Gå til innhold

Singel kvinne på 47 år - hvordan få menn interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært alene i snart 10 år etter at min samboer forlot meg.  Jeg sørget ganske lenge over dette og var ikke klar for noe nytt forhold eller interessert i menn på lenge. Men nå begynner jeg å kjenne på at jeg ikke ønsker å være alene for resten av livet.

Men, jeg er litt ute av gamet. Har såvidt vært innom noen datingsider, men føler ikke deg gir meg noe som helst.  Klarer ikke å vurdere interesser via skriftlige meritter. 

Jeg jobber mye, delvis pga økonomi og delvis fordi jeg jobber som prosjektleder og det betyr også at jeg i perioder er under press for å levere ihht tidsfrister. Noen ville kanskje kalt meg arbeidsnarkoman. Jeg bor sammen med en voksen sønn på 21 år.

Jeg er ellers drifting, skrur på egen bil, er praktisk anlagt og gjør det meste selv. Jeg er en problemløser, jeg er ikke spesielt romantisk anlagt, men jeg liker å bli oppvartet og kurtisert. Jeg liker at menn tar styringen og lar meg være litt "hjelpeløs" kvinne, men det gjelder å komme meg i forkjøpet da, siden jeg allerede har planlagt for når dekkeskiftet eller plenklippingen skal utføres.

Jeg er hjemmekjær, foretrekker å være med min nærmeste familie og vi har hyppig kontakt og vi bor i gåavstand. Familie er viktig for meg. Jeg er høyst lojal mot en evt. partner og er opptatt av vi-et mer enn meg-et.

Jeg liker å gjøre ting hjemme, som snekring, hagearbeid, og er opppdratt til at at plikter kommer foran fornøyelser. Rekreasjon for meg kan like gjerne være å male huset fremfor å reise på weekendtur til Praha. Er i grunnen ikke så opptatt av reising, hater å pakke, så det blir stort sett å reise 1 gang i året på sommerferie. Jeg elsker å høste av naturen, bærplukking, fiske og turer ute i det fri. Men tar det i bedagelig tempo. Tur for turens skyld, ikke på tid og ikke for instagram. 

Finnes det menn som kan like slikt ? Jeg har ikke aktivt vært på søk etter menn, er redd for å ikke være god nok. Det å bli forlatt var et sjokk for meg og jeg ble litt skremt. Nå har jeg egentlig lyst å treffe noen, ønsker å møte noen som har livslangt forhold som mål, som ønsker fellesskapet og vi-et. Men jeg føler meg som sagt litt ute av gamet. Før var det jo bare slik at man tilfeldigvis traff hverandre i sosiale lag, man likte hverandre og  det gikk av seg selv. Nettdating føles så arrangert, med en forventningi om at det skal oppstå noe ved en kaffedate eller slikt. 

Hva gjør man i min alder, hva liker menn på min alder ? Prøver å smile og være positiv sånn til hverdags. Jobber i mannsdominert yrke, er aktivt i mannsdominert klubb ifm med bilhobby, men enten er de for unge/gamle eller allerede opptatt. Er sjeldent ute på byen lenger, og føler ogs det er feil arena i min alder.

Jeg ønsker meg en mann som er i arbeid og som gjerne er praktisk anlagt, slik at vi gjerne kan holde på med felles prosjekter. Og som er snill og grei selvfølgelig, men gjerne med litt tak i. Dvs. ikke bare ligger tiltaksløs på sofaen. 

Anonymkode: c10eb...e6a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som ettertraktede verdier og interesser som de fleste menn kan dele. I alle fall menn som også er litt hjemmekjære.

Hvilken aldersgruppe er du interessert i ?  Hvis det ikke er aktuelt å bli kjent med noen over nett, så må du vel ta den mer tradisjonelle varianten - byen eller andre sosiale aktiviteter/ arenaer du kan oppsøke.

Anonymkode: 9eaa1...4c0

• Liker 1
Skrevet

Finnes de, bare å lete. Men enkelte menn liker ikke at du trår inn på deres arena og gjør det praktiske i hverdagen, som er en typisk ”mannegerie”. Er mann selv, og hadde jeg hatt en kvinne med dine interesser, din holdning til livet, hadde jeg vert happy.

Anonymkode: 3d734...9e5

• Liker 1
Skrevet

Du er åpenbart ute etter et sundt og godt forhold. Veldig mange attraktive, (ny)single menn på din alder har allerede hatt det du spør etter, og er nå ute etter mer eventyr. Og et aktivt sexliv. De har forlatt et forhold hvor de er sulteforet på sex, og har mye  ta igjen. Du sier ingenting om din egen lyst og behov. Er du klar for en slik mann?

Anonymkode: c4b2e...801

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har vært alene i snart 10 år etter at min samboer forlot meg.  Jeg sørget ganske lenge over dette og var ikke klar for noe nytt forhold eller interessert i menn på lenge. Men nå begynner jeg å kjenne på at jeg ikke ønsker å være alene for resten av livet.

Men, jeg er litt ute av gamet. Har såvidt vært innom noen datingsider, men føler ikke deg gir meg noe som helst.  Klarer ikke å vurdere interesser via skriftlige meritter. 

Jeg jobber mye, delvis pga økonomi og delvis fordi jeg jobber som prosjektleder og det betyr også at jeg i perioder er under press for å levere ihht tidsfrister. Noen ville kanskje kalt meg arbeidsnarkoman. Jeg bor sammen med en voksen sønn på 21 år.

Jeg er ellers drifting, skrur på egen bil, er praktisk anlagt og gjør det meste selv. Jeg er en problemløser, jeg er ikke spesielt romantisk anlagt, men jeg liker å bli oppvartet og kurtisert. Jeg liker at menn tar styringen og lar meg være litt "hjelpeløs" kvinne, men det gjelder å komme meg i forkjøpet da, siden jeg allerede har planlagt for når dekkeskiftet eller plenklippingen skal utføres.

Jeg er hjemmekjær, foretrekker å være med min nærmeste familie og vi har hyppig kontakt og vi bor i gåavstand. Familie er viktig for meg. Jeg er høyst lojal mot en evt. partner og er opptatt av vi-et mer enn meg-et.

Jeg liker å gjøre ting hjemme, som snekring, hagearbeid, og er opppdratt til at at plikter kommer foran fornøyelser. Rekreasjon for meg kan like gjerne være å male huset fremfor å reise på weekendtur til Praha. Er i grunnen ikke så opptatt av reising, hater å pakke, så det blir stort sett å reise 1 gang i året på sommerferie. Jeg elsker å høste av naturen, bærplukking, fiske og turer ute i det fri. Men tar det i bedagelig tempo. Tur for turens skyld, ikke på tid og ikke for instagram. 

Finnes det menn som kan like slikt ? Jeg har ikke aktivt vært på søk etter menn, er redd for å ikke være god nok. Det å bli forlatt var et sjokk for meg og jeg ble litt skremt. Nå har jeg egentlig lyst å treffe noen, ønsker å møte noen som har livslangt forhold som mål, som ønsker fellesskapet og vi-et. Men jeg føler meg som sagt litt ute av gamet. Før var det jo bare slik at man tilfeldigvis traff hverandre i sosiale lag, man likte hverandre og  det gikk av seg selv. Nettdating føles så arrangert, med en forventningi om at det skal oppstå noe ved en kaffedate eller slikt. 

Hva gjør man i min alder, hva liker menn på min alder ? Prøver å smile og være positiv sånn til hverdags. Jobber i mannsdominert yrke, er aktivt i mannsdominert klubb ifm med bilhobby, men enten er de for unge/gamle eller allerede opptatt. Er sjeldent ute på byen lenger, og føler ogs det er feil arena i min alder.

Jeg ønsker meg en mann som er i arbeid og som gjerne er praktisk anlagt, slik at vi gjerne kan holde på med felles prosjekter. Og som er snill og grei selvfølgelig, men gjerne med litt tak i. Dvs. ikke bare ligger tiltaksløs på sofaen. 

Du burde være attraktiv for enhver mann som finner kjemi med deg etter mitt skjønn.

Og jeg leser hi som en eneste lang kontaktannonse selv om det meste som står der egentlig er mest relevant  for kjøttvekta di. 

Forelskelse og forhold handler om kjemi, om å klare først å få den andre interressert og så slippe hen helt inn og dele drømmene sine med personen. 

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Er 42. Møtte kjæresten min på Happn🤷🏻‍♀️

Han er 48 og helt fantastisk🥰

Jeg er nok lik deg på mange områder. Selvstendig og uavhengig. Trodde ikke jeg var romantisk, men innser at det er fordi jeg aldri virkelig har elsket noen. Med han er jeg 14 år og vi er helt tullete etter hverandre 🤭 

Jeg tok datingapp fordi det er lite «naturlige» omgivelser å møte noen sånn som livet mitt er som travel alenemor. 

Jeg var klar i bio på hva jeg var ute etter og silte dem raskt ut i chat om det ville bli aktuelt med en kaffe. Møtte fine og interessante menn. Etter 7 mnd møtte jeg han som ble kjæresten min🤗

Skrevet

Du høres jo ut som alle andre kvinner på din alder strengt tatt :)

Du har handy-krav og vil at mannen skal være i arbeid, hadde du lest bio til jevnaldrende damer på datingapper ville du sett at dette er standarden. Det er langt mellom middelaldrende damer uten handy-krav for å si det slik. Du må huske på at dette blir det samme som om menn søkte damer som var flink til å gjøre husarbeid.

Menn tenker annerledes enn damer på dette punktet. Når menn ser etter en kjæreste ønsker de noen som fokuserer på hvem de er som person, og ikke et fokus på hva de kan tilby i form av penger og oppussing av hus.

Anonymkode: 0f067...d03

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med noen på jobben din? Mye menn der.. flørter du?

Anonymkode: a61e7...535

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er ellers drifting, skrur på egen bil, er praktisk anlagt og gjør det meste selv. Jeg er en problemløser, jeg er ikke spesielt romantisk anlagt, men jeg liker å bli oppvartet og kurtisert. men det gjelder å komme meg i forkjøpet da, siden jeg allerede har planlagt for når dekkeskiftet eller plenklippingen skal utføres.

Du er opptatt av mye praktisk og det er jo  bra men jeg hengte meg litt opp i denne.

Jeg liker at menn tar styringen og lar meg være litt "hjelpeløs" kvinne, Det går jo på følelser. Bytte dekk, fikse krana , bytte vindu, bygge terrasse, skifte bremser. Alt det der kan jeg og mange andre menn i den alderen.

Men hva er det som får en mann til å fatte spesiell interesse og han vil ha mer av.

Alle menn liker å føle seg "utvalgt", vi er litt enkle der. Om han føler seg sett, spesiell, verdsatt så liker han det  godt. 🙂

Ei dame som booster egoet til en mann vil en mann ønske seg mer av. Ei elskerinne som ønsker å fiske en mann ut av et forhold bruker jo nettopp slike teknikker. Hun gir han oppmerksomhet, viser forståelse, er tilgjengelig og lytter, og får han til å føle seg som "the man", ler av vitsene , serverer kaffe til han før de andre, forteller hvor flink han er hun viser at han at hun foretrekker han fremfor de andre. Og da vil hun til slutt klare å fiske han ut av forholdet. Det virker.

Er en grunn til prostituerte tar kontakt  på gata med "hello handsome". Alle menn med selvinnsikt veit at det er bullshit men det virker allikevel.

Jeg liker kake mer er ikke god å bake, damas bake egenskaper er jo et pluss, men kommer veldig langt ned på prioritering.

Hilsen gift mann på din alder

For å illustrere hva jeg mener.

I filmen Witness fra 1985 med Kelly Mcgillies og Harrison Ford er det en scene når de spiser lunsj etter å ha bygget en låve.

Alle mennene sitter rundt bordet og kvinnene serverer (Amish). Der tar Kelly Mcgillies og henter vann , går forbi alle mennene og serverer Harrison Ford først.  Alle kvinner som vil tiltrekke seg en mann burde analysere det klippet. Hun markerer overfor alle at han er hennes utvalgte i all offentlighet. Det gir mannen en enorm boost og kred blant andre menn.  Hans oppmerksomhet vil selvfølgelig bli mot henne etter det handlingen som sier mer en 1000 ord.

Tiltrekke deg en mann, gjør som Kelly.  Hun har forstått hva det dreier seg om. Han er i praksis hennes etter det

Anonymkode: 5f038...02f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Glemte en ting i mitt alt for lange innlegg. keep it simple. Om du er sammen med en gjeng på et arrangement eller kafe og dere er en gruppe, men du er interessert i en av dem.

Hvis du reiser deg for å kjøpe noe vil du kanskje si "skal ta en kaffe til , skal jeg ta med til noe dere".  Isteden kan du henvende deg til han er interessert og si "skal kjøpe mer kaffe, er det noe du har lyst på?"  Det vil vekke hans oppmerksomhet, han vil se deg i et annet lys, oppfatte at du liker han spesielt godt (kun han fikk tilbudet) og kanskje gi han selvtillit nok til å tørre ta initiativ.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde jeg ikke vært gift så...Du høres ut som et varp;)Ønsker deg lykke til å håper du finner mannen i ditt liv:)

Anonymkode: e6f9c...7ff

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har vært alene i snart 10 år etter at min samboer forlot meg.  Jeg sørget ganske lenge over dette og var ikke klar for noe nytt forhold eller interessert i menn på lenge.

Det burde absolutt være mulig. Men du har levd for deg selv lenge og selvstendigheten kan jobbe mot deg. Ikke fordi menn ikke liker det, men for det er unaturlig for deg å justere livet ditt etter andre. 

Du snakker utelukkende om praktiske ting og ikke følelser. Alt jobb du gjør og familien din du er opptatt av å besøke osv. Du ønsker deg en tag-along til å passe inn i det livet. Han skal være handy og jobbe sammen med deg på prosjekter (dine prosjekter, antar jeg du mener?) 

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg liker at menn tar styringen og lar meg være litt "hjelpeløs" kvinne, men det gjelder å komme meg i forkjøpet da, siden jeg allerede har planlagt for når dekkeskiftet eller plenklippingen skal utføres

Her er det det begynner å skurre for min del. Han skal altså ta styringen men må passe på å komme deg i forkjøpet (???)  og den styringen må følge dine premisser også da, eller, siden du allerede har gjort opp din mening og lagt planer? 

Du sier du vil han skal la deg være litt "hjelpeløs". Men ligger det egentlig til din natur? Du virker jo ikke hjelpeløs. Ikke sett forventinger som du kommer til å være den første til å mistrives med. 

Mye av det du beskriver treffer sikkert mange menn. Men for meg fremstår dette mer som en stillingsannonse for en assistent enn søken etter kjærlighet. Han skal passe inn i ditt liv men ønsker du å bli en del av hans? 

Du synes kanskje jeg er litt krass nå, men jeg ser en del selvmotsigelser her og mye fokus på ditt eget nåværende liv. Tenk nøye over hva du egentlig savner. Bare pass på at du er enig med deg selv og dater riktig mann på riktige premisser. 

Handy menn finnes det mange av. Selv er jeg også det, men nevner ikke det. For meg handler et forhold om helt andre ting. Men vi er alle forskjellige.

Når ikke nærmiljøet gir nok muligheter, er dating apper et godt verktøy for å treffe folk. Men det er for å treffe folk. Ingen garanti for kjærlighet. Dessverre er mange der kun for sex, så du må være litt selektiv og gå sakte fram. Du finner sikkert din match 😉

Anonymkode: 93427...e53

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er opptatt av mye praktisk og det er jo  bra men jeg hengte meg litt opp i denne.

Jeg liker at menn tar styringen og lar meg være litt "hjelpeløs" kvinne, Det går jo på følelser. Bytte dekk, fikse krana , bytte vindu, bygge terrasse, skifte bremser. Alt det der kan jeg og mange andre menn i den alderen.

Men hva er det som får en mann til å fatte spesiell interesse og han vil ha mer av.

Alle menn liker å føle seg "utvalgt", vi er litt enkle der. Om han føler seg sett, spesiell, verdsatt så liker han det  godt. 🙂

Ei dame som booster egoet til en mann vil en mann ønske seg mer av. Ei elskerinne som ønsker å fiske en mann ut av et forhold bruker jo nettopp slike teknikker. Hun gir han oppmerksomhet, viser forståelse, er tilgjengelig og lytter, og får han til å føle seg som "the man", ler av vitsene , serverer kaffe til han før de andre, forteller hvor flink han er hun viser at han at hun foretrekker han fremfor de andre. Og da vil hun til slutt klare å fiske han ut av forholdet. Det virker.

Er en grunn til prostituerte tar kontakt  på gata med "hello handsome". Alle menn med selvinnsikt veit at det er bullshit men det virker allikevel.

Jeg liker kake mer er ikke god å bake, damas bake egenskaper er jo et pluss, men kommer veldig langt ned på prioritering.

I filmen Witness fra 1985 med Kelly Mcgillies og Harrison Ford er det en scene når de spiser lunsj etter å ha bygget en låve.

Alle mennene sitter rundt bordet og kvinnene serverer (Amish). Der tar Kelly Mcgillies og henter vann , går forbi alle mennene og serverer Harrison Ford først.  Alle kvinner som vil tiltrekke seg en mann burde analysere det klippet. Hun markerer overfor alle at han er hennes utvalgte i all offentlighet. Det gir mannen en enorm boost og kred blant andre menn.  Hans oppmerksomhet vil selvfølgelig bli mot henne etter det handlingen som sier mer en 1000 ord.

Tiltrekke deg en mann, gjør som Kelly.  Hun har forstått hva det dreier seg om. Han er i praksis hennes etter det

Denne traff meg midt i hjertet.

Kunne ikke sagt det bedre om jeg brukte resten av året på det, alle kvinner som ønsker en mann burde lese den jeg quoter her!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gjør som Kelly, vær en amish kvinne?

Anonymkode: beb2f...bbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du høres jo ut som alle andre kvinner på din alder strengt tatt :)

Du har handy-krav og vil at mannen skal være i arbeid, hadde du lest bio til jevnaldrende damer på datingapper ville du sett at dette er standarden. Det er langt mellom middelaldrende damer uten handy-krav for å si det slik. Du må huske på at dette blir det samme som om menn søkte damer som var flink til å gjøre husarbeid.

Menn tenker annerledes enn damer på dette punktet. Når menn ser etter en kjæreste ønsker de noen som fokuserer på hvem de er som person, og ikke et fokus på hva de kan tilby i form av penger og oppussing av hus.

Anonymkode: 0f067...d03

Ikke fall i denne gropa, du. De fleste menn på datingsapper vil ha sex, og bare sex. De har ingenting å tilby som partner annet enn sitt kjønnsorgan.

• Liker 2
Skrevet
TomSawyer skrev (33 minutter siden):

Denne traff meg midt i hjertet.

Kunne ikke sagt det bedre om jeg brukte resten av året på det, alle kvinner som ønsker en mann burde lese den jeg quoter her!

Og være deres tjenere. Akkurat. Jeg klarte på en eller annen mystisk måte å kapre en god mann uten å vise at jeg ønsker å være hans tjener. Samtidig som jeg faktisk gjorde slike ting da jeg var yngre - sto opp før kjæresten for å ordne kaffe og frokost, kjøpte små gaver, viste offentlig at jeg var "hans" og så videre. Samtlige tre forhold utviklet seg slik at de begynte å tråkke på meg og ta meg for gitt, den patetiske slaven. Men alle er forskjellige.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke fall i denne gropa, du. De fleste menn på datingsapper vil ha sex, og bare sex. De har ingenting å tilby som partner annet enn sitt kjønnsorgan.

Du tar feil, de fleste menn på datingapper er som menn ellers, de vil ha en kjæreste. At du har gått for "topp ti prosentene" av mennene som alle dere damene kjemper om er din egen feil. De karene/playerne der får så mye mus at de drukner. Resten derimot, får ingenting, og de er kanskje mer på jakt etter et forhold ;) - så altså TS, ikke går for playerne når du skal nettdate... gå for de vanlige fyrene ... bli kjent med dem før du legger deg på rygg. 

Anonymkode: 0ebc4...db8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og være deres tjenere. Akkurat. Jeg klarte på en eller annen mystisk måte å kapre en god mann uten å vise at jeg ønsker å være hans tjener. Samtidig som jeg faktisk gjorde slike ting da jeg var yngre - sto opp før kjæresten for å ordne kaffe og frokost, kjøpte små gaver, viste offentlig at jeg var "hans" og så videre. Samtlige tre forhold utviklet seg slik at de begynte å tråkke på meg og ta meg for gitt, den patetiske slaven. Men alle er forskjellige.

Ei dame skal behandle sin mann som en konge og en mann skal behandle sin dame som en dronning.

Det betyr ikke maktkamp eller tråkke på hverandre. Men respekt begge veier.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan vris til slave./tjener.

Jeg er mann, står opp først hver dag. Fyrer opp i vedovnen og når kona står opp i dag sto kaffekoppen hennes klar på bordet og ovnen er varm. Jeg veit at middagen er klar når jeg kommer hjem. Etter middag slapper hun av i sofan mens jeg rydder opp kjøkkenet og hun får en ny kaffe til dax 18 som hun ser på hver dag.

Å vise at man prioriterer partneren i ord og handling er noe annet et tjener/ slave, maktkamp.

Å vise en mann at han er spesiell for henne og hennes utvalgte er måten kvinner har brukt sin feminine STYRKE til alle tider.  Visste ikke hva det var før jeg ble ble utsatt for det og det var en øyeåpner. Å være hennes utvalgte samtidig som hun var smart og sterkt med klare krav. Hun hadde klare krav og forventninger til meg som mann , hun krevde respekt og var ikke underdanig på noen måte.

Hun fikk fram det beste i meg som mann. Som sagt veldig spesielt. Man ønsker å prestere og ikke skuffe henne.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg snakket om å kapre en mann, ikke om å viske seg selv ut etter det.

Og ja- jeg tror det krever et voksen oppegående menneske til, for ikke å la sånn service som du ga gå en til hodet..

Skrevet

Ei dame skal behandle sin mann som en konge og en mann skal behandle sin dame som en dronning.

Det betyr ikke maktkamp eller tråkke på hverandre. Men respekt begge veier.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan det kan vris til slave./tjener.

Jeg er mann, står opp først hver dag. Fyrer opp i vedovnen og når kona står opp i dag sto kaffekoppen hennes klar på bordet og ovnen er varm. Jeg veit at middagen er klar når jeg kommer hjem. Etter middag slapper hun av i sofan mens jeg rydder opp kjøkkenet og hun får en ny kaffe til dax 18 som hun ser på hver dag.

Å vise at man prioriterer partneren i ord og handling er noe annet et tjener/ slave, maktkamp.

Å vise en mann at han er spesiell for henne og hennes utvalgte er måten kvinner har brukt sin feminine STYRKE til alle tider.  Visste ikke hva det var før jeg ble ble utsatt for det og det var en øyeåpner. Å være hennes utvalgte samtidig som hun var smart og sterkt med klare krav. Hun hadde klare krav og forventninger til meg som mann , hun krevde respekt og var ikke underdanig på noen måte.

Hun fikk fram det beste i meg som mann. Som sagt veldig spesielt. Man ønsker å prestere og ikke skuffe henne.

Jeg er så enig. Jeg er feminist, men opplever også at det noen ganger er en usunn kamp mellom kjønnene som tas inn i forholdet. Det er så viktig at man heller bygger hverandre opp enn å fokusere på lik fordeling. Gjør ting for hverandre, behandle hverandre godt, gi hverandre oppmerksomhet. Hjelpe hverandre. Mannen lager middag, jeg vasker gulvet. Vi kunne godt ha byttet på, det er ikke det viktige, det viktige er at vi er et team som fordeler oppgavene og kan kose oss når jobben er gjort.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...