AnonymBruker Skrevet 27. februar #41 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kanskje en fordel å sette seg inn i noe før man faktisk svarer. For det første, manifistering og Law of attraction kan ikke gjøres på vegne av andre. Det er heller ikke noe magisk ved det, det handler kort og greit om at det du sender ut av tanker, er det du tiltrekker deg tilbake. Anonymkode: 4d489...3a0 Det kan det selvsagt. Hvis du ikke tror at du kan tiltrekke deg gode ting for resten av verden så har du ikke nok tillit til kraften din. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #42 Del Skrevet 27. februar kan man manifastere seg selv død? Hvis man virkelig ønsker å slippe å leve lenger - kan man det? Anonymkode: a57c8...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #43 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): kan man manifastere seg selv død? Hvis man virkelig ønsker å slippe å leve lenger - kan man det? Anonymkode: a57c8...167 Er det du som spør om dette i hver manifesteringstråd? Det blir i så fall slettet. Det finnes kunnskap om at eldre urfolk satt seg ned og bestemte seg for å gi slipp på livet. Man kan se det som å manifestere seg selv død. Men å gjøre dette før man når alderdom vil gi dårlige vibber og man vil nok ikke greie det men tvert i mot tiltrekke seg lidelse. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar #44 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kanskje en fordel å sette seg inn i noe før man faktisk svarer. For det første, manifistering og Law of attraction kan ikke gjøres på vegne av andre. Det er heller ikke noe magisk ved det, det handler kort og greit om at det du sender ut av tanker, er det du tiltrekker deg tilbake. Anonymkode: 4d489...3a0 Det handler om å opprettholde fokuset på hva du ønsker deg i livet og ikke miste det. Det gjøres ved hjelp av å planlegge, og ikke gi opp. Hvis noen gir opp håpet vil de stort sett ikke oppnå det de ønsker og gå for noe annet og gjerne nøye seg, men hvis noen har og opprettholder en tro på at dette skal jeg klare - på godt norsk klare å se det for seg - gir de ikke opp og da når folk flest målene de ønsker å oppnå. Det forstår de aller fleste av oss, men noen må visst ha The Secret eller Law of Attraction eller lignende for å forstå basic og tror visst også det er ny tenkning. Det er samme tanke i Bibelen; tro på noe og så vil det manifestere seg. Let etter svar, så finner du de, be om hjelp så får du hjelp. Jesus sa; 'hvis dere tror dere har fått det skal dere få det. Tro først'. Det er ingen som får noe hvis de ikke tror på at de skal få noe eller som vingler frem og tilbake mellom tro og vantro'. Det er logisk. Nå handler Bibelen om at Gud gir den troende, andre tror det er universet som hører ropene, men det handler vel aller mest om at mulighetene finnes og da må en bare ikke gi opp. Det nevnes Afrika her, ja, tror dere ikke den jevne afrikaner prøver å se for seg så godt han kan måter å finne mat på, gir han ikke opp, finner også han mat, siden den finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #45 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det kan det selvsagt. Hvis du ikke tror at du kan tiltrekke deg gode ting for resten av verden så har du ikke nok tillit til kraften din. Anonymkode: 239c8...f62 Nei, man kan ikke manifistere på vegne av andre, da hver enkelt person har sin egen frie vilje. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #46 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, man kan ikke manifistere på vegne av andre, da hver enkelt person har sin egen frie vilje. Anonymkode: 4d489...3a0 Hvis du ser rundt deg i dag så ser du at dette ikke stemmer. Veldig få mennesker har faktisk aktivert sin egen frie vilje i dag. De fleste lener seg i stor grad på andre for å forstå hvem de er, hva som er rett og galt, hva de bør gjøre i livet, hva som er mulig. For å virkelig ha fri vilje, så må man kunne se alle mulighetene som er tilstede i hvert øyeblikk. De færreste mennesker har denne evnen i dagens verden. Så det å manifestere for andre er fult mulig, så lenge du manifesterer for folk som enda ikke vet hvem de er på et dypere plan. Men da spiller du rollen som "big daddy" og det kommer selvsagt med en viss type "karma"/visse konsekvenser. Anonymkode: 2370a...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #47 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du ser rundt deg i dag så ser du at dette ikke stemmer. Veldig få mennesker har faktisk aktivert sin egen frie vilje i dag. De fleste lener seg i stor grad på andre for å forstå hvem de er, hva som er rett og galt, hva de bør gjøre i livet, hva som er mulig. For å virkelig ha fri vilje, så må man kunne se alle mulighetene som er tilstede i hvert øyeblikk. De færreste mennesker har denne evnen i dagens verden. Så det å manifestere for andre er fult mulig, så lenge du manifesterer for folk som enda ikke vet hvem de er på et dypere plan. Men da spiller du rollen som "big daddy" og det kommer selvsagt med en viss type "karma"/visse konsekvenser. Anonymkode: 2370a...a3c Alle har sin frie vilje, men at mange ikke evner å ta den bruk fordi de lener seg på andre skal jeg være enig i. Men da er det fortsatt det disse menneskene selv manifisterer ved og nettopp velge og lene seg på andre. Det er ingen andre som velger dette for dem. Hver enkelt er ansvarlig for hendelser i eget liv. Anonymkode: 4d489...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #48 Del Skrevet 27. februar 5 hours ago, AnonymBruker said: Feil var ditt ord. Alt og ingenting er din feil. Alt er ditt skaperverk. Man kan innse det og forsøke å motvirke de dårlige vibrasjonene i livet sitt eller fornekte det og fortsette å skape drit. Hva man greier å manifestere handler naturligvis om utgangspunkt. Din skjebne er din oppgave å overkomme. Livet er ikke rettferdig og det er ikke meningen heller. Dette er et spirituelt ståsted ikke et moralsk. Alle er fullkomne mennesker. For meg høres det ut som du tillegger en negativ moralsk verdi til folk som er "fattige". Anonymkode: 239c8...f62 Tror du ikke at om det er noen som virkelig drømmer om et bedre liv er de fattige? Tror du ikke at de sterkt ønsker seg mat, vann og tak over hodet? Likevel er de fattige. Ønsker de det ikke sterkt nok? 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje en fordel å sette seg inn i noe før man faktisk svarer. For det første, manifistering og Law of attraction kan ikke gjøres på vegne av andre. Det er heller ikke noe magisk ved det, det handler kort og greit om at det du sender ut av tanker, er det du tiltrekker deg tilbake. Anonymkode: 4d489...3a0 Har ikke sagt at man skal gjøre det på vegne av andre, men at hvis dette faktisk fungerer så er jo fattigdomsproblemet løst. Man må jo bare lære de fattige å manifistere, så får de det de trenger. Anonymkode: d75b5...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #49 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, man kan ikke manifistere på vegne av andre, da hver enkelt person har sin egen frie vilje. Anonymkode: 4d489...3a0 Har du lest noe som helst fra de som skriver om Law of attraction og Law of assumption? Ditt univers er ditt univers. Mitt univers er mitt univers. I min realitet er alt mulig. Om du f.eks tror at du kan tiltrekke deg en god relasjon med din mor, som egentlig er ganske dårlig, hvordan skal du kunne få det uten at du påvirker henne? Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #50 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Alle har sin frie vilje, men at mange ikke evner å ta den bruk fordi de lener seg på andre skal jeg være enig i. Men da er det fortsatt det disse menneskene selv manifisterer ved og nettopp velge og lene seg på andre. Det er ingen andre som velger dette for dem. Hver enkelt er ansvarlig for hendelser i eget liv. Anonymkode: 4d489...3a0 Fri vilje finnes ikke. Ikke for deg, og ikke for meg. Make the most of it. Du finnes ikke i min verden som noe annet enn en projisering. Og samme med meg for deg. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #51 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tror du ikke at om det er noen som virkelig drømmer om et bedre liv er de fattige? Tror du ikke at de sterkt ønsker seg mat, vann og tak over hodet? Likevel er de fattige. Ønsker de det ikke sterkt nok? Har ikke sagt at man skal gjøre det på vegne av andre, men at hvis dette faktisk fungerer så er jo fattigdomsproblemet løst. Man må jo bare lære de fattige å manifistere, så får de det de trenger. Anonymkode: d75b5...45c Få mennesker tror sterkt nok. Folk greier knapt å manifestere å finne en tjuekroning på gata, folk flest bruker det ikke. Men om mange kollektivt hadde gått sammen om det, så hadde man naturlig kunne endt alle globale kriser. Manifestering handler ikke om drømming. Selvsagt ønsker de seg sterkt mat, vann og tak over hodet. Det har jeg aldri sagt i mot. Men når de ønsker seg mat, vann og tak over hodet (hvis det kommer fra en mangeltilstand) så sitter de nettopp med følelsen av mangel, da er det naturlig at de ikke får det. De har lave vibrasjoner og tiltrekker seg mer av det. Manifestering handler ikke om å ønske sterkt nok. Jeg anbefaler at du går over til en annen gruppe å hypotetisere om, fordi det er tydelig at du ikke kan noe om det globale sør, og utviklingen i utviklingsland, du fremstår som veldig dømmende og etnosentrisk. Det tar seg ikke ut. Velg gjerne en annen gruppe du kan mer om så deltar jeg gjerne i diskusjonen med deg. Kan også anbefale deg Neville Goddard som en lett innføring. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #52 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Alle har sin frie vilje, men at mange ikke evner å ta den bruk fordi de lener seg på andre skal jeg være enig i. Men da er det fortsatt det disse menneskene selv manifisterer ved og nettopp velge og lene seg på andre. Det er ingen andre som velger dette for dem. Hver enkelt er ansvarlig for hendelser i eget liv. Anonymkode: 4d489...3a0 Jeg synes dette perspektivet blir ekstremt forenklet. Den jevne russer har for eksempel ikke så stor innflytelse i nåtid på hvorvidt deres store leder velger å gå til krig mot Ukraina. Deres kultur og den dynamikken befolkningen har med lederne sine i Russland har blitt bygget opp gjennom generasjoner. Ikke alle manifestasjoner lar seg reversere i nåtid ved å gjøre et enkelt valg, eller aktivere sin egen frie vilje. Ofte må man bruke år, viss ikke ti-år for å reversere uønskede manifestasjoner - særlig på kollektivt nivå. Og det er jo fordi folk flest (meg selv inkludert) ikke har evnen til å hele tiden forstå akkurat hva de manifesterer gjennom det livet de lever, de følelsene/tankene de underholder, måten de reagerer på i uventede situasjoner etc etc. Vi følger "energi-baner" som allerede er etablert. Du ser nok heller ikke alle mulighetene du har i hvert enkelt sekund og ergo har du ikke aktivert din fulle frie vilje. Dette mener jeg ikke handler om evne, det handler om energi; Å endre seg koster kroppen mer energi enn å forbli den samme, dette er fysikk og biologi - all manifestasjon som gjøres her på jorda må fortsatt følge visse fysiske lover. Derfor vil det for de fleste ta år å bygge opp en slik bevissthet der man fult ut aktiverer sin egen frie vilje. Det er ikke bare et enkelt valg du kan gjøre. Det er en livslang dedikasjon. Så dersom det kommer et menneske som har denne dedikasjonen og har kultivert denne evnen gjennom ti-år av sitt liv vil denne personen kunne ha enorm innflytelse på de fleste mennesker. Personen vil kunne ta eierskap over andre folks underbevissthet og styre dem som dukker. Og jeg er rimelig sikker på at en slik person vil kunne manifestere store hendelser for store grupper mennesker uten at de en gang trenger aktivere sin frie vilje i det hele tatt. De vil bare dras med i dragsuget. Anonymkode: 2370a...a3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #53 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes dette perspektivet blir ekstremt forenklet. Den jevne russer har for eksempel ikke så stor innflytelse i nåtid på hvorvidt deres store leder velger å gå til krig mot Ukraina. Deres kultur og den dynamikken befolkningen har med lederne sine i Russland har blitt bygget opp gjennom generasjoner. Ikke alle manifestasjoner lar seg reversere i nåtid ved å gjøre et enkelt valg, eller aktivere sin egen frie vilje. Ofte må man bruke år, viss ikke ti-år for å reversere uønskede manifestasjoner - særlig på kollektivt nivå. Og det er jo fordi folk flest (meg selv inkludert) ikke har evnen til å hele tiden forstå akkurat hva de manifesterer gjennom det livet de lever, de følelsene/tankene de underholder, måten de reagerer på i uventede situasjoner etc etc. Vi følger "energi-baner" som allerede er etablert. Du ser nok heller ikke alle mulighetene du har i hvert enkelt sekund og ergo har du ikke aktivert din fulle frie vilje. Dette mener jeg ikke handler om evne, det handler om energi; Å endre seg koster kroppen mer energi enn å forbli den samme, dette er fysikk og biologi - all manifestasjon som gjøres her på jorda må fortsatt følge visse fysiske lover. Derfor vil det for de fleste ta år å bygge opp en slik bevissthet der man fult ut aktiverer sin egen frie vilje. Det er ikke bare et enkelt valg du kan gjøre. Det er en livslang dedikasjon. Så dersom det kommer et menneske som har denne dedikasjonen og har kultivert denne evnen gjennom ti-år av sitt liv vil denne personen kunne ha enorm innflytelse på de fleste mennesker. Personen vil kunne ta eierskap over andre folks underbevissthet og styre dem som dukker. Og jeg er rimelig sikker på at en slik person vil kunne manifestere store hendelser for store grupper mennesker uten at de en gang trenger aktivere sin frie vilje i det hele tatt. De vil bare dras med i dragsuget. Anonymkode: 2370a...a3c Godt skrevet! Ikke bare 10-år, 100-år, mer. Kulturen er en sterk drivkraft i å skape dogmer som man ser verden ut fra. Dette blokkerer skaperkraften til de aller fleste. Et kollektiv som tror på krig f.eks skaper krig. Det er en langvarig jobb å avlære seg alle dogmene samfunnet har gitt oss fra vi er små barn, og de færreste tror en gang på manifestasjon, da er det jo ikke rart at vi kollektivt skaper alt det her, vi går jo rundt og er redd for 3. verdenskrig i flokk. Anonymkode: 239c8...f62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #54 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes dette perspektivet blir ekstremt forenklet. Den jevne russer har for eksempel ikke så stor innflytelse i nåtid på hvorvidt deres store leder velger å gå til krig mot Ukraina. Deres kultur og den dynamikken befolkningen har med lederne sine i Russland har blitt bygget opp gjennom generasjoner. Ikke alle manifestasjoner lar seg reversere i nåtid ved å gjøre et enkelt valg, eller aktivere sin egen frie vilje. Ofte må man bruke år, viss ikke ti-år for å reversere uønskede manifestasjoner - særlig på kollektivt nivå. Og det er jo fordi folk flest (meg selv inkludert) ikke har evnen til å hele tiden forstå akkurat hva de manifesterer gjennom det livet de lever, de følelsene/tankene de underholder, måten de reagerer på i uventede situasjoner etc etc. Vi følger "energi-baner" som allerede er etablert. Du ser nok heller ikke alle mulighetene du har i hvert enkelt sekund og ergo har du ikke aktivert din fulle frie vilje. Dette mener jeg ikke handler om evne, det handler om energi; Å endre seg koster kroppen mer energi enn å forbli den samme, dette er fysikk og biologi - all manifestasjon som gjøres her på jorda må fortsatt følge visse fysiske lover. Derfor vil det for de fleste ta år å bygge opp en slik bevissthet der man fult ut aktiverer sin egen frie vilje. Det er ikke bare et enkelt valg du kan gjøre. Det er en livslang dedikasjon. Så dersom det kommer et menneske som har denne dedikasjonen og har kultivert denne evnen gjennom ti-år av sitt liv vil denne personen kunne ha enorm innflytelse på de fleste mennesker. Personen vil kunne ta eierskap over andre folks underbevissthet og styre dem som dukker. Og jeg er rimelig sikker på at en slik person vil kunne manifestere store hendelser for store grupper mennesker uten at de en gang trenger aktivere sin frie vilje i det hele tatt. De vil bare dras med i dragsuget. Anonymkode: 2370a...a3c Ja det er forenklet da jeg riktignok ikke noe om veien dit. Men det tar ikke bort det at det er vi som enkeltindivider som styrer vårt eget liv, uansett hvor lang tid det tar å innse. Aldri glem det. Det å manifistere er en god start. Har jobbet med meg selv mye når det gjelder akkurat disse tingene, og er ikke i mål selv enda heller. Men klarer i mye større grad enn før og ikke ta til meg andres energi. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #55 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt skrevet! Ikke bare 10-år, 100-år, mer. Kulturen er en sterk drivkraft i å skape dogmer som man ser verden ut fra. Dette blokkerer skaperkraften til de aller fleste. Et kollektiv som tror på krig f.eks skaper krig. Det er en langvarig jobb å avlære seg alle dogmene samfunnet har gitt oss fra vi er små barn, og de færreste tror en gang på manifestasjon, da er det jo ikke rart at vi kollektivt skaper alt det her, vi går jo rundt og er redd for 3. verdenskrig i flokk. Anonymkode: 239c8...f62 Det jeg har valgt å gjøre er å slutte og lese nyheter rundt disse temaene. Hverdagen min preges derfor heller ikke av redsel for 3 verdenskrig. Anonymkode: 4d489...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar #56 Del Skrevet 27. februar (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja det er forenklet da jeg riktignok ikke noe om veien dit. Men det tar ikke bort det at det er vi som enkeltindivider som styrer vårt eget liv, uansett hvor lang tid det tar å innse. Aldri glem det. Det å manifistere er en god start. Har jobbet med meg selv mye når det gjelder akkurat disse tingene, og er ikke i mål selv enda heller. Men klarer i mye større grad enn før og ikke ta til meg andres energi. Anonymkode: 4d489...3a0 'Det å manifestere er en god start....' Manifestasjonen er når det har manifestert seg (kommet tilsyne/skjedd/oppnådd), så når det er snakk om å manifestere er det ikke noe man gjør underveis, det er målet man prøver å få til å skje ved hjelp av ulike virkemidler. Endret 27. februar av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #57 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det jeg har valgt å gjøre er å slutte og lese nyheter rundt disse temaene. Hverdagen min preges derfor heller ikke av redsel for 3 verdenskrig. Anonymkode: 4d489...3a0 Samme her. Jeg får litt kritikk fordi jeg er så kald til de globale krisene, men det folk ikke forstår er at de forsterker dem med all dommedagsprofetier og stakkarsliggjøring. Anonymkode: 239c8...f62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #58 Del Skrevet 27. februar Lawyam skrev (6 minutter siden): 'Det å manifestere er en god start....' Manifestasjonen er når det har manifestert seg (kommet tilsyne/skjedd/oppnådd), så når det er snakk om å manifestere er det ikke noe man gjør, det er noe man prøver å få til å skje ved hjelp av ulike virkemidler. Hva er det du prøver å komme fram til her egentlig? Manifestasjon betyr generelt å bruke våre tanker, følelser og tro for å bringe noe til vår fysiske virkelighet. Eller skape en idé om til virkelighet. Og det er en god start. Anonymkode: 4d489...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #59 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er det du prøver å komme fram til her egentlig? Manifestasjon betyr generelt å bruke våre tanker, følelser og tro for å bringe noe til vår fysiske virkelighet. Eller skape en idé om til virkelighet. Og det er en god start. Anonymkode: 4d489...3a0 En god start for hva? Det er alt. Overalt. Hele tiden. Hele livet ditt er manifestert. Anonymkode: 239c8...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 27. februar #60 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er det du prøver å komme fram til her egentlig? Manifestasjon betyr generelt å bruke våre tanker, følelser og tro for å bringe noe til vår fysiske virkelighet. Eller skape en idé om til virkelighet. Og det er en god start. Anonymkode: 4d489...3a0 Hvis ingenting skjer har det ikke manifestert seg, kjære! Du forsøker på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå