Gå til innhold

Når begynte ditt barn å bruke str 92 i yttertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På plaggene står det at str 92 er fra 2-3 år, jeg har en på akkurat to som er helt gjennomsnittlig i størrelsen, men str 92 er alt for stort.

Er nysgjerrig på hvor gammel deres var da det begynte å bruke str 92.

Jeg har klær fra Reima og Reflex blant annet. 

Anonymkode: 9b684...2f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke nøyaktig, varierte fra plagg til plagg. Bruker nå 104 og er 5 år i alle fall. Tipper kanskje fra 3-4 års alder her

Anonymkode: ef9f3...caf

Skrevet

Reima er stort

Anonymkode: ef9f3...caf

• Liker 1
Skrevet

Vår er ganske liten for alderen, så han bruker 92 eller 92/98. Han er 3 år et halvt i april. Begynte å bruke den str i desember. 

Skrevet

Yngste er stor for alderen, og begynner med innetøy 104 nå. Han fylte to år i desember. 98 funker fremdeles akkurat i yttertøy. Mener han begynte med 92 i fjor vår (men han er barn nr to, så alt er litt uvisst 😂), altså et sted før halvannet år. 

Eldstemann var litt mindre enorm og begynte i 92 rundt jul da han var litt over halvannet år. 

Anonymkode: b02cb...782

Skrevet

Min begynte med str 92 rett før han fylte fire år. 

Anonymkode: da09b...2bb

Skrevet

Datteren min brukte 92 i yttertøy fra ca. 1,5 år. 

Skrevet

Han var nærmere 3. Har fremdeles plagg han kan bruke i 92 nå som han er snart 4.

Anonymkode: 669a5...dfe

Skrevet

Begynte rundt 2,5 år.

Anonymkode: a88c8...9a3

Skrevet

Kjøpte str 92 nå av reflex skalljakke og bukse. Gutten blir 2 år i mai. 
Han har str 86 i regntøy fra reflex blant annet, og der er jakke for liten med ullgenser under, mens buksa går an. Kattnakken fungerer fortsatt, men blir nok for trangt mot 2-årsdagen.

Anonymkode: bdd97...af8

Skrevet

Varierer veldig fra merke til merke. Barnet på straks 3 har akkurat passe regndress i 98 og akkurat passe vinterjakke i 80... Bruker vanligvis 92.

Anonymkode: 5d9fb...f49

Skrevet

Ca 2,5

Anonymkode: f25de...e77

Skrevet

Har en på 19 mnd som er lang nok for str 86, men ikke bred nok 😅 Vi trenger nytt regntøy nå. Hadde dere kjøpt 86 eller 92? 

Anonymkode: 4bbe4...782

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en på 19 mnd som er lang nok for str 86, men ikke bred nok 😅 Vi trenger nytt regntøy nå. Hadde dere kjøpt 86 eller 92? 

Hvor lang er barnet? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og hvilket merke ser du for deg å kjøpe? Det er så store forskjeller i størrelsene?

• Liker 1
Skrevet

Vår på 2 år er liten for alderen. Han er 2 år og 2 måneder og jeg målte ham til ca 86 cm. Han er for stor for yttertøyet i str 80 nå, så vi kjøper 86 nå. Vi er fornøyd med Kattnakken

Anonymkode: 2f06b...2c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vår på 2 år er liten for alderen. Han er 2 år og 2 måneder og jeg målte ham til ca 86 cm. Han er for stor for yttertøyet i str 80 nå, så vi kjøper 86 nå. Vi er fornøyd med Kattnakken

Gjennomsnittshøyden for en gutt på akkurat 2 år er 87,5 så han er ikke veldig liten for alderen😊

• Liker 1
Skrevet

Vi har jente på snart 3 år. Hun bruker str. 98 i det meste. Hun kan passe enkelte merker i str 92 enda. 

Hun er helt gjennomsnittlig i høyde og vekt.

Anonymkode: adfb4...275

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjennomsnittshøyden for en gutt på akkurat 2 år er 87,5 så han er ikke veldig liten for alderen😊

Så godt å høre! Han har alltid ligget på nederste percentil på høydekurven, så da har han virkelig vokst siden siste kontroll. Yeyyy 😀

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er somregel en størrelse guide på de fleste ytterklær. 

Anonymkode: adfb4...275

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...