Gå til innhold

Hvit saus til lasagne

Fremhevede innlegg

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
I de ferdigpakkene er jo kjøttsausen og bechamlesausen i samme pose. Jeg tror det blir litt kvalmende å supplere med enda mer bechamelsaus. Om lasagnen lages fra bunnen er den derimot et must. Jeg bruker muskat i sausen - det er veldig godt!

Jepp - de pakkene til Toro og Knorr (eller hvem det nå er som har den som ikke er Toro sin) er alt i ett pakker. Sauseposen er en blanding av den hvite og den rød sausen som hører til lasagne, og du trenger ikke lage ekstra hvit saus. I så fall blir det ikke balansert smak mellom den røde og hvite sausen.

Hvis du skal lage hvit saus i tillegg, kan du jo like gjerne lage hele lasagnen fra bunnen? Mye bedre, og det er jo den hvite sausen som er stress å lage....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Litt off topic: Er det virkelig noe lettere å lage lasagne fra pose?

Det vil jeg vel tro. Svigermor lager Knorr sin (den har ingen egen ostesaus) og det tar kanskje 10-15 minutter utenom steketiden. Hun steker kjøttdeig, tilsetter pulver og væske og lar koke litt før hun monterer lasagnen, drysser over ferdigrevet ost og setter den i ovnen. Jeg må hakke løk, hvitløk og gulrot og steker det. Brune kjøttdeig. Har i tomater, tomatpuré, krydder og lar det koke en halvtimes tid. Lager ostesaus fra bunnen av, bare det tar vel 15 minutter. Og så skal alt settes sammen og stekes. Men hjemmelaget smaker jo så mye bedre, så det er vel verdt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...