofelleskap for utviklingshemmede. Beboerne er avhengig av bistand døgnet rundt og kan være krevende i form av mye lyder som skriking konstant hele vakten og kan i sjeldne tilfeller utagere. Jobben er spennende og jeg er blitt veldig glad i beboerne, men vi som ansatte er så hjelpeløse.. Vi har mistet mer og mer av godene våre. Føler vi er satt til og ta dritt jobben ingen andre vil ha og behandles deretter. Våres meninger har lite og si og det skal spares penger i alle krinker og kroker. Vi har kun 40 min pause hele vakten og i denne pausen skal man ha tid til å lage seg mat og koble litt ut før man er påan igjen. Egentlig skal man ha en og en halvtime når man jobber så lange dager, men siden vi har betalt pause har de bare funnet ut at 40 min er mer enn nok. Vi er mange på jobb som er slitne og som kommer med forslag til bedre arbeidsdager, men alt blir kastet under teppe pga for lite penger eller pga for lite ansatte på jobb. Arbeidsmiljøet er egentlig veldig bra og vi er en flott gjeng, men kjenner jeg er lei og sliten av denne utakknemlige jobben. Man løper helgedagen og tørker avføring, risikerer kanskje og bli slått, står i enorme utfordringer der man blir utsatt for hørselskader og i tillegg til alt dette må vi forholde oss til flere utakknemlige pårørende som ikke gjør annet enn og klage når vi prøver å gjøre så godt vi kan utifra de midlene vi har. Føler vi står litt hjelpeløse siden det er sjefer over sjefen som styrer showet som ikke aner hvordan det er nede på bakken. Jeg har jobbet både i barnehage og sykehjem før, det er mye det samme der. Dårlig betalt og en generelt utakknemlig jobb. Så jeg kjenner jeg er lei av å bli pisket rundt og slite meg ut for noe som ikke gir meg noe glede lenger. Jeg er 31 år og har et stort ønske om kanskje et barn til. Men det har blitt sittet på vent pga yrket mitt med tanke på at kabalen skal gå opp på hjemmebane. Jeg kan klare å jobbe slik mens jeg utdanner meg til noe annet, men jeg er så usikker på hva jeg skal velge! Jeg er veldig interessert i psykologi, men utifra det jeg leser er det en enormt lang utdannelse og krever mye. Jeg kjenner jeg egentlig vil ha en litt roligere jobb der jeg enten hjelper mennesker eller skifte helt beite å jobbe med feks IT. Det yrket jeg har nå og har hatt i så mange år er dessverre et slite yrke. Hvis jeg skal klare å stå i arbeidslivet til jeg er 70 så må jeg begynne å tenke litt framover. Jeg vil ha litt mer ro 😂 Har tenkt på at jeg kanskje skal hive meg på IT utdannelse da det åpner for mye! Man kan jobbe på kontor med fleksitid feks, bli markedsfører og så mye annet. Hva jobber dere med som ikke er i helsesektoren ? Og hva er oppgavene deres på jobb? Håper på mange spennende svar da jeg virkelig trenger det nå! Jeg er forresten blitt en litt introvert person som takler press dårlig. Vil ha en litt mer behagelig jobb som jeg kan utvikle meg. Har høy arbeidsmoral og vil bli til noe, som ikke er i helsevesenet kanskje 😂 Hilsen dame som står i et veiskille🤪 Anonymkode: 71ff2...c48 Jeg har jobbet mye i butikk. Fagbutikker er best. Annenhver lørdag jobb da. Men fagbutikker stenger ofte kl 17. Så man trenger ikke jobbe døgnet rundt. Fagbutikker har også ofte litt bedre lønn. Vi hadde faktisk noe helsearbeidere som var på utprøving hos oss. Fordi de ikke klarte å stå i jobben sin lengre. Lønna er nok lavere enn helse arbeider. Men veldig givende jobb, fordi man møter mye folk, pg de fleste er i godt humør. Noen vanskelige tilfeller iht psykratri ol av og til. Så der er det jo en fordel med erfaring fra helsevesenet. Trivdes veldig godt i byggevare butikk. Fikk tilbud om bedre betalt jobb. Men takket nei, fordi jeg trivdes så godt med det jeg gjorde. Nå jobber jeg i garnbutikk. Og der er det det bare hyggelig å jobbe. Butikk er jo enkelt å bytte til. Også kan du jo da finne ut litt på en annen type jobb du vil ha, mens du erfarer noe nytt. Det er jo heller ikke vanskelig å komme tilbake som helsefagarbeider til helsevesenet. Mulig det er en pause fra den jobben du trenger også. Der fine med butikk jobben. Syntes jeg er at du skal jo være i godt humør på jobb, og har du en dritt dag, da må du liksom jobbe de følsene litt vekk. Og etterhvert så bare blir du i godt humør på jobb, uansett hvor kjipt andre ting er. Så jobb blir positivt og godt for psyken Anonymkode: 00607...53a 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #5 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hva med skole? Vi har vernepleiere ansatt som miljøterapeuter hos oss. Anonymkode: 940d8...277 Takk for tips! Skal sjekke ut dette 🥰 Anonymkode: 71ff2...c48
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #6 Skrevet 22. februar 2024 ti10 skrev (43 minutter siden): Synes egentlig ikke overskriften i tråden passer med innholdet i innlegget, for det virker jo som om det er forholdene på arbeidsplassen din som gjør at du mistrives. Hva liker du ellers å holde på med da? Litt lite opplysninger om hva du kunne tenke deg, men kanskje IT eller økonomi kunne vært noe for deg? Formulerte meg kanskje ikke så godt. Men jeg er lei av å ta meg av andre også. Privatlivet mitt består mye av det samme da jeg har barn og hus som de fleste andre. Kjenner vel kanskje på at jeg burde jobbe med noe annet enn omsorg i framtiden så det ikke spiser meg opp både på privaten og i arbeidslivet 😅 Personligheten min tilsier jobb med omsorg, men jeg tror jeg trenger å jobbe med noe som ikke omhandler det for å ikke bli helt utbrent. Nye utfordringer på andre områder tror jeg er det jeg er ute etter! En forandring. Har jobbet med mennesker i mange mange år nå. Føler meg litt forvirret egentlig, men magefølelsen min sier at det er på tide å skifte beite og at det fins større ting for meg der ute slik at jeg som menneske kan utvikle meg på flere områder 😊 Ellers liker jeg jo pc arbeid og er en kreativ sjel på flere områder. Jeg var veldig flink å tegne og male da jeg var barn og gikk på kunster kurs, men det falt liksom bare fra med tiden. Har lest en del om markedsføring, men det er en litt risky vei og gå da det kan være tøft å finne seg jobb innenfor det feltet. Som markedsfører kan man gjøre mye! Hjelpe firmaer med hjemmesider, markedsføre varen og gjøre det mer attraktiv med den « kunsteriske siden av meg» og komme med nye ideer for at produktene skal være fristende. I og med at jeg er mor, samboer og har hus så går mye av fritiden min ut på omsorg, vedlikehold av hus, vasking og logistikk i hverdagen. Dette er mye det samme man gjør i helsevesenet så føler nesten man bare går i en sirkel med de «samme» oppgavene. Vil gå på en jobb der jeg gjør helt andre ting enn å vaske og passe på andre. hvis du forstår. Jeg kunne levd slik hele livet og hatt det ok, men tror hvis jeg ikke skifter beite at jeg vil ende opp som et skall av meg selv 😂 Anonymkode: 71ff2...c48 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #7 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg har jobbet mye i butikk. Fagbutikker er best. Annenhver lørdag jobb da. Men fagbutikker stenger ofte kl 17. Så man trenger ikke jobbe døgnet rundt. Fagbutikker har også ofte litt bedre lønn. Vi hadde faktisk noe helsearbeidere som var på utprøving hos oss. Fordi de ikke klarte å stå i jobben sin lengre. Lønna er nok lavere enn helse arbeider. Men veldig givende jobb, fordi man møter mye folk, pg de fleste er i godt humør. Noen vanskelige tilfeller iht psykratri ol av og til. Så der er det jo en fordel med erfaring fra helsevesenet. Trivdes veldig godt i byggevare butikk. Fikk tilbud om bedre betalt jobb. Men takket nei, fordi jeg trivdes så godt med det jeg gjorde. Nå jobber jeg i garnbutikk. Og der er det det bare hyggelig å jobbe. Butikk er jo enkelt å bytte til. Også kan du jo da finne ut litt på en annen type jobb du vil ha, mens du erfarer noe nytt. Det er jo heller ikke vanskelig å komme tilbake som helsefagarbeider til helsevesenet. Mulig det er en pause fra den jobben du trenger også. Der fine med butikk jobben. Syntes jeg er at du skal jo være i godt humør på jobb, og har du en dritt dag, da må du liksom jobbe de følsene litt vekk. Og etterhvert så bare blir du i godt humør på jobb, uansett hvor kjipt andre ting er. Så jobb blir positivt og godt for psyken Anonymkode: 00607...53a Høres spennende ut! Tusen takk for at du tok deg tiden til å svare så utfyllende 🥰 masse gode tips! Anonymkode: 71ff2...c48
