Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

For halvannet år siden gikk jeg fra en dame. Jeg har lyst å kontakte henne for å forklare/si unnskyld men er usikker på om jeg burde gjøre det. Min eneste hensikt med dette er å si unnskyld. Alle broer om å bli sammen igjen er brente .

Så her er bakgrunnen :

Jeg var sammen med en dame i ca ett år. Det kan sies at hun var min største kjærlighet. Ila denne tiden var jeg i en økonomisk situasjon som var vanskelig og som også hun synes var vanskelig. Etter ca ett år gikk min økonomiske situasjon fra vondt til verre av grunner jeg velger å styre unna innpå her ( for å ikke avspore ) . Parallelt med dette kom det frem litt grums fra hennes fortid . Siden jeg ikke ville dra henne med i en verre situasjon ( med meg ) , brukte jeg dette grumset som unnskyldning for å gå fra henne. Med andre ord fortalte jeg ikke henne om det som hadde skjedd med min økonomi og jeg skyldte på henne om hvorfor jeg ville gå fra henne. Jeg gjorde det slik fordi jeg var redd hun skulle velge å være i lag med meg på tross av «situasjonen» og jeg trodde ikke jeg ville klare å leve med å utsette henne for det.

Nå som det har gått litt tid har min samvittighet blitt verre og verre. Ikke bare fordi jeg såret henne men fordi jeg ikke var ærlig. Jeg har fundert på om jeg skal kontakte henne for å forklare og gi en oppriktig beklagelse.

Jeg lurer på om noen innpå her har vært i noen lignende situasjon eller bare har noen gpde råd har noen tanker om hva jeg burde gjøre/ikke gjøre

Hilsen mann 42

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, fucking hell, si unnskyld! Forklar.Og si samtidig at du var en skikkelig feig mannedust. Å klandre henne var dritfeigt. Hun vil nok ikke ha så mye med deg å gjøre,  men hun ihvertfall svart på hvitt at det var deg, ikke henne. 

Anonymkode: 9a23a...b08

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

. Å klandre henne var dritfeigt.

Ja det var det. I mitt hode var det ( den gangen ) det beste verste valget fordi jeg ikke ville at hun skulle "lide" sammen med meg i mit rot. Det var et desperat og feigt valg

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg satt pris på en unnskyldning fra eksen etter tre år. Forholdet hadde vært ustabilt en stund og plutselig en dag jeg kom fra jobb hadde han flyttet ut. Gråt, klarte ikke spise/ sove godt på flere mnd. I ettertid vet jeg at han flyttet til elskerinna si. Han skrev en melding med unnskyld at jeg ødela for oss og deg. Vil du skal vite at jeg var for feig til å si sannheten. Tilga han etter en stund. Tror mange setter pris på enn sann forklaring og ett ektefølt unnskyld. Ingen er utlærte tidlig i livet. Og jeg gjorde også noen feil( ikke utroskap) men slet med å legge diskusjoner/ krangler bak meg.

Anonymkode: 70a57...74d

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det aldri feil å si unnskyld. Selv om det har gått lang tid. 

Anonymkode: 0d067...00b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjør på! Har jo innimellom følt på at jeg skylder noen en unnskyldning. Og de gangene jeg har tatt motet til meg (ofte etter lang tid) og gjort noe med det, så har det vært en veldig positiv opplevelse. Og ikke minst er det godt å kunne legge fra seg den dårlige samvittigheten og gå videre 😊

Personlig ville jeg gjort det skriftlig i ditt tilfelle, så du er sikker på at hun får med seg alt du vil formidle. At du ikke er ute etter å ta opp igjen tråden i forholdet, for eksempel. 

Lykke til! 🌸

Anonymkode: f7d5c...cb3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Å be noen om unnskyldning er noe av det største du kan gjøre i livet. Det sitter langt inne for mange å innrømme feil. Men det kan gjøre så godt. Både for den som ber om unnskyldning, og for den som tilgir. 

Anonymkode: 7f49f...734

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Å kunne si unnskyld er lett, men å kunne si unnskyld og mene det er noe helt annet. Derfor bør man alltid si unnskyld når det er noe man virkelig mener.

Anonymkode: 076e4...966

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det aldri feil å si unnskyld. Selv om det har gått lang tid. 

Anonymkode: 0d067...00b

Selv føler jeg det blir helt feil når folk ber om unnskyldning etter lang tid og skaden allerede har skjedd hos offeret; da er ofte den eneste grunnen at man vil få god samvittighet ved å be om unnskyldning; altså ren egoisme.

Slik som når mobbere som har mobbet og ødelagt noen gjennom mange år, 20 år senere ber om unnskyldning; hvilken nytte har dette, bortsett fra at mobberen kan føle seg prektig ...?

Anonymkode: 4cd0a...43c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon som deg, bare at jeg er kvinne.

Jeg var for feig til å si det som det var, og redd for å bli avvist pga ting jeg strevde med.

Det endte med at jeg fadet han ut. En fantastisk og spesiell fyr jeg klikket så godt med og som (jeg liker å tro) hadde blitt min bestevenn og kjæreste.

Jeg angrer HVER dag.

Anonymkode: ced99...d39

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg ville virkelig satt pris på en unnskyldning og forklaring i dette tilfellet, ts. Synes det er flott om du gjør det, og tipper både hun og du vil føle dere bedre etterpå.

Anonymkode: 8b1f9...018

• Liker 1
Skrevet
manngjest skrev (3 timer siden):

Heisan

For halvannet år siden gikk jeg fra en dame. Jeg har lyst å kontakte henne for å forklare/si unnskyld men er usikker på om jeg burde gjøre det. Min eneste hensikt med dette er å si unnskyld. Alle broer om å bli sammen igjen er brente .

Så her er bakgrunnen :

Jeg var sammen med en dame i ca ett år. Det kan sies at hun var min største kjærlighet. Ila denne tiden var jeg i en økonomisk situasjon som var vanskelig og som også hun synes var vanskelig. Etter ca ett år gikk min økonomiske situasjon fra vondt til verre av grunner jeg velger å styre unna innpå her ( for å ikke avspore ) . Parallelt med dette kom det frem litt grums fra hennes fortid . Siden jeg ikke ville dra henne med i en verre situasjon ( med meg ) , brukte jeg dette grumset som unnskyldning for å gå fra henne. Med andre ord fortalte jeg ikke henne om det som hadde skjedd med min økonomi og jeg skyldte på henne om hvorfor jeg ville gå fra henne. Jeg gjorde det slik fordi jeg var redd hun skulle velge å være i lag med meg på tross av «situasjonen» og jeg trodde ikke jeg ville klare å leve med å utsette henne for det.

Nå som det har gått litt tid har min samvittighet blitt verre og verre. Ikke bare fordi jeg såret henne men fordi jeg ikke var ærlig. Jeg har fundert på om jeg skal kontakte henne for å forklare og gi en oppriktig beklagelse.

Jeg lurer på om noen innpå her har vært i noen lignende situasjon eller bare har noen gpde råd har noen tanker om hva jeg burde gjøre/ikke gjøre

Hilsen mann 42

Spontant og også etter å ha tenkt meg om:

- Hold deg unna hvis du ikke vil mer enn det du skriver.

Du dumpet henne, ja med uærlig begrunnelse, men du dumpet henne. Hun har fortsatt med livet sitt, og nå skal du komme til henne med en historie som skal stille deg i bedre lys. Hva blir bedre av det for henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Tja. Hva er verst av at du gikk fra henne fordi hun var "hore" (eller hva det nå enn er du sa om hennes fortid som sikkert såret henne), og at du ikke en gang mente det du sa men bare sa det for å hindre at hun ble dratt inn i din økonomi satt over styr? 

Anonymkode: 31e89...86a

• Liker 1
Skrevet

Har en ex som kom og sa unnskyld etter 20-ish år. Det var langt på overtid, emn satte faktisk utrolig pris på det, en del løse spørsmål ble oppklart da.

Så et halvt år etter er da ingenting.

Anonymkode: b1732...1ee

• Liker 2
Skrevet

Å be omforlatelse er det største du kan gjere, TS. Eg synst det står respekt av dei som gjer det, dei er dei beste menneska! ❤️ 

Tenk litt på korleis du gjer det. Kanskje det er best å skrive eit brev eller liknande? Så får ho sjanse til å lese i fred og ro og du får sjanse til å skrive i fred og ro.

Anonymkode: 9ee1b...c61

Skrevet

Ja, dette synes jeg er fint hvis du gjør. Hun har gjerne "dårlig samvittighet" for at hun ødela forholdet.

Send et brev. Ikke be om svar, og ikke be om tilgivelse. Hvis hun gir noe tilbakemelding, så må det være fordi hun selv har behov for å snakke med deg om dette.

Anonymkode: 60d1f...ebb

Skrevet

TS her. Det virker som de aller fleste innpå her synes det ville være fint om jeg sa unnskyld . Det som gjenstår er i hvilken form. Egentlig ville jeg sagt det ansikt til ansikt men om hun ikke vil det mister jeg muligheten til å sende noe skriftlig etterpå . Det virker litt "billig" å sende avgårde en tekstmelding eller Messenger melding. Fysisk skrive et brev kanskje ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selv føler jeg det blir helt feil når folk ber om unnskyldning etter lang tid og skaden allerede har skjedd hos offeret; da er ofte den eneste grunnen at man vil få god samvittighet ved å be om unnskyldning; altså ren egoisme.

Slik som når mobbere som har mobbet og ødelagt noen gjennom mange år, 20 år senere ber om unnskyldning; hvilken nytte har dette, bortsett fra at mobberen kan føle seg prektig ...?

Anonymkode: 4cd0a...43c

At den som vle mobbet får bekreftwlse på at de faktisk vle behabdlet på en nåte som ikke er bra, og det skjønner t.o.m. den som mobbet? Det er fortsatt opp til den som ble mobbet om de vil fodta en unnskyldning og legge ting bak seg eller ikke. I tillegg viser det at mobberen faktisk har tenkt en del på ting i ettertid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun har gjerne "dårlig samvittighet" for at hun ødela forholdet.

Anonymkode: 60d1f...ebb

Hva mener du? 

Anonymkode: 31e89...86a

Skrevet
katties skrev (1 time siden):

At den som vle mobbet får bekreftwlse på at de faktisk vle behabdlet på en nåte som ikke er bra, og det skjønner t.o.m. den som mobbet? Det er fortsatt opp til den som ble mobbet om de vil fodta en unnskyldning og legge ting bak seg eller ikke. I tillegg viser det at mobberen faktisk har tenkt en del på ting i ettertid.

Ok. Jeg har ikke mobbet noen . Jeg skjønner ikke hvorfor denne tråden ble avsporer slik 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...