Gå til innhold

Hvor lang trilletur er fornuftig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang trilletur tenker du at det er fornuftig å gå med en liten baby? Gutten min er 6 uker og jeg ønsker gjerne å gå litt lengre turer og endelig føler jeg meg klar for det etter keisersnitt.. har også vært ganske dårlig vær.. 

Bor på landet så hvis han skulle våkne og gråte så må jeg amme i veikanten.. 

Anonymkode: 32b89...2a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk flere timer skogstur på den tiden etter at jeg hadde kommet meg. Bare matet der det passet seg. Prøvde time så jeg var nær en benk. Hadde med gode klær. Men; start i det små. Prøv først en halvtime en del dager, så øk det litt og litt. Og husk du skal hjem igjen, så det dobler turen. 

Anonymkode: 13c79...dce

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk turer på et par timer da min var på din alder. Hadde sitteunderlag i vogna så jeg kunne sitte varmt og amme. Husker jeg følte meg som et supermenneske første gang jeg satt og amma på en stein i marka😊 Men gikk gjerne runder, slik at hvis han skulle bli lei av vogn var det ikke like langt hjem som hvis jeg gikk en frem og tilbake-tur. Etter hvert kjøpte jeg bæresele som jeg hadde ham i når han ble lei av vogn. 

Anonymkode: b08da...786

Skrevet

Vi trillet i et par timer fra vi kom hjem fra sykehuset med eldste. Baby sov kjempegodt og lenge i vognen. 

Hadde med morsmelk på flaske i tilfelle krise, men det var sjelden behov for mat underveis.

Nummer to hatet vogn så der ble turene sjelden lengre enn en time.

Anonymkode: d2d61...139

Skrevet

Gleder meg så til våren og det ikke er snø så vi kan gå litt mer tur på skogsveier. Da skal jeg ta med sitteunderlag og bæresele, så lurt! Men føler det blir så rart å amme langs bilveien? 

• Hjerte 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Gleder meg så til våren og det ikke er snø så vi kan gå litt mer tur på skogsveier. Da skal jeg ta med sitteunderlag og bæresele, så lurt! Men føler det blir så rart å amme langs bilveien? 

Er det mange som kjører der?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Må man amme så må man.. Jeg har ammet stående inntil døra på en stengt butikk i byen fordi det pøsregnet og babyen hylskreik...

Tenker så lenge du har klær eller noe å ta rundt baby hvis du må ta hen opp og du orker selv så er det bare å trille ivei :)

Anonymkode: cfd77...9fb

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Gikk maks en time frem til hun var 3 uker og etter det gjerne to-tre timers tur 🙂

Skrevet
Petra200 skrev (28 minutter siden):

Gikk maks en time frem til hun var 3 uker og etter det gjerne to-tre timers tur 🙂

Hvilken årstid fødte du?😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Må man amme så må man.. Jeg har ammet stående inntil døra på en stengt butikk i byen fordi det pøsregnet og babyen hylskreik...

Tenker så lenge du har klær eller noe å ta rundt baby hvis du må ta hen opp og du orker selv så er det bare å trille ivei :)

Anonymkode: cfd77...9fb

Takk❤️

blir mer rolig av å lese det du skriver og tenker det blir en lengre trilletur imorgen:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er det mange som kjører der?

Ja.. skikkelige landeveier hvor de fleste kjører fort

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvor lang trilletur tenker du at det er fornuftig å gå med en liten baby? Gutten min er 6 uker og jeg ønsker gjerne å gå litt lengre turer og endelig føler jeg meg klar for det etter keisersnitt.. har også vært ganske dårlig vær.. 

Bor på landet så hvis han skulle våkne og gråte så må jeg amme i veikanten.. 

Du kan vel gå litt vekk fra veikanten? Finne deg en stein eller stubbe å sitte på?

Skrevet

Jeg har et januar barn og et augustbarn.

Med begge to gikk jeg så langt/lenge som formen tilsa.

Innen 6uker var formen min god nok til 6km+.

Anonymkode: f7433...171

Skrevet

Gikk så langt jeg gadd/orket 😅vogn eller bæresele, etter asfalt, skogsvei, eller fjell. Kommer jo an på årstid og klima/vær. 

Hadde med ullteppe for å pakke inn baby med, satte meg ned der det passet (en benk, en stein, stubbe eller lignende). 

Anonymkode: b5aa2...397

Skrevet
Tipaa skrev (10 minutter siden):

Du kan vel gå litt vekk fra veikanten? Finne deg en stein eller stubbe å sitte på?

Er så mye snø 

Skrevet

Bare å gå så lenge det ikke er for kaldt ( ikke så bra å puste inn mange minus). Ha med skift og nok klær, beskyelse mot det været som er.
Jeg har skiftet mange bleier i vogna og ammet mange steder. Evt kjøp deg en lit krakk du kan slå opp om det gjør det lettere for det. Det går fint under vogna 😉

Anonymkode: d3b9e...73a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilken årstid fødte du?😊

Nå, tidlig i januar i år ☺️

Skrevet

Pass på å unngå å amme ute på vinteren. Du kan risikere brystbetennelse på den måten. Skal så lite til. Anbefaler runder slik en skriver over her, så kan du gå inn og amme. 

Anonymkode: 4b130...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Pass på å unngå å amme ute på vinteren. Du kan risikere brystbetennelse på den måten. Skal så lite til. Anbefaler runder slik en skriver over her, så kan du gå inn og amme. 

Anonymkode: 4b130...f4f

Jeg ammet ute hele vinteren, i perioder flere ganger daglig. Aldri et snev av brystbetennelse. Var nettopp et spørsmål om amming på tur i ammehjelpen sin gruppe på facebook, og der var også de som svarte klare på at det gikk fint å amme ute. Det viktigste for å unngå brystbetennelse er å få tømt brystet, ikke å unngå kulde😊

Anonymkode: b08da...786

• Liker 1
Skrevet

Fødte i juni. Gikk en time eller to daglig, bortsett fra de verste vinterdagene. Rolig område i Oslo, med store grøntområder og lite trafikk.

Anonymkode: a2d3d...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...