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #8 Skrevet 22. februar 2024 Vel, nå skjønner du hvorfor det er behov for vernepleiere, mens markedsførere skriker man ikke akkurat etter 😂 Og IT har også gått nedover den siste tiden. Dessuten: hva er "IT"? Det er så mye. Det er som å si ordet "markedsføring", hva er det, sånn konkret? Hva er "humaniora"? Det kan være mye. Å si bare ordet "IT", sier lite. Men generelt sett har det gått nedover i den sektoren. Det er ikke en stabil sektor. Selv om jobben som vernepleier er jævla stress, så har du også lagt til stress på hjemmebane. Altså, husk nå, en norsk kvinne får i snitt 1,44 barn, det betyr at litt flere sier at det holder nå med 1 enn med 2. Å plumpe ut 2 stykk ut av vaginaen, for ikke å snakke om 3, da må man ta ansvar selv for det stresset og ikke klage. Dessuten er det siste vi trenger på denne planeten er å få enda flere mennesker. 8,1 milliarder nå, som skal opp i 8,5 milliarder innen 2030. Helt syke tall. Kan ikke ha det sånn. Anonymkode: 60850...8ae 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #9 Skrevet 22. februar 2024 Ja, det er slitsomt å jobbe med mennesker. Det kan tappe en for energi. Omsorgstretthet er noe man skal ta på alvor. I tillegg er gjerne arbeidsforholdene dårlige. Dårlige lønn, lite bemanning og mange oppgaver. Anonymkode: bd535...600 1 3
Gjest ti10 Skrevet 22. februar 2024 #10 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Formulerte meg kanskje ikke så godt. Men jeg er lei av å ta meg av andre også. Privatlivet mitt består mye av det samme da jeg har barn og hus som de fleste andre. Kjenner vel kanskje på at jeg burde jobbe med noe annet enn omsorg i framtiden så det ikke spiser meg opp både på privaten og i arbeidslivet 😅 Personligheten min tilsier jobb med omsorg, men jeg tror jeg trenger å jobbe med noe som ikke omhandler det for å ikke bli helt utbrent. Nye utfordringer på andre områder tror jeg er det jeg er ute etter! En forandring. Har jobbet med mennesker i mange mange år nå. Føler meg litt forvirret egentlig, men magefølelsen min sier at det er på tide å skifte beite og at det fins større ting for meg der ute slik at jeg som menneske kan utvikle meg på flere områder 😊 Ellers liker jeg jo pc arbeid og er en kreativ sjel på flere områder. Jeg var veldig flink å tegne og male da jeg var barn og gikk på kunster kurs, men det falt liksom bare fra med tiden. Har lest en del om markedsføring, men det er en litt risky vei og gå da det kan være tøft å finne seg jobb innenfor det feltet. Som markedsfører kan man gjøre mye! Hjelpe firmaer med hjemmesider, markedsføre varen og gjøre det mer attraktiv med den « kunsteriske siden av meg» og komme med nye ideer for at produktene skal være fristende. I og med at jeg er mor, samboer og har hus så går mye av fritiden min ut på omsorg, vedlikehold av hus, vasking og logistikk i hverdagen. Dette er mye det samme man gjør i helsevesenet så føler nesten man bare går i en sirkel med de «samme» oppgavene. Vil gå på en jobb der jeg gjør helt andre ting enn å vaske og passe på andre. hvis du forstår. Jeg kunne levd slik hele livet og hatt det ok, men tror hvis jeg ikke skifter beite at jeg vil ende opp som et skall av meg selv 😂 Anonymkode: 71ff2...c48 Hva med webdesign, PR i tillegg, innholdsproduksjon, ikke at jeg har så spesifikk kunnskap om markedsføring, men lær deg noe ekstra som ikke alle markedsføringsfolk kan?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #11 Skrevet 22. februar 2024 Ei venninne av meg er utdannet vernepleier, men syntes yrket ble for tøft å stå i på sikt. Hun søkte seg jobb som karriereveileder på videregående skole og fikk den. Hun stor trives der. Hun sa det gikk helt greit å lære seg de nødvendige tingene på egenhånd. Kunne noe slikt vært noe? Eller kanskje et lokalt senter for hjelpemiddel utlevering? Hvis dere har det. Det er også mulig å få enkelte sekretær jobber innen helse uten å være helsesekretær. Eller å være assistent på dyreklinikk. Faktisk helt grei lønn. Kan det være noe? Anonymkode: cab74...bd0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Skrevet 22. februar 2024 Ikke alle bofelleskap/boliger er like heller. Jeg jobber i en bolig med mennesker med moderat utviklingshemming. De klarer å gå på do og spise selv, vi driver mer med miljøarbeid. Er lite stell, og beboerne prater godt for seg. Vi har også langvakter, men har det mye friere med tanke på pause. Forstår du er lei av å jobbe med mennesker, men mens du utdanner deg til noe annet så kan du jo forsøke å jobbe i en annen bolig, og se om det er bedre 😊 Anonymkode: 00aef...f84 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Skrevet 22. februar 2024 Hvis du er drittlei av å jobbe med mennesker, må du jo ikke finne på å studere psykologi… Hva med å finne jobb som vernepleier et annet sted? Det er det enkleste og sannsynligvis også mest lønnsomt økonomisk. Ny utdanning har en høy pris i form av studielån og ikke minst tap av arbeidsinntekt. Anonymkode: 6b7d4...67a 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #14 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 11.52): Det er også mulig å få enkelte sekretær jobber innen helse uten å være helsesekretær. Eller å være assistent på dyreklinikk. Faktisk helt grei lønn. Kan det være noe? Anonymkode: cab74...bd0 Jeg er helsesekretær. Og jeg kjente meg så ekstremt igjen i TS. Vi blir kjefta på hele dagen og må fikse alle problemer, uten å ha ressurser til å gjøre det. Ledelsen gjør ingenting, for de står i skvis fra ledere over dem, det finnes ikke penger til noenting og alt skal spares inn på, samtidig som de forventer at vi ikke skal ha ventetider. Så jeg anbefaler ikke det iallfall. Finn noe utenfor helsevesenet. Anonymkode: f7faf...cb2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #15 Skrevet 23. februar 2024 Søk jobb på Lager, mye mer kompentanse man kan opparbeide seg en å kun kjøre litt truck. Man kan være sosial og helt innenfor å holde kjeft å bare jobbe. Anonymkode: 13990...a54
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #16 Skrevet 23. februar 2024 Du har en svært etterspurt kompetanse. Det er mange spennende jobber der ute. Kom deg bort. Så feks AHUS søker etter fortrinnsvis vernepleiere i dag. 2 spennende stillinger (ikke turnus). Anonymkode: 9ef1a...998
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #17 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 8.14): Overskriften sier sitt. Og det er ikke fordi jeg ikke brenner for å hjelpe andre, selve jobben syns jeg er givende, men er alt rundt som gjør at jeg er inne på tanken om og omskolere meg. Jeg er utdannet vernepleier og jobber turnus. Vi er vel en av de få som har 13,5 timers vakter i bofelleskap for utviklingshemmede. Beboerne er avhengig av bistand døgnet rundt og kan være krevende i form av mye lyder som skriking konstant hele vakten og kan i sjeldne tilfeller utagere. Jobben er spennende og jeg er blitt veldig glad i beboerne, men vi som ansatte er så hjelpeløse.. Vi har mistet mer og mer av godene våre. Føler vi er satt til og ta dritt jobben ingen andre vil ha og behandles deretter. Våres meninger har lite og si og det skal spares penger i alle krinker og kroker. Vi har kun 40 min pause hele vakten og i denne pausen skal man ha tid til å lage seg mat og koble litt ut før man er påan igjen. Egentlig skal man ha en og en halvtime når man jobber så lange dager, men siden vi har betalt pause har de bare funnet ut at 40 min er mer enn nok. Vi er mange på jobb som er slitne og som kommer med forslag til bedre arbeidsdager, men alt blir kastet under teppe pga for lite penger eller pga for lite ansatte på jobb. Arbeidsmiljøet er egentlig veldig bra og vi er en flott gjeng, men kjenner jeg er lei og sliten av denne utakknemlige jobben. Man løper helgedagen og tørker avføring, risikerer kanskje og bli slått, står i enorme utfordringer der man blir utsatt for hørselskader og i tillegg til alt dette må vi forholde oss til flere utakknemlige pårørende som ikke gjør annet enn og klage når vi prøver å gjøre så godt vi kan utifra de midlene vi har. Føler vi står litt hjelpeløse siden det er sjefer over sjefen som styrer showet som ikke aner hvordan det er nede på bakken. Jeg har jobbet både i barnehage og sykehjem før, det er mye det samme der. Dårlig betalt og en generelt utakknemlig jobb. Så jeg kjenner jeg er lei av å bli pisket rundt og slite meg ut for noe som ikke gir meg noe glede lenger. Jeg er 31 år og har et stort ønske om kanskje et barn til. Men det har blitt sittet på vent pga yrket mitt med tanke på at kabalen skal gå opp på hjemmebane. Jeg kan klare å jobbe slik mens jeg utdanner meg til noe annet, men jeg er så usikker på hva jeg skal velge! Jeg er veldig interessert i psykologi, men utifra det jeg leser er det en enormt lang utdannelse og krever mye. Jeg kjenner jeg egentlig vil ha en litt roligere jobb der jeg enten hjelper mennesker eller skifte helt beite å jobbe med feks IT. Det yrket jeg har nå og har hatt i så mange år er dessverre et slite yrke. Hvis jeg skal klare å stå i arbeidslivet til jeg er 70 så må jeg begynne å tenke litt framover. Jeg vil ha litt mer ro 😂 Har tenkt på at jeg kanskje skal hive meg på IT utdannelse da det åpner for mye! Man kan jobbe på kontor med fleksitid feks, bli markedsfører og så mye annet. Hva jobber dere med som ikke er i helsesektoren ? Og hva er oppgavene deres på jobb? Håper på mange spennende svar da jeg virkelig trenger det nå! Jeg er forresten blitt en litt introvert person som takler press dårlig. Vil ha en litt mer behagelig jobb som jeg kan utvikle meg. Har høy arbeidsmoral og vil bli til noe, som ikke er i helsevesenet kanskje 😂 Hilsen dame som står i et veiskille🤪 Anonymkode: 71ff2...c48 Jeg jobbermed kundesupport i et offentlig IT-firma som leverer IT-systemer til helsesektoren, først og fremst sykehus og DPS. En av mine kollegaer er vernepleier og hun trives godt. Såvidt jeg vet har hun ingen tilleggs/ videreutdanning men har jobbet innen psykiatrien. Har også hatt en annen kollega som var vernepleier og i tillegg hadde en bachelor innen IT. Han gikk videre til en høyere stilling i fjor. Så kanskje en slik type jobb er noe for deg? Vi jobber mandag-fredag med fri hver helg. Anonymkode: 3e5c3...c8a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #18 Skrevet 25. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 22.2.2024 den 8.27): Hva med skole? Vi har vernepleiere ansatt som miljøterapeuter hos oss. Anonymkode: 940d8...277 Herregud det må du ikke finne på! Jeg gjorde selv det og angrer som en hund. Det er for det første langt fra rolig og for det andre er det mye fysisk og verbal vold fra elever mot de voksne på skolen. Bli noe innen IT du. Anonymkode: 56d3a...868 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2024 #19 Skrevet 25. februar 2024 Anbefaler begravelsesbransjen. Man møter mennesker i sorg og ofte sjokk, må være svært nøyaktig i jobben, men jobben består også av mye ro og venting. Det finnes også bedre bofellesskap. Har du vurdert ungdomsbolig for enslige mindreårige innvandrere eller drevet av barnevernet? Et helt annet tempo, og de ansatte har debriefing etter hver vakt for å unngå omsorgstretthet. Anonymkode: e3772...e5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå