Gå til innhold

Brystløft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tatt brystløft og kan fortelle litt om hvor lenge dere hadde smerter og resultat O.l.
Tok brystløft for 6 dager siden. Har hatt en del smerter i dagene etter, men ikke så store som jeg trodde det skulle bli. Har tatt Paracet alle dager og oksykodon di 3 første nettene, men likte ikke å ta det pga bivirkninger. Har i dag fått litt vondere i brystene igjen. Er generelt smerter i brystene og i tillegg en stikkende følelse i stingene. Føler ikke det er noe infeksjon eller noe slik, men trodde ikke det skulle gjøre «så» vondt nesten en uke etterpå. Tok også av bandasjen i går for å dusje, og syntes at brystene ikke var like. Var tydelig at det ene brystet så mere ovalt og skjevt ut, men dette kan kanskje endre seg da det sikkert er veldig hovent enda?

så ønsker egentlig bare å høre andre sine erfaringer og hva jeg kan forvente i dagene fremover :) 

Anonymkode: 14cd9...dcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du enda er hoven, og fortsatt kan bli enda mer hoven. Mine var skikkelig ugjevne de første 4-5 ukene, men så begynte det å gå seg til. Jeg husker ikke om jeg hadde så mye smerter, tror ikke det altså. Ikke noe mer enn litt stikking i stingene. De begynte å klø innmari etterhvert, da. Og pga kuttene, har jeg mistet følsomheten i deler av brystene. Da hjelper det ikke å klø🙃 En stram trenings-bh hjalp på tyngdekraften hvert fall, følte de var rimelig stabile hele tiden. Jeg vil tro smertene vil avta ila neste uke, kanskje. Hvis ikke bør du kanskje ringe sykehuset bare for å høre? Sånt er jo individuelt også, så hva som var realiteten for meg, trenger ikke være slik for deg. Ønsker deg uansett masse lykke til og at du gror fint! Gratulerer med nye boobs 😁

Skrevet

Du kommer til å være hoven i lang tid, og den silikonlooken og fastheten vil også forsvinne helt med tiden. Helt normalt at det ene brystet er mer hovent enn det andre.

Det er helt normalt med både stikking og smerter og ømhet. Det du skal passe på er om du får brennende smerter, pulserende smerter, feber, frostrier, røde, varme områder osv.

Anonymkode: 2fb22...c23

Skrevet

Seks dager er for tidlig å se om det blir bra i hvert fall :) Jeg opererte overflødig hud på overarmene i starten av januar, og det var lenge en stor klump nederst ved albuen. Og den er borte nå :)

Anonymkode: 9fe03...29f

Skrevet

Du har gjort ett inngrep på kroppen din. Kroppen trenger MYE HVILE og det vil ta tid, flere uker før du blir "bra".

Dette burde du visst på forhånd. 6 dager er INGENTING 

Anonymkode: 4d7d0...45f

Skrevet

Kjenner stikking nå 2 år etter så du må ha tålmodighet. Hoven var jeg i nærmere ett år. De har blitt mykere og beveger seg som vanlige pupper nå. Hadde lite smerte. 

Anonymkode: d74f8...5df

Skrevet

Ts her. Takk for svar alle sammen, skal gi det tid for å se om det blir bedre :) 

Men i går begynte jeg plutselig å blø der nippelen er sydd på. Er en liten åpning der hvor blodet kommer fra. Blør enda idag. Ikke sånn at det renner store mengder, men det småblør foreløpig hele tiden. Er nå 14 dager siden operasjonen. Åpningen er ikke stor, men er det noe jeg burde få sjekket ut hos lege eller kirurg, eller kan det vente og gå over av seg selv? Har litt høy terskel for å kontakte lege, da jeg er redd for å være til bry 🙈

Skrevet

BRYSTVORTE for faen! Dette er en nippel:

nippel – Store norske leksikon

Anonymkode: e74da...925

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tok flere måneder før alt ble som det «skulle» her, så ingen grunn til bekymring nå hvertfall😊

Anonymkode: 84aae...ae5

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

BRYSTVORTE for faen! Dette er en nippel:

nippel – Store norske leksikon

Anonymkode: e74da...925

Haha morro at du gadd å bruke tid av livet ditt på å søke opp en nippel og kommentere det her😂 Da man vet at du har lite å bruke tiden din på

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tok flere måneder før alt ble som det «skulle» her, så ingen grunn til bekymring nå hvertfall😊

Anonymkode: 84aae...ae5

Ja skjønner at det tar tid før ting blir som det skal. Men å plutselig begynne å blø 13 dager etter operasjon virker kanskje ikke helt normalt? 🤔

ts

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Takk for svar alle sammen, skal gi det tid for å se om det blir bedre :) 

Men i går begynte jeg plutselig å blø der nippelen er sydd på. Er en liten åpning der hvor blodet kommer fra. Blør enda idag. Ikke sånn at det renner store mengder, men det småblør foreløpig hele tiden. Er nå 14 dager siden operasjonen. Åpningen er ikke stor, men er det noe jeg burde få sjekket ut hos lege eller kirurg, eller kan det vente og gå over av seg selv? Har litt høy terskel for å kontakte lege, da jeg er redd for å være til bry 🙈

Ring kirurgen hvis du er urolig. Jeg hadde det også sånn, og det var visst ikke farlig. Trengte ikke gjøre noe med det, det skulle bare gro av seg selv.

Skrevet
xQueenKx skrev (1 time siden):

Ring kirurgen hvis du er urolig. Jeg hadde det også sånn, og det var visst ikke farlig. Trengte ikke gjøre noe med det, det skulle bare gro av seg selv.

Hvor lenge blødde du før det stoppet opp og begynte å gro? 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja skjønner at det tar tid før ting blir som det skal. Men å plutselig begynne å blø 13 dager etter operasjon virker kanskje ikke helt normalt? 🤔

ts

Helt normalt så lenge det ikke pumper ut blod, slutt å sykeliggjøre alt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt normalt så lenge det ikke pumper ut blod, slutt å sykeliggjøre alt.

Haha sykeliggjøre alt gjør jeg så absolutt ikke ;) Spør om erfaringer her for jeg har vært gjennom noe jeg aldri har vært gjennom før, og vet derfor ikke hva som er normalt og ikke. Og forhører meg om det er noe vits i å kontakte lege eller om det er å kaste bort legens tid. Hadde det pumpet ut blod ville jeg selvsagt ikke skrevet på kvinneguiden, da ville jeg logget på legevakta. Det siver ut blod litt og litt hele tiden, hvor jeg må bytte kompress flere ganger for dag

Er egentlig ikke ute etter slike svar som du har å komme med, så du må gjerne gå over på å svare på spørsmål hvor du kan gi relevante svar, takk 

ts

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge blødde du før det stoppet opp og begynte å gro? 

ts

Tja, husker ikke eksakt... kanskje rundt en uke? Husker hvertfall at jeg ringte kirurg fordi jeg også ble usikker.

Skrevet
xQueenKx skrev (10 minutter siden):

Tja, husker ikke eksakt... kanskje rundt en uke? Husker hvertfall at jeg ringte kirurg fordi jeg også ble usikker.

Okei, da venter jeg og ser det ann noen dager til :) blødde du mye eller var det bare litt? 

ts

Skrevet
xQueenKx skrev (25 minutter siden):

Beklager ekkelt bilde.
Er liksom hardt rundt brystvorten, og hvis jeg presser forsiktig så kommer det ut koagulert blod med ferskt blod. Så vet ikke om det kan være et hematom som ligger under. Men vet ikke hva symptomene på det egentlig er…

tsIMG_7406.jpeg.db6884ac7f40481710baecb518d7ada1.jpeg

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager ekkelt bilde.
Er liksom hardt rundt brystvorten, og hvis jeg presser forsiktig så kommer det ut koagulert blod med ferskt blod. Så vet ikke om det kan være et hematom som ligger under. Men vet ikke hva symptomene på det egentlig er…

tsIMG_7406.jpeg.db6884ac7f40481710baecb518d7ada1.jpeg

Er det vondt? Jeg synes uansett du skal ringe til kirurg. Det som var med meg, var at det hadde dannet seg et "hulrom" inne i brystet, der hadde det samlet seg blod og sårvæske. Så ville dette ut, og da blødde det. Fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre, for det måtte gro av seg selv innenfra. Men vet jo ikke om det er det samme som har skjedd med deg. Ring kirurg, h*n kan garantert gi deg et bedre svar enn meg. Lykke til! ❤️

Skrevet
xQueenKx skrev (2 timer siden):

Er det vondt? Jeg synes uansett du skal ringe til kirurg. Det som var med meg, var at det hadde dannet seg et "hulrom" inne i brystet, der hadde det samlet seg blod og sårvæske. Så ville dette ut, og da blødde det. Fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre, for det måtte gro av seg selv innenfra. Men vet jo ikke om det er det samme som har skjedd med deg. Ring kirurg, h*n kan garantert gi deg et bedre svar enn meg. Lykke til! ❤️

Det er ikke kjempe vondt, men svir og stikker litt. Det jeg er «redd» for, at jeg bare får beskjed om at kroppen ordner opp. Men tenker jeg tar en tlf til kirurg i morgen, også får hun se på det. Sikkert bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Tusen takk❤️ 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...