svartkatt Skrevet 21. februar 2024 #61 Skrevet 21. februar 2024 Kanskje de har satt en grense på antall gjester og eller aldersgrense. Synes det er mer enn nok med oppimot 20 gjester. Høres ikke som en altfor liten familie. Dere kan alltid invitere til slektstreff ellers. 2 1
Daria Skrevet 21. februar 2024 #62 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er du vanskelig med vilje? Klart man kan ønske seg en feiring uten barn tilstedet, man kan gjennomføre det og, det er jo fritt fram. (Det hadde vært en blødme å møte opp med barn der de ikke er invitert f.eks.) Anonymkode: 050f6...a89 Din formulering var Jeg ville spurt forsiktig hva som var årsaken til den sosiale blødmen dette er - det er ikke en tilnærming som sier at du faktisk synes det er en akseptabel løsning og fritt fram for andre å feire etter eget ønske. 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #63 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er feil med å feire et annet barn enn dine egne uten at de er tilstede? Et annet barn du kanskje har nær eller i hvert fall en relasjon til? En konfirmant på 15 år er kanskje ikke så opptatt av din 3-og 5 åring.., Anonymkode: ffb17...efd Vi bruker ikke barnevakt på det rett PG slett Anonymkode: f1cea...567 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #64 Skrevet 21. februar 2024 Sursøtsaus skrev (3 timer siden): Synes det er fint du tar hensyn til at det er konfirmantens dag, jeg. Du kan jo bare si at du ikke tror det er en type fest som hadde vært så egnet for dine barn og deres energinivå, du er jo forelder så det er du som kjenner dine barn best. Tusen takk for forståelse og råd. Det blir en svært høytidelig konfirmasjon på et flott hotell med flere barnløse akademikere som gjester, sikkert derfor jeg kjenner sånn på det.. Det hadde vært noe annet med et mer avslappet selskap hjemme, da hadde jeg sikkert tatt dem med 😅 Kommer til å si som du skriver, at dette er en type selskap ikke er så godt egnet for mine aktive gutter 😅 Jeg har en 12 år gammel gutt også og han skal vi ha med. Han er som en liten voksen 😊 Anonymkode: 766e8...68a 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #65 Skrevet 21. februar 2024 Daria skrev (1 minutt siden): Din formulering var Jeg ville spurt forsiktig hva som var årsaken til den sosiale blødmen dette er - det er ikke en tilnærming som sier at du faktisk synes det er en akseptabel løsning og fritt fram for andre å feire etter eget ønske. Jeg har ALDRI har hørt om en dåp, konfirmasjon eller barnebursdag uten at barna i familien er invitert. Hadde jeg sagt at mitt barn skal være det absolutte midtpunkt i denne konfirmasjonen, og ingen andre får ta med barn, så hadde jeg blitt kalt inn til et krisemøte av storfamilien og blitt spurt om jeg hadde det bra. 😅 Men vi er en stor familie som liker hverandre og som ofte feirer sammen. Det er fritt frem, men veldig underlig. Men som sagt, søskenbarna i min familie er venner, de er masse sammen og en av årsakene til at de gleder seg til familiefeiringer er jo at de får møte hverandre. Anonymkode: 050f6...a89 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #66 Skrevet 21. februar 2024 Vi har ikke pleid å invitere barn i konfirmasjoner, mye fordi det er en del onkler og tanter som må bes, og siden vi har feiringene hjemme er det begrenset med plass. Som barn/ungdom kan jeg forøvrig huske jeg var sjeleglad for å slippe kjedelige selskaper som konfirmasjoner. Vi barna møttes jo i andre, og mye kjekkere sammenhenger. Jeg synes også det var stor stas å være midtpunktet for så mange voksne i min egen konfirmasjon. Det hadde jeg garantert ikke vært om alle tante- og onkelungene også hadde deltatt. Anonymkode: 7ecf9...9df 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #67 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi bruker ikke barnevakt på det rett PG slett Anonymkode: f1cea...567 Det er ikke svar på spørsmålene. Samme holdning i bryllup, du forventer at en venninne ber barna dine i selskapet? Anonymkode: ffb17...efd 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #68 Skrevet 21. februar 2024 Pillarguri skrev (3 timer siden): Som jeg skrev i hovedinnlegget mitt så er det her snakk om to søskenbarn på 6 og 9 år. Det er greie barn som kan oppføre seg pent. Det er også de eneste søskenbarna konfirmanten har. TS Tror jeg faktisk hadde tatt det opp med foreldrene som inviterer. Spurt hva det det kommer av at barna ikke er bedt. Selvfølgelig gjør de som de vil, men det er jo lov å spørre. Anonymkode: d1c90...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #69 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke svar på spørsmålene. Samme holdning i bryllup, du forventer at en venninne ber barna dine i selskapet? Anonymkode: ffb17...efd Bryllup er annerledes Anonymkode: f1cea...567 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #70 Skrevet 21. februar 2024 Det er nok ganske vanlig at søskenbarn ikke er invitert i konfirmasjon lengre, så dette hadde jeg latt ligge. Det får være opp til de som har konfirmasjonen om hvem de inviterer. Anonymkode: f7799...313 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #71 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Aldri vært bort i at barn ikke er invitert , veldig spesielt. Da hadde ikke vi kunne dratt Anonymkode: f1cea...567 Nei, da blir dere hjemme, når dere ikke får viljen deres!! Anonymkode: 65fa2...c24 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #72 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I min konfirmasjon løp ungene som var invitert rundt og hylte og lagde bråk. En av de prøvde faktisk å stjele penger jeg hadde fått i konfirmasjonsgave som lå på gavebordet mens de fleste av oss var opptatt med å finne oss kake og kaffe. Heldigvis var det en gammelonkel av meg som var oppmerksom nok til å få øye på den ungen slik at jeg fikk tilbake de tusen lappene som ungen hadde sneket fra bordet og stappa i lomma.... Anonymkode: 97b90...6e7 Dette er grunnen. At unger ikke skjønner forskjell på rett og galt. De blir jo oppdratt i bhg.. Anonymkode: 24c14...eaf 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #73 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi har ikke lyst og heller ikke anledning til å bruke fritiden vår vekke fra barna våre. Våre barn kommer først for oss. Skjønner ikke at det er problematisk for andre. Anonymkode: 050f6...a89 Så bra!! Digger det. Håper det gjelder barnepass å? Anonymkode: 65fa2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #74 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er nok ganske vanlig at søskenbarn ikke er invitert i konfirmasjon lengre, så dette hadde jeg latt ligge. Det får være opp til de som har konfirmasjonen om hvem de inviterer. Anonymkode: f7799...313 Er det virkelig vanlig? Må innrømme at jeg aldri har hørt om noen som ikke har invitert søskenbarn i konfirmasjon. Det er jo veldig nær familie. Folk får gjøre som de vil. Men akkurat i dette tilfellet, der det bare er snakk om to søskenbarn på 6 og 9 år så høres det trist ut at de blir utelatt. De er jo en del av familien de også. Anonymkode: 4da75...5e7 4 3
Bloated Skrevet 21. februar 2024 #75 Skrevet 21. februar 2024 Kan ikke moren bare spørre? Si det på en fin måte ala "siden det bare sto våres navn på invitasjonen er ikke de invitert da eller er de tenkt som en del av oss? Bare for å være sikker på at vi ikke misforstår 😊". Da får de jo svar og gjerne en begrunnelse i samme slengen Vet mange bare skriver de voksnes navn men så er det antatt at de tar med barna, mens andre skriver bare de voksnes navn for å presisere at det er uten barn. Og som mottaker av invitasjonen er det ikke alltid like lett å vite hvilken av de som menes, så jeg pleier alltid å spørre og har aldri blitt tatt ille opp 😊 Like dumt om de antar dere tar med barna og møter opp uten dem liksom 🤷♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #76 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så bra!! Digger det. Håper det gjelder barnepass å? Anonymkode: 65fa2...c24 Hvorfor håper du det? Men, nei vi har ikke barnepass ellers heller. Det betyr ikke at vi syns dårlig om de som har det. Anonymkode: 050f6...a89
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #77 Skrevet 21. februar 2024 Det hadde vært helt snålt i min familie, men kanskje de har sine grunner? Anonymkode: edbee...fca
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #78 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi har ikke lyst og heller ikke anledning til å bruke fritiden vår vekke fra barna våre. Våre barn kommer først for oss. Skjønner ikke at det er problematisk for andre. Anonymkode: 050f6...a89 Herregud så bitter og aggressiv... Da bør du kanskje ikke dra på jobben heller, for da prioriterer du jobben over tid med barna? Anonymkode: 766e8...68a 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #79 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herregud så bitter og aggressiv... Da bør du kanskje ikke dra på jobben heller, for da prioriterer du jobben over tid med barna? Anonymkode: 766e8...68a Hehe, ja bare sleng ut beskrivelser som ikke passer hvis du tror det gjør det kul. Det argumentet henger ikke på greip. Jeg snakker om fritid, vår fritid er gull verdt og her prioriteres barna først. Selvfølgelig bidrar jeg og mannen til velferdsstaten med å jobbe. Da forsørger vi barna våre. Men vår storfamilie trives sammen og derfor har jeg aldri, og vil nok aldri stå i denne problemstillingen selv. Anonymkode: 050f6...a89 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #80 Skrevet 21. februar 2024 Pillarguri skrev (4 timer siden): Sikker kan jeg ikke være uten å spørre vertskapet. Min svigerdatter ringte og sa at de hadde fått invitasjon hvor kun navnet til de voksne står. Jeg tror jeg skal be henne ringe dem og spørre om barna er invitert. Som bestemor så har jeg ikke veldig lyst til å blande meg for det kan lett bli en vanskelig situasjon. Det er jo akkurat det du gjør- blander deg. Anonymkode: a3e84...f50 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå