Gå til innhold

Ganske sikker på samboer ønsker å ende forholdet med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver dette med et ganske knust hjerte. Samboer med en mann i 2 år, vært sammen 5. De siste mnd har det vært mye krangel, jeg har prøvd mitt beste for å imøtekomme hans behov men han mener han er feilfri. Ofte så starter han diskusjoner om ting som er helt tullete, og i hver diskusjon nå nevner han dette med at kanskje vi ikke passer sammen osv. Han er mye mindre kjærlig, under sex er det bare han som gjelder. Men han driver og bestiller reiser og konserter til oss langt ut i neste år. Jeg har sagt til han direkte og rolig at dersom han ikke ønsker å fortsette forholdet med meg så setter jeg pris på at han sier det også om det er noen andre i bildet, men han sier det ikke er slik. Jeg er et oppegående menneske og føler mer han prøver å få meg til å gjøre det slutt ved å være feig og sa også dette til han, og han sa at dersom han ønsket å ende det så hadde han ikke hatt noe problem med å si det.jeg føler likevel at det er dette han ønsker, og jeg elsker denne mannen så føler jeg er like feig med å skulle klare å ende det. Føler virkelig ikke at jeg ber om mye men han klarer ikke å imøtekomme det og sier jeg bare lager trøbbel. På så mange områder i livet mitt er jeg sterk, leder for et større teknisk selskap og fungerer godt sosialt, men her er ieg bare en liten person som ofte er trist og gråter og føler jeg har kjærlighetssorg mens jeg sitter i sofaen med han. Jeg vet ikke hva det er jeg vil med dette innlegget men merker det hjelper å skrive det her. Ha en fin kveld alle som har tatt seg tid til å lese 🩷

Anonymkode: 8e896...a40

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres jo ikke akkurat ut som en trivelig fyr å være i forhold med da… 

Anonymkode: c9872...8d9

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg har en mann som i begynnelsen av forholdet brukte dete med å slå opp som trussel. Det gjorde meg veldig usikker. Jeg ga beskjed i fredstid at hvis han sa det en gang til under en krangel, så måtte han mene det. 

Vi et gift nå og har vært det i mange år. 

Så det kan jo være noe han sier fordi det er mye krangel nå, og fordi Jan ille ser en ende. Kanskje dere må finne en  bedre måte å snakke på? Det er ikke greit. Sett grenser. Både i krangel og sex. 

Anonymkode: 04b4e...fa4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han ikke...

Anonymkode: 04b4e...fa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skriver dette med et ganske knust hjerte. Samboer med en mann i 2 år, vært sammen 5. De siste mnd har det vært mye krangel, jeg har prøvd mitt beste for å imøtekomme hans behov men han mener han er feilfri. Ofte så starter han diskusjoner om ting som er helt tullete, og i hver diskusjon nå nevner han dette med at kanskje vi ikke passer sammen osv. Han er mye mindre kjærlig, under sex er det bare han som gjelder. Men han driver og bestiller reiser og konserter til oss langt ut i neste år. Jeg har sagt til han direkte og rolig at dersom han ikke ønsker å fortsette forholdet med meg så setter jeg pris på at han sier det også om det er noen andre i bildet, men han sier det ikke er slik. Jeg er et oppegående menneske og føler mer han prøver å få meg til å gjøre det slutt ved å være feig og sa også dette til han, og han sa at dersom han ønsket å ende det så hadde han ikke hatt noe problem med å si det.jeg føler likevel at det er dette han ønsker, og jeg elsker denne mannen så føler jeg er like feig med å skulle klare å ende det. Føler virkelig ikke at jeg ber om mye men han klarer ikke å imøtekomme det og sier jeg bare lager trøbbel. På så mange områder i livet mitt er jeg sterk, leder for et større teknisk selskap og fungerer godt sosialt, men her er ieg bare en liten person som ofte er trist og gråter og føler jeg har kjærlighetssorg mens jeg sitter i sofaen med han. Jeg vet ikke hva det er jeg vil med dette innlegget men merker det hjelper å skrive det her. Ha en fin kveld alle som har tatt seg tid til å lese 🩷

Narsissistisk oppførsel. Ikke en mann som respekterer deg dette. 

Anonymkode: b15fb...8b7

• Liker 1
Skrevet

Man får ikke mer respekt eller kjærlighet av å bli dørmatte iallefall, så egosex og tull må du uansett sette foten ned for. En mann blir ikke mer glad i deg eller blir med deg bare fordi du visker deg selv ut. Isåfall er han ingen normal mann, men det er noe galt med ham som du uansett bør bort fra. 

Anonymkode: be64b...d8b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Sett grenser for deg selv da menneske. Hvis du lar deg bli behandlet som dritt, så kommer han bare til å fortsette med det. Og hallo, egosex?? Ikke faen.

Anonymkode: c3ba3...2a3

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vet du hva? 

Ikke overtenk han og dere.

Stol på hvordan han får deg til å føle og hva du føler.

Om du føler deg liten og kjenner på kjærlighetssorg og tristhet sammen med partner er det instinktene dine som skriker at du ikke er lykkelig. Er dette virkelig sånn du ønsker å ha det?

Du vet svaret. Heller finne lykken alene enn å føle seg trist og alene sammen med noen. 

Jeg tror på at du er veldig glad i han, men de følelsene er basert på bedre tider. Hadde du akkurat møtt han og ting er som nå hadde du mest sannsynlig ikke fortsatt.

Det er lett å henge seg opp i de gode tidene, men når de ikke finnes lenger og en oftere er ulykkelig enn lykkelig i et forhold så er det på tide å ta noen harde valg.

Jeg gikk etter 15 års ekteskap med en fyr som aldri klarte å se andre enn seg selv. Det var ikke like klart i starten, men kom sterkt frem da vi fikk barn. Jeg ble alenemor i forholdet og fant da ut at jeg like godt kunne være singel og alenemor.

Jeg hadde ikke stort håp om å møte noen, men jeg visste av erfaring at OM jeg skulle gå inn igjen i et forhold ville jeh ha en PARTNER, bestevenn og elsker. Fikk jeg ikke de tre tingene i en mann kunne jeg likeså være lykkelig alene.

Og gjett hva? 7 mnd etter møtte jeg han. Og jeg merket straks forskjellen på hva jeg føler med han kontra tidligere forhold. Det finnes ikke usikkerhet, drama eller en magefølelse som prøver å fortelle meg noe. Kun ro. 

Skrevet

Selv om han er en kranglefant og lager drama, så tror jeg brudd kun er tomme trusler. Det at han planlegger ting for dere langt frem i tid tyder på det. Men det er ikke greit å oppføre seg slik. Har han en vanskelig barndom med drama og kranglete foreldre?

Anonymkode: 5e0fa...150

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan ikke noe for at du er patetisk, slik en del kvinner dessverre er. De sier at de liker å være independent women og bla bla, men så har de egentlig bare oppgradert seg for at de kan ha en "Maskulin Papi" som behandler dem som submissive. Det er så morsomt å se hver gang. Du er ikke den første, derav min uttalelse. Noe som er grunnen til at man ikke trenger respektere kvinner for å bange de hardt i senga. Dere finner dere i det meste så lenge dere "føler" at han er "bedre" enn dere, ut fra de definisjonene som Instagram og Tinder har hjernevasket dere med siden 2010 - 2012. 

Du sier at du er en "leder" (lol) så du har sikkert penger nok til å betale en psykolog privat til 1.500 - 2.000 kr timen? Lei av å lese innlegg gang på gang som alltid konkluderer med at "vet ikke hva jeg vil med dette innlegget", samtidig som du har penger til å bestille psykolog nesten på dagen. 

Anonymkode: 40596...eb4

• Hjerte 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke noe for at du er patetisk, slik en del kvinner dessverre er. De sier at de liker å være independent women og bla bla, men så har de egentlig bare oppgradert seg for at de kan ha en "Maskulin Papi" som behandler dem som submissive. Det er så morsomt å se hver gang. Du er ikke den første, derav min uttalelse. Noe som er grunnen til at man ikke trenger respektere kvinner for å bange de hardt i senga. Dere finner dere i det meste så lenge dere "føler" at han er "bedre" enn dere, ut fra de definisjonene som Instagram og Tinder har hjernevasket dere med siden 2010 - 2012. 

Du sier at du er en "leder" (lol) så du har sikkert penger nok til å betale en psykolog privat til 1.500 - 2.000 kr timen? Lei av å lese innlegg gang på gang som alltid konkluderer med at "vet ikke hva jeg vil med dette innlegget", samtidig som du har penger til å bestille psykolog nesten på dagen. 

Anonymkode: 40596...eb4

Før du kaller andre patetisk tror jeg du burde lese hva du skriver, kjære vene, med slike holdninger så er jeg ganske sikker på at DU burde hatt psykisk hjelp. Kanskje til og med fengsel, stakkars den kvinnen som er uheldig og er sammen med deg, du banker henne sikkert også. Æsj nå ble jeg så kvalm at jeg måtte sende svaret ditt videre til en psykiater jeg kjenner, gleder meg til å høre hva han sier. 

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Før du kaller andre patetisk tror jeg du burde lese hva du skriver, kjære vene, med slike holdninger så er jeg ganske sikker på at DU burde hatt psykisk hjelp. Kanskje til og med fengsel, stakkars den kvinnen som er uheldig og er sammen med deg, du banker henne sikkert også. Æsj nå ble jeg så kvalm at jeg måtte sende svaret ditt videre til en psykiater jeg kjenner, gleder meg til å høre hva han sier. 

Både du og personen du siterer argumenterer for poengene sine på en totalt patetisk måte.

Anonymkode: 50139...d85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...