Gå til innhold

Tips til Thailand tur? Erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Thailand med en kompis, men ingen av oss har vært der før! 

Vi vil oppleve strand og litt by liv med å smake på mat 

Litt redd for at vi velger et sted som er trampet ned av turisme 

Lurer også på hvordan man kommer seg rundt etter vi har landet på flyplassen. Prøve oss selv eller bare bestille pakketur?

Anonymkode: 12b3e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere flyr til Bangkok ville jeg tatt noen dager i Bangkok, og noen dager på øya Koh Chang. Man kan kjøre dit med buss eller taxi, eventuelt fly til Trat. Fine sandstrender, ganske bra priser på hotell og god mat. Hvor mange dager skal dere være i Thailand?

Anonymkode: cc8ca...0bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly til Bangkok, vær der noen dager, bestill togtur sørover og hopp på båt som tar dere ut til Koh Tao og Koh Phangan. Kjeder man seg kan man ta båt videre til Koh Samui og fly til Kuala Lumpur, som er et ganske fiffig sted. Aldri vært på østsiden, som 0bb over foreslår. 

Har ikke vært der på ti år, så noe kan selvfølgelig ha endret seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil unngå turistfella så vil jeg anbefale å holde dere unna steder som Kata, Karon og Patong i Phuket. Fordelen med Phuket er jo at det er vel det letteste stedet å reise til itillegg til Bangkok, men hvis dere reiser dit så ville jeg anbefalt å reise videre til f.eks Khao lak, Krabi eller Koh Lanta. Det er også massevis av mindre øyer som er lette å komme seg til fra Phuket. Alle disse stedene er det jo en del turister, men unngår dere som sagt Kata-Karon-Patong gryta så er mye gjort :)

Endret av Pusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...