Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fødte for 4 mnd siden og fikk menstruasjon 2 mnd etter fødsel. Hvor stor er sannsynligheten for graviditet etter fødsel? (Fullammer gjør jeg og..) For jeg vet jeg har hatt eggløsning for 8 dager siden, og har kjent en del kramper i nedre del av magen de 2 siste dagene. Har ikke menstruasjon før om 8 dager. Jeg og min mann har hatt ubeskyttet samleie, men han har «hoppet av». Kan det være festekramper? Hilsen beskymret mor!! =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt kan det hende at du er gravid hvis du vet at du har hatt eggløsning OG dere har hatt ubeskyttet samleie. Hvorfor gjøre det dersom det er krise å bli gravid?

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Eggløsning oh hoppe av o svingen..ja da kan du bli gravid. Hvorfor brukere dere ikke kondom om du ikke vil bli gravid?

• Liker 3
Skrevet

Hvis du har hatt ubeskyttet sex kan du selvfølgelig være gravid. Amming beskytter ikke mot graviditet. 

Anonymkode: 9b285...e87

• Liker 7
Skrevet
Melus skrev (45 minutter siden):

Selvsagt kan det hende at du er gravid hvis du vet at du har hatt eggløsning OG dere har hatt ubeskyttet samleie. Hvorfor gjøre det dersom det er krise å bli gravid?

Det har du rett i..Trudde bare at «hoppe av i svingen» ville ikke gjøre meg «gravid» etter å ha fødet for 4 mnd siden!

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis du har hatt ubeskyttet sex kan du selvfølgelig være gravid. Amming beskytter ikke mot graviditet. 

Selvom han hoppet av? Er sansynligheten stor for det? 

Skrevet
Mamma1994 skrev (2 minutter siden):

Trengs bare 1 sperm oh der Finns i pre cum

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere her hatt ubeskyttet sex så vil jeg tippe at sjansen for graviditet er like stor uavhengig om du ammer eller ikke:)

Anonymkode: 88ce8...c49

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, Mamma1994 said:

Det har du rett i..Trudde bare at «hoppe av i svingen» ville ikke gjøre meg «gravid» etter å ha fødet for 4 mnd siden!

34 minutter siden, Mamma1994 said:

At du har født 4 mnd siden er irrelevant hvis du har fått tilbake syklusen!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner tre par som har barn med 12 - 13 - 13 måneder mellom, så det er absolutt mulig at du nå er gravid.

Anonymkode: 3c991...486

Skrevet
Mamma1994 skrev (48 minutter siden):

Spørs jo litt hvor dyktig han er på timingen. Ikke alle som mestrer det der.

Anonymkode: 59c88...703

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil si kjempedyktig. Han hopper av i god tid.

Skrevet

Jeg ble gravid 4 mnd etter fødsel. Kom som en overraskelse siden vi måtte ha hjelp til førstemann. Andremann kom helt av seg selv og var hjertelig velkommen. Aldri angret på 2 tette barn (14 mnd mellom de)

Så ja, du kan være gravid 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Jeg ble gravid 4 mnd etter fødsel. Kom som en overraskelse siden vi måtte ha hjelp til førstemann. Andremann kom helt av seg selv og var hjertelig velkommen. Aldri angret på 2 tette barn (14 mnd mellom de)

Så ja, du kan være gravid 😊

Så hyggelig å høre! Brukte dere å hoppe av metoden? Eller? Jeg har 3 tette barn..Syns det er veldig stats, men ønsket ikke en til nå. Jeg bare lurer veldig på om de krampene jeg opplever er før menstruasjon, eller om det «festekramper». 

Skrevet

Det kan være sæd i precum, hoppe av i svingen er ikke prevensjon. Amming er definitivt ikke prevensjon, og hvis du i tillegg vet at syklusen er tilbake så vet du jo at du kan bli gravid. Det er en grunn til at de maser om prevensjon etter fødsel, mange som tror at de ikke kommer til å bli gravide, og plutselig har de to unger på under et år. Kondom er super prevensjon! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mamma1994 skrev (2 minutter siden):

Så hyggelig å høre! Brukte dere å hoppe av metoden? Eller? Jeg har 3 tette barn..Syns det er veldig stats, men ønsket ikke en til nå. Jeg bare lurer veldig på om de krampene jeg opplever er før menstruasjon, eller om det «festekramper». 

Han hoppet av ja, men vi var jo klar over at sæd også er i precum. Vi planla ikke nummer to så tett, men var veldig koselig å ikke trenger hjelp til neste mann.

Skrevet
Eva-Lena skrev (Akkurat nå):

Han hoppet av ja, men vi var jo klar over at sæd også er i precum. Vi planla ikke nummer to så tett, men var veldig koselig å ikke trenger hjelp til neste mann.

Det skjønner jeg kjempegodt! Det er herlig å høre slike hendelser, at alt bare ordner seg av seg selv! 🥰

Skrevet
Mamma1994 skrev (12 timer siden):

Det kan man bli gravid av, da det kan komme sædceller også uten utløsning. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det handler ikke om dyktighet, det kan komme sædceller før mannen får orgasme. 

Skrevet

Selvfølgelig kan du være gravid. Og hvis dere ikke planlegger en til er det utrolig uansvarlig av dere begge å ikke bruke prevensjon....

Anonymkode: b2eca...bab

• Hjerte 1
Skrevet

Altså… du vet selv at det er en risiko for at du blir gravid på den måten 

Anonymkode: 48463...808

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...