Gå til innhold

Invitasjon til konfirmasjon, kun voksne er invitert.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pillarguri skrev (På 21.2.2024 den 15.04):

Vårt barnebarn skal konfirmeres til våren. Vi, som besteforeldre, er selvsagt invitert. Men jeg reagerer på at konfirmantens tante og onkel er invitert alene uten barn. De har kjekke barn på 6 og 9 år. Vi er en liten familie så det er ikke snakk om noen kjempestor konfirmasjon. Tipper vi ender på 18-20 gjester. Jeg tenker at hvis barna ikke får være med i denne type familieselskaper så vil de aldri få noe tett forhold til familien sin, ei heller lære hvordan man tar vare på gamle tradisjoner som en konfirmasjon er. Vi bor alle på samme sted, så det er ikke snakk om reise og hotell. Hva tenker dere på KG? Er det jeg som tar feil her. 

Jeg tenker de har dårlig råd, eller at disse englebarna ofte lager mye uro og mas. 

Anonymkode: d21ed...900

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pillarguri skrev (19 timer siden):

Tusen takk for veldig fint innlegg