AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #1 Skrevet 21. februar 2024 Eller holder regntøyet hos deres barn til det er utvokst? Har sett at det finnes ulike typer noen tynne og myke og noen mer tykke og slitesterke, men også stivere, hvilket har dere? De med vannsøyle på 30.000 er gjerne de tykke stivere. Anonymkode: c20d4...2ba
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #2 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller holder regntøyet hos deres barn til det er utvokst? Har sett at det finnes ulike typer noen tynne og myke og noen mer tykke og slitesterke, men også stivere, hvilket har dere? De med vannsøyle på 30.000 er gjerne de tykke stivere. Anonymkode: c20d4...2ba Kommer helt an på hvordan barnet bruker det i forhold til slitasje. Regntøy med 30.000 trenger ikke være særlig mye tykkere enn annet regntøy i dag. Kattnakken er så langt det beste regntøyer jeg har prøvd til mine barn. Anonymkode: e4c9f...059 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #3 Skrevet 21. februar 2024 Skalltøy er mye bedre Anonymkode: c3373...8db
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #4 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Skalltøy er mye bedre Anonymkode: c3373...8db Det blir så tilgriset av søke med en gang her, alt setter seg i stoffet. På tradisjonelt regntøy glir det rett av eller kan spyles av uten tørketid. Anonymkode: c20d4...2ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #5 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kommer helt an på hvordan barnet bruker det i forhold til slitasje. Regntøy med 30.000 trenger ikke være særlig mye tykkere enn annet regntøy i dag. Kattnakken er så langt det beste regntøyer jeg har prøvd til mine barn. Anonymkode: e4c9f...059 Hva er bra med Kattnakken, har barnet blitt vått i andre regntøy? Anonymkode: c20d4...2ba
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #6 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er bra med Kattnakken, har barnet blitt vått i andre regntøy? Anonymkode: c20d4...2ba Det har god passform, er ikke trangt, passe tykt og isolert så det oppleves ikke som kaldt. Det er gode seler og sømmer. Ikke opplevd hull i dem, ikke opplevd at barnet har blitt våt igjennom. Tørker raskt når man vrenger det. Oppleves ikke som stivt og gir barna fin bevegelighet. Regndressen kan brukes fra tidlig høst til sein vår. Har ikke vært fornøyd med passform eller kvalitet på annet regntøy. Mye kjennes kaldt, tørker sakte. Vi har prøvd H/H, Stormberg, reflex, kapphal sitt regntøy ( det funker sånn passe) Didrikson, bergans (gikk fort hull på) - så etter 8 år så sverger både voksne og barn her til katnakken på skikkelig regnværsdagser året rundt Anonymkode: e4c9f...059 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #7 Skrevet 21. februar 2024 Vi har hatt hh, noe fra sparkjøp, kattnakken, celavi, reflex(tror jeg det var). Ikke opplevd at noe har fått hull(men tror ikke det fireåringen brukte i høst holder en hel runde som arvetøy til yngste, det har vært for mye klatring og herjing på røtter og kongler, så fått en del overfladiske skraper(men aldri blitt vått igjennom). Har bare hatt kattnakken i den første høsten i bhg på begge to og synes det blir stivt og tykt for de små. Anonymkode: bfc5f...39b 1
Anonym6789 Skrevet 21. februar 2024 #8 Skrevet 21. februar 2024 Har en på snart 5, aldri opplevd hull. Prøvd Helly Hansen, didriksons, kattnakken og reflex.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #9 Skrevet 21. februar 2024 Her bruker vi bare kattnakken sine. Vinterregndress og en tynnere regndress for sommeren. Barnehagen elsker disse da barnet ikke blir blaut under leken, regnetøy tørker fort lett å rengjøre og tåler masse slitasje. Anbefales. Anonymkode: ce196...e79
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #10 Skrevet 21. februar 2024 Kattnakken tåler mer slitasje enn feks reima og slike tynne. Didrikson er også mer slitesterkt, generelt veldig fornøyd med Didrikson sitt yttertøy. Anonymkode: 8e862...624
Tobias001 Skrevet 21. februar 2024 #11 Skrevet 21. februar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Eller holder regntøyet hos deres barn til det er utvokst? Har sett at det finnes ulike typer noen tynne og myke og noen mer tykke og slitesterke, men også stivere, hvilket har dere? De med vannsøyle på 30.000 er gjerne de tykke stivere. Anonymkode: c20d4...2ba Du må be barna ta bedre vare på regntøyet hvis de øderlegger det. Kan også gi dem straff som å ta vekk lørdagsgodt osv hvis dem øderlegger det.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #12 Skrevet 21. februar 2024 Kattnakken har vi best erfaring med. Tørker raskt, slitesterkt, holder barna tørre, puster bedre enn annet regntøy og de holder varmen bedre. Minst fornøyd med Reima. Helly Hansen fungerer greit, Didriksons er ganske bra. Anonymkode: 2d670...0d8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #13 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kattnakken har vi best erfaring med. Tørker raskt, slitesterkt, holder barna tørre, puster bedre enn annet regntøy og de holder varmen bedre. Minst fornøyd med Reima. Helly Hansen fungerer greit, Didriksons er ganske bra. Anonymkode: 2d670...0d8 Regntøy puster ikke, ikke Kattnakken heller, det er plast ytterst selv på de fora. Anonymkode: c20d4...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #14 Skrevet 21. februar 2024 Har kun tynne og myke fordi barnet nekter å gå med de stive. Da går det fort hull ja, både på dyrt og billig. Anonymkode: 78f19...72b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #15 Skrevet 21. februar 2024 Jobber i Bhg, og er mamma. Syns kattnakken sine er best. Spesielt vinterregntøyet, det som er fóret. Er gull nå om vinteren når det er vått og kaldt ute. Anonymkode: 208b1...424
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #16 Skrevet 22. februar 2024 Jeg har aldri kjøpt dyre merker til barn som ikke har tøyet i mer enn én sesong, og ofte arvet eller sendt videre. Det har alltid vært godt nok for oss. Har ikke opplevd hull i regntøy, men har opplevd hull i dress og andre utebukser, spesielt etter det er brukt av to-tre unger. Jentene mine sliter nesten ikke ut tøyet sitt, så jeg kan sende det videre til min søsters jenter etter begge mine har brukt det, og jeg ser at begge hennes har brukt noe av det også. Men guttungen sliter ut det meste, så det kastes ofte etter han har vokst ut av det. Vanlige klær har mange hull. Anonymkode: 83bb9...35f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #17 Skrevet 22. februar 2024 Har reflex og kattnakken. Ikke fått hull foreløpig. Anonymkode: 7a6df...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå