Gå til innhold

Musikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de som skal spille til dansen er til stede under bryllupsmiddagen? Vi skal begynne å sende forespørsler til ulike band / enmannsorkestre, men er usikre på når vi ønsker at de skal være på plass.

Videoannonse
Annonse
Gjest mona VB
Skrevet

[email protected]http://www.glimmer/music/mona

HEI!

Jeg har 10 års erfaring som freelance sangeinne og har i denne sammenheng vært innom mange forskjellige bryllup med alt fra duoer til 10 manns orkester. Jeg kan love deg at det ikke er vanlig å ha musikerne til bords, men dog er det vanlig at musikerne får et varmt måltid/drikke. Som regel settes det til side mat fra byllups middagen som spises i en av pausene. Det er vanlig at musikere benytter et oppholdsrom når de ikke spiller om dette er mulig. Jeg ønsker også i denne sammenheng å invitere deg og andre lesere til å ta kontakt med meg for eventuell booking av mitt bryllups band evnt et av de andre bandene jeg synger i. Alle musikere jeg spiller med er enten etablerte navn eller på et topp profesjonellt nivå og alikevel kan jeg love deg at dette ikke trenger å bli dyrere enn om du booker gjennom gjennom artistformidling. Jeg møter deg/dere gjerne over en kaffe slik at vi sammen kan skreddersy et reportoar for kvelden deres. Send meg gjerne en mail for detaljer og reportoar.

MVH

Mona Veum Bækkelund

Skrevet

Takk for svaret!

Vi hadde ikke tenkt at musikerne skal sitte til bords med oss og gjestene under bryllupsmiddagen. Men slik jeg oppfatter svaret er det altså vanlig at musikerne spiller noe før og under middagen.

Skrevet

Det er vel ikke vanlig at de spiller før og etter middagen, men det skjer jo og da kalles det taffel. Og skal du ha bandet til å spille under middagen må du påregne ekstra kostnader i tillegg til det de koster for å spille til dans på kvelden.

Jeg personlig synes ikke det er verdt det å bruke penger på at noen skal spille mens vi spiser.

Skrevet

Vi skal heller ikke ha bandet tilstede under middagen. Siden hotellet har et bra lydanlegg i den festsalen vi skal bruke, vurderer vi å sette på en CD med taffelmusikk. Noen som har forslag til egnede cd'er? :)

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...