Gå til innhold

Overnattingsbursdag uten voksne tilstede

Anbefalte innlegg

Skrevet

13 åringen vår er invitert i overnattingsbursdag i helgen, med jevngamle av samme kjønn. De er en fin gjeng, som har kjent hverandre i mange år. Vi har selvfølgelig sagt ja til det, tror de får det flott sammen.

Så kommer det frem at foreldrene skal reise bort (40 minutter i bil) og overnatte på hotell denne natta. Slik at de får huset får seg selv. Da tenker jeg vårt barn får dra i bursdag, og så hjem på kvelden.

Da lurer jeg på om det vi som er veldig strenge her, eller om andre også mener dette er litt tidlig?

Anonymkode: de8d9...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er strengt, syns det virker fornuftig. 13 åringen deres vil sikkert oppleve det som urettferdig og strengt, men sånn er nå livet 😅

Anonymkode: 2e350...af0

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde gjort som deg, hadde ikke vært aktuelt. Hørt om slike bursdager hvor ting har sklidd helt ut

Anonymkode: d6b28...508

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme. 

Anonymkode: e5494...bcd

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er en klok avgjørelse av deg.

Men jeg kan ikke la være å lure litt på hva foreldrene til denne jubilanten tenker når de etterlater så unge barn til seg selv en helg. Mulig de kan ha alliert seg med en nabo som nødløsning i tilfelle noe skulle skje, men likevel. Syns det virker uansvarlig.

Skrevet

En gjeng med 13-åringer alene hjemme over natten??  Hva tenker disse foreldrene med?🙈

• Liker 8
Skrevet

Ville nok hentet mitt barn hjem. Ikke fordi jeg ikke kunne stolt på den jentegjengen,men fordi jeg ikke kan stole på alle andre som vil få høre om denne hjemme alene festen.
Merkelig måte av foreldrene å gjøre dette på og kan ikke tro du er den eneste som reagerer. Min datter har hatt pizza,film og overnattingsbursdag flere ganger. Da sendes far og småsøsken bort mens jeg er hjemme, serverer og rydder og setter meg i tv stuen mens de får alenetid. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

13 åringen vår er invitert i overnattingsbursdag i helgen, med jevngamle av samme kjønn. De er en fin gjeng, som har kjent hverandre i mange år. Vi har selvfølgelig sagt ja til det, tror de får det flott sammen.

Så kommer det frem at foreldrene skal reise bort (40 minutter i bil) og overnatte på hotell denne natta. Slik at de får huset får seg selv. Da tenker jeg vårt barn får dra i bursdag, og så hjem på kvelden.

Da lurer jeg på om det vi som er veldig strenge her, eller om andre også mener dette er litt tidlig?

Ja, jeg synest du er veldig streng, i og med at du skriver at dette er en fin gjeng som har kjent hverandre i mange år. 

Hvis bursdagsjentas foreldre vurderer at jentene kan være alene, så kan de nok det. 

Anonymkode: 2f90a...027

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det går sikkert bra. Du har jo sagt ja, for sent å ombestemme seg nå. Hva er du redd for? Gutter? Alkohol?

Anonymkode: aa8f4...35a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg synest du er veldig streng, i og med at du skriver at dette er en fin gjeng som har kjent hverandre i mange år. 

Hvis bursdagsjentas foreldre vurderer at jentene kan være alene, så kan de nok det. 

Anonymkode: 2f90a...027

😂 for en naiv tankegang 

Anonymkode: 1d1d4...8f1

• Liker 16
Skrevet

Jeg var på en slik overnatting uten foreldre, sammen med klassevenninner, da jeg var 14 år. Alle foreldrene trodde vi var hjemme hos hun ene, men vi hadde skaffet vodka og blandevann, og dro til byen (1 time unna), drakk og festet, og ble kjørt hjem av natteravnene på natta. Ingen av foreldrene fant ut av noe🙊

Anonymkode: 9f37a...f15

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke tillatt overnatting uten tilsyn i den alderen, og hadde selv villet ha barnet mitt hjem på kvelden. Syns ikke du er streng. 

Anonymkode: 11684...b62

• Liker 4
Skrevet

Hjemme alene fest!!! Hele bygda velkommen!!! 

Hvor mange av disse kommer til å legge ut dette på insta? 

• Liker 4
Skrevet

Har du spurt foreldrene direkte om dette, om det er tilfelle at ungene blir aleine hjemme? 
Jeg hadde kontaktet dem for å avklare dette først. 

Anonymkode: 7d967...4c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde fått ungen hjem på kvelden. punkum.

At foreldrene reiser bort er uansvarlig..

Anonymkode: 672ef...e1e

• Liker 6
Skrevet

Dette blir jo helt feil. De burde ha avklart dette med alle foreldre på forhånd. Det er jo ikke opp til naboen om jeg ønsker å la barnet mitt dra på hjemmealenefest. Det hadde vært helt uaktuelt fra min side. Jeg lar ikke barna være alene hjemme om natten når de er 13 og jeg hadde absolutt ikke latt dem få være alene i gruppe. De er gjerne mer kreative da. 

Kua har vært kalv og derfor er dette helt uaktuelt. 

Anonymkode: e5494...bcd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det går sikkert bra. Du har jo sagt ja, for sent å ombestemme seg nå. Hva er du redd for? Gutter? Alkohol?

Anonymkode: aa8f4...35a

Det er selvsagt ikke «for sent å ombestemme seg» når det har kommet fram ny informasjon som endrer hele saken. 

Anonymkode: e2213...04b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker som deg. De hadde fått delta i bursdag og måtte komme hjem etterpå. Det er helt uaktuelt med overnattingsbesøk uten foreldre. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

HADDE ALDRI LATT MIN 13ÅRING OVERNATTE HOS NOEN UTEN VOKSNE. Helt Uaktuelt! INGEN skal reise fra en 13åring.... og ihvertfall ikke en gjeng med 13åringer...! Uansvarlige foreldre!

Anonymkode: be58d...e3f

• Liker 2
Skrevet

Har du snakket med foreldrene til de andre barna om hva de tenker? 

Kan være de er like skeptiske som deg, men som ikke «tørr» å være den som sier nei. 
Jeg hadde sendt en melding og spurt litt rundt jeg. 

Anonymkode: f0c25...67c

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...