Gå til innhold

Bruker du Booking eller Hotels.com?

Thomasine

Anbefalte innlegg

Når du skal booke hotell/leilighet i utlandet bruker du da booking eller hotels.com?

Og hvorfor velger du den ene framfor den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent tilfeldig så har jeg kun brook booking x com. Vært fornøyd alle gangene.

Anonymkode: 8c297...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booker som regel direkte med hotellet, men bruker av og til Hotels/Expedia om det er veldig økonomisk eller poengmessig fordelaktig.

Anonymkode: ccc0f...af6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det spørres om utlandet, men velger likevel å svare for hotell i Norge. 
Og i den sammenhengen, så bruker vi aldri dette, da hotellet må betale til selskapene. Ringer alltid hotellet og det er veldig lite forskjeller vedr pris, det kan variere med 1-200 kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekker som regel begge før jeg bestiller, men ender som oftest opp med booking.com pga. lavest pris og best utvalg. Sjelden jeg finner bedre pris ved å bestille direkte hos overnattingsstedet, da jeg har høyeste kundenivå hos begge og derfor ofte får gode rabatter. Nå har jeg også begynt å sjekke Agoda, da de har størst utvalg i den delen av verden jeg er nå (Sør-øst-Asia). Her er hotels.com ganske ubrukelig, og det billigste er faktisk å bare møte opp og spørre om pris. De fleste overnattingsstedene her er ikke på nett i det hele tatt. 

I Europa finner jeg ofte ok priser på hotels.com, og siden man får bonusovernatting etter 10 overnattinger og trumfpoeng gjennom viatrumf, kan det ofte lønne seg. Konklusjonen min er altså at hva som er best, kommer an på medlemsnivå og hvor man skal reise.

Anonymkode: 0a954...5df

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (5 timer siden):

Og i den sammenhengen, så bruker vi aldri dette, da hotellet må betale til selskapene. Ringer alltid hotellet og det er veldig lite forskjeller vedr pris, det kan variere med 1-200 kr 

Irrelevant da dette er enn tråd om hotell i utlandet.

Anonymkode: aeddc...16f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotels.com. Egentlig ganske tilfeldig, det var det selskapet jeg begynte å bruke først. Jeg sjekker ikke pris hos begge, bruker jeg begge vil det ta lengre tid å opparbeide seg bonusnetter. 
Man kan selvsagt melde seg inn i kundefordelsprogram i ulike kjeder, men det er nesten håpløst når man reiser til mange ulike land som har ulike kjeder. Man rekker aldri å opparbeide seg virkelige fordeler da. Men vi har fått mange bonusnetter på hotels.com, og har også opplevd at de ordnet opp da vi havnet på et hotell der det var helt krise. 

Anonymkode: 85283...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotels.com rett og slett fordi vi prøvde dem og var fornøyde. Sjekker alltid opp mot direktepris fra hotellet. Skjønner forresten ikke forskjellen på utland og innland her. 

Anonymkode: c5d61...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booking.com. Finner som regel hotell med genius-rabatt, som i tillegg til gode rabatter sikrer oppdatering til beste kategori de har ledig, samt velkomstdrink enkelte plasser. 

Finner aldri bedre pris direkte hos overnattingsstedet. De gir også ofte dårligere avbestillingsmuligheter. Mens man hos booking.com kan velge å betale litt ekstra for fleksibilitet. 

Anonymkode: 15241...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (9 timer siden):

Sist opphold var på et strawberry hotell i Norge. Da sjekket jeg faktisk begge deler. 

1) prisen for romkategorien jeg ønsket var 500 dyrere direkte hos hotellet.

2) kategoriene for fleksibilitet og når man vil betale var annerledes enn booking.com. Jeg gidder ikke sette meg inn i variablene for hvert rom jeg booker.

3) du får bedre pris om du er medlem. Jeg gidder ikke være medlem i hver kjede jeg velger å bo hos. Da er det bedre med 10-20% av fordi jeg er del av genius programmet til booking.com

4) jeg fikk ikke muligheten til å velge bort frokost, som booking.com har. Spiser aldri frokost, så for meg er det penger ut vinduet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva du velger, bruk vpn! Priser fra norge kan være flere ganger enn hva det er i andre land. Sparte 15000! ved å bruke vpn fra landet jeg bestillte til ved langtidsopphold.

Anonymkode: f43b1...60d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hotels, men kun fordi jeg opptjener poeng hos flyselskaper. Brukte booking før i tiden. Fornøyde med begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uansett hva du velger, bruk vpn! Priser fra norge kan være flere ganger enn hva det er i andre land. Sparte 15000! ved å bruke vpn fra landet jeg bestillte til ved langtidsopphold.

Det gjelder vel nettet generelt.

Uaktuelt å sitte her inne med en IP adresse som forteller hvem jeg er og hvor jeg bor 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Booking har en mere oversiktlig app og jeg føler de treffer mer på de behovene som er viktig for oss :) 

Anonymkode: 6c7b5...560

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 4a575...fea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 4a575...fea

Det lurer jeg også på! 
Det kan også være lurt å sjekke fra flere enheter. Jeg har opplevd at prisen på telefon kan være høyere enn på PC, eller omvendt. Eller at rommet blir dyrere hvis man går inn på Viatrumf.

Anonymkode: 85283...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker hotels.com pga hver tiende natt gratis. Stort sett like priser ellers. Men hender man sparer mer enn 10% på å bestille direkte, da gjør jeg det isteden. Booking.com har fått mye dårligere utvalg enn de pleide. Men en ting jeg misliker på hotels.com er at man ikke får byttet betalingskort. Brant meg på det da banken plutselig avviklet hele kortet midt i perioden. 

Anonymkode: 9468b...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...