Gå til innhold

Hva kan man gjøre hvis man har problemer med å få seg kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som stort sett er mer eller mindre fornøyd med livet mitt, men det er en ting jeg savner og det er en kjæreste. 

Helt siden jeg var i den alderen man begynner å bli interessert i jenter har ingen jenter (som jeg vet om) vært interessert i meg. 

Jeg har selvinnsikt nok til å se jeg kan nok oppfattes som litt "rar" i andres øyne. 

Jeg har sett meg selv på video og ser jeg at jeg har et klossete kroppsspråk, går litt rart stammer litt og er generelt litt usikker. Det er  riktignok noen år siden nå, men har overhørt andre kalle meg "mongo" maange ganger. 

Jeg har noen få venner, en jobb, trener, har interesser og er som sagt ganske fornøyd med livet i dag unntatt akkurat det med kjæreste. Jeg tror også selv at jeg er relativt snill og grei.

Det er helt uaktuelt for meg å kjøpe sex, men likevel så har jeg jo behov som alle andre. 

Jeg er i slutten av 30-årene om det har noe å si.

Er det noen her som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få jenter / damer til å bli mer interesserte i meg?

Anonymkode: e0e5e...81b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som mann stiller du ikke så høyt.
Høyere status i samfunnet om du ønsker er norsk partner. Ta viderutdanning, bytt jobb, lederverv, mer lønn, vær kynisk.
Flytt til Oslo, ikke vær overvektig, tren mye. 
Utvid horisonten, dra til andre land på ferie men ikke utelukk om det dukker noen opp.

Anonymkode: 33105...f84

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke noe krav om nasjonalitet egentlig. Ønsker bare å møte en snill, hyggelig og forståelsesfull dame hvor hun er fra er ikke så viktig.

Tenker du at man må ha en lederstilling med høy lønn for å få noen interessert altså?

Jeg har en jobb jeg trives med nå, men det er ingen lederstilling. Jeg er i og for seg ok fornøyd med lønna og klarer meg bra med den, men det er ikke noen lederlønn.

Som jeg skrev i det første innlegget mitt er jeg veldig klossete og usikker og jeg har nok heller ikke noen personlighet for å være leder. 

Trener mye gjør jeg allerede og er heller ikke overvektig. Drar på ferier innimellom også.

Bor ikke i Oslo, men jobber der og er der en del utenom jobben også.

vi det si at ikke det er noe håp for meg da eller?

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har ikke noe krav om nasjonalitet egentlig. Ønsker bare å møte en snill, hyggelig og forståelsesfull dame hvor hun er fra er ikke så viktig.

Tenker du at man må ha en lederstilling med høy lønn for å få noen interessert altså?

Jeg har en jobb jeg trives med nå, men det er ingen lederstilling. Jeg er i og for seg ok fornøyd med lønna og klarer meg bra med den, men det er ikke noen lederlønn.

Som jeg skrev i det første innlegget mitt er jeg veldig klossete og usikker og jeg har nok heller ikke noen personlighet for å være leder. 

Trener mye gjør jeg allerede og er heller ikke overvektig. Drar på ferier innimellom også.

Bor ikke i Oslo, men jobber der og er der en del utenom jobben også.

vi det si at ikke det er noe håp for meg da eller?

Selvfølgelig er det håp, men det er såpass urettferdig dette at både kvinner og menn som synes det er vanskelig å ta kontakt med det motsatte kjønn sliter litt med å finne kjæreste. 

Med andre ord finnes det mange kvinner som er som deg også, og som ønsker seg kjæreste inderlig, men to som  begge er litt sjenert og forsiktig av seg vil selvfølgelig ha en del hindringer som utadvendte og selvsikre mennesker ikke har,  og selvsikre mennesker søker mest mot hverandre. 

Jeg vil anbefale deg å ha en fin og ærlig profil på datingnettsted der du presenterer deg skikkelig. Utfordringer og ønsker såpass ærlig at du kan tiltale akkurat kvinner som føler på det samme, for å forstå hverandre godt er et godt grunnlag for både interesse og å falle for hverandre. 

Vær så ikke skuffet over at mange ikke er en match, for det er en person du trenger, og du trenger en som er en god match. Det trenger vi alle. 

Anonymkode: cb06d...b83

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Man bare får seg kjærest å ser annen 

Anonymkode: 65359...69e

Skrevet

Ok. Tusen takk for svaret. Jeg har i grunnen vært registrert på ulike datingapper / nettsteder mange ganger uten hell, men jeg kan jo prøve å skrive ærlig som du sier. Det har jeg ikke prøvd før :)

• Hjerte 1
Skrevet

Du bør jobbe med usikkerheten din. Kvinner er ute etter en mann som har evne til å gi trygghet(og lede fsmilien).  For noen er dette medfødte egenskaper, for andre må det jobbes med. Når du nevner dette med å kjøpe sex, så får jeg inntrykket av at det er det du hovedsakelig trenger fra en kjæreste. Prøv å ikke la det lyse gjennom i kontakt med det motsatte kjønn. 

Anonymkode: 1d94f...c21

• Liker 3
Skrevet

Jobber i et yrke uten prestisje eller fantastisk lønn selv, og her har nå mannfolka kone eller kjæreste likevel. Selv de lave, de tykke og de som er litt rare.

Men den usikkerheten din er nok mer ødeleggende enn at du ikke er hunk med millionlønn og digert hus og hytte på fjellet. Så ville fått litt orden på den. 

Anonymkode: 3119f...760

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Forslag: øv deg på å flørte. Ikke sånne teite icebreaker setninger, eller klåing eller nærgående spørsmål. Bare helt vanlig, hyggelig og ukomplisert flørting. Får du ikke svar, la henne være.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når du nevner dette med å kjøpe sex, så får jeg inntrykket av at det er det du hovedsakelig trenger fra en kjæreste. Prøv å ikke la det lyse gjennom i kontakt med det motsatte kjønn. 

Du leste mye inn i det utsagnet. Når fyren ikke har hatt kjæreste før, så er det vanskelig å vite hva han egentlig savner.

Ts; det er håp for alle, men du må jo trolig forandre taktikk, eller gjøre noen grep. Har du aldri prøvd noe annet enn de tingene som ikke virker? 

Anonymkode: e6cc1...0c1

• Liker 2
Skrevet

TS her. Nei, jeg har jo forsåvidt ikke prøvd noe annet enn det som ikke virker da. 

Nei, jeg er ikke bare opptatt av sex. Men av fysiske behov er det jo det man på en måte savner mest når man ikke har det om dere skjønner.

Men jeg savner også en bestevenn jeg kan dele alt med. Kanskje en å bo sammen med, kanskje få barn, og alt det er. Og det jeg savner mest egentlig er nærhet.

Jeg skjønner også at jeg må forandre taktikk for å oppnå et annet resultat. Det er egentlig litt derfor jeg sendte inn melding her. For kanskje få noen tips fra jenter / damer.

Jeg har aldri klådd på noen. Men det jeg lurer på er dette med selvsikkerhet/usikkerhet? Hvordan kan man trene på det?

Og har det noe å si at jeg stammer?

Og hva med kroppsholdning / kroppsspråk? Når man ser noen utenfra hvordan ser dere usikkerheten?

Altså, jeg er greit nok fornøyd med livet mitt så dette er ikke noen krise. Men det bare hadde vært veldig fint med en kjæreste også.

Håper noen har noen flere svar å gi :)

• Liker 1
Skrevet

Husk at kvinnene du møter ikke skylder deg noe. De er (som deg) interessert i å møte den partneren som er best mulig. Hvis de ikke opplever deg som den beste de kan få så vil de være lite positivt innstilt.

Vær flink. I noe. Kanskje en egen bedrift, lederjobb eller enestående faglig. Eller vær en ildsjel i frivillig arbeid. Eller den som hjelper andre på ski. Menn som får respekt av folk rundt seg, er interessante for mange damer. Menn som opplagt gjør noe for å brife: not so much.

Tren deg på å snakke med damer. Unge, gamle, pene, mindre pene. Snakk med dem når du er edru og ikke kåt. Snakk med dem fordi det er hyggelig og fordi du vil at de skal tenke at «han var jo grei». Hvis du er en normal mann så tenker du på sex når en pen jente viser interesse. Øv på å ignorere de tankene. Lær deg å behandle de mest attraktive jentene som alle andre jenter: normalt, høflig og lekent.

Tren og vær slank og ta vare på tennene dine. Ha normale, hele, rene klær og bruk penger på sko. Klipp deg og stell hår/ansiktshår.

Bygg nettverk. Mannlige venner. Kvinnelige venner. Folk som respekterer deg og har nytte av deg. Folk som kan være «wing man/lady» bokstavelig talt eller i overført betydning. En einstøing som sitter og glaner ved dansegulvet ser bare rar ut. En som koser seg med venner er en slags «garanti» for at i alle fall noen mennesker kjenner ham og ikke synes han er en dritt. Damer blir avslappet av det.

Lykke til!

Anonymkode: a9ca6...9ca

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er selvfølgelig helt enig i at kvinner jeg møter ikke skylder meg noe bare så det er sagt.

Akkurat det med lederjobb tror jeg ikke at jeg får til. Altfor usikker til det i dag i alle fall.

Men det med å jobbe frivillig med et eller annet synes jeg var et godt forslag. Det skal jeg prøve på. Takk for tipset :)

Jeg kan prøve å jobbe frivillig og kanskje bygge et nettverk innenfor det. Og eventuelt få litt respekt i det miljøet.

Da kan jeg jo også bli kjent med folk der.

Dette i tillegg til å ta vare på kroppen og ha ha ordentlige / rene klær. Så har jeg i alle fall et sted å begynne. Tusen takk for hjelpen igjen :)

det med at jeg stammer og har et klossete kroppsspråk tenker du at det vil ha noe å si? Eller er det bare noe jeg tenker selv?

• Liker 1
Skrevet

Du er mer enn bra nok ut ifra hva du skriver, du trenger verken lederstilling eller six pack for å nå rette dama. Og det hadde muligens vært feil dame også om du er forsiktig av deg. Hun hadde bosset deg rundt er jeg redd.

Ingen bryr seg om at man er litt klossete og stammer litt og om de gjør det så sier det mer om dem enn om deg. Alle skal ikke være like, du er du og det er bra nok! 

Anonymkode: 58603...0f5

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men den usikkerheten din er nok mer ødeleggende enn at du ikke er hunk med millionlønn og digert hus og hytte på fjellet. Så ville fått litt orden på den. 

Anonymkode: 3119f...760

Det er dette mange spesielt gutter og unge menn feiler på. De hører på et lite utvalg andre menn som forteller dem at «status», penger, muskler og høyde er det som vil få kvinner til å fatte interesse.

Så lenge disse usikre mennene tar til seg disse rådene, så vil de dessverre erfare at de fortsatt vil ha utfordringer med å fange interessen hos mange kvinner.

Hadde de enda forstått at kvinner flest driter en lang marsj i «status», millionlønn og alle timene du legger ned på gymmen, så ville de lettere kommet noen vei. Når man er opptatt av disse tingene og tror det er dette kvinner vil ha, så er det disse tingene de fokuserer på og ønsker å formidle. Så skjønner de ikke hvorfor det ikke «virker»😅🙈

Hadde de heller jobbet med seg selv og sin egen usikkerhet så hadde de hatt et bedre utgangspunkt. Når de kommer dit at de faktisk trives med å være den de faktisk er, så bedres utgangspunktet.

Det er sexy med menn som er trygge i seg selv, og vet at de er bra nok. De utstråler en trygghet og ro uten å være arrogante. De er genuine. Det er sexy. De er trygge og kan la humoren og nyskjerrighet gjøre jobben. Får du de rundt deg til å smile og le med deg, samtidig som du holder naturlig blikkontakt med den du liker, så kommer du veldig mye lenger en å stole på «statusen» og lønnen din. Viser du samtidig en oppriktig nyskjerrighet og ønske om å faktisk bli kjent, så er du kommet langt.
Dette erfarer vi kvinner hele tiden, og er helt i tråd med forskning på hva som tiltrekker positiv oppmerksomhet fra kvinner. 

Dette fungerer langt bedre en «status», lønn og høyde, og at interessen din for kontakt er å få deg sex.

Anonymkode: 3734d...8d0

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts her. Tusen takk for svarene. Jeg trives jo forsåvidt med meg selv, men det er bare det at jeg savner en å dele livet mitt med på mange måter egentlig.

Tidligere hadde jeg selvmedlidenhet osv, men jeg har liksom kommet meg ut av det og er stort sett fornøyd med livet mitt nå. Føler at jeg har utviklet meg selv på mange måter, men det er akkurat det med kjæreste da.

Som jeg skrev over her så tenkte jeg å prøve å bli litt kjent med nye mennesker gjennom å finne noe å jobbe frivillig med.

Akkurat det med usikkerheten er jo noe jeg også burde ta tak i. Skal trene på det med blikkontakt.

Men dette med trygghet og ro som du skriver om? Når jeg tenker på det så tror jeg det er det som er mye av grunnen til at jeg feiler. Jeg er som sagt usikker, stammer, kan nok oppfattes som litt rar og generelt tror jeg ikke at jeg utstråler så mye trygghet akkurat.

Hva kan jeg gjøre for å bli en person med mer trygghet og ro? Har du noen tips?

• Hjerte 1
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er dette mange spesielt gutter og unge menn feiler på. De hører på et lite utvalg andre menn som forteller dem at «status», penger, muskler og høyde er det som vil få kvinner til å fatte interesse.

Så lenge disse usikre mennene tar til seg disse rådene, så vil de dessverre erfare at de fortsatt vil ha utfordringer med å fange interessen hos mange kvinner.

....

Likevel er det disse mennene dere ligger med på date etter date. Det er disse dere høyresveiper, det er disse dere vil leke med. All forskning peker dit. Det du driver med er Womansplaining hva "menn" bør gjøre...

Anonymkode: 1bf83...2fe

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. Tusen takk for svarene. Jeg trives jo forsåvidt med meg selv, men det er bare det at jeg savner en å dele livet mitt med på mange måter egentlig.

Tidligere hadde jeg selvmedlidenhet osv, men jeg har liksom kommet meg ut av det og er stort sett fornøyd med livet mitt nå. Føler at jeg har utviklet meg selv på mange måter, men det er akkurat det med kjæreste da.

Som jeg skrev over her så tenkte jeg å prøve å bli litt kjent med nye mennesker gjennom å finne noe å jobbe frivillig med.

Akkurat det med usikkerheten er jo noe jeg også burde ta tak i. Skal trene på det med blikkontakt.

Men dette med trygghet og ro som du skriver om? Når jeg tenker på det så tror jeg det er det som er mye av grunnen til at jeg feiler. Jeg er som sagt usikker, stammer, kan nok oppfattes som litt rar og generelt tror jeg ikke at jeg utstråler så mye trygghet akkurat.

Hva kan jeg gjøre for å bli en person med mer trygghet og ro? Har du noen tips?

Jeg synes Fake it till you make it er en gos taktikk. Hvis jeg er et sted jeg føler med usikker, forestiller jeg meg at jeg er en person som jeg anser som modig og stødig. Kan være en venn, artist, president. I en periode var det president Zelensky for meg. Så prøver jeg å føre meg litt som han ville gjort. 

Snakk tydelig, godt håndtrykk. Smil og vær åpen for kontakt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Likevel er det disse mennene dere ligger med på date etter date. Det er disse dere høyresveiper, det er disse dere vil leke med. All forskning peker dit. Det du driver med er Womansplaining hva "menn" bør gjøre...

Anonymkode: 1bf83...2fe

Beklager. Glemte et øyeblikk at Kvinneguiden er et sted der mennene bestemmer hva kvinner tiltrekkes av.

Skrevet

Du høres ut som en fin fyr med sunne verdier. Hva tror du andre legger i det når de kaller deg for "mongo"? Er det oppførselen din? Utseendemessig?

Kan du ikke få litt hjelp av vennene dine til å få tatt noen skikkelige profilbilder og hjelp til å skrive en fin profiltekst?
Vær ærlig på hva du er ute etter, men vær forberedt på å bli skuffet mange ganger. Du må bare ha is i magen og til slutt dukker HUN opp 🙂

Masse lykke til 🙂

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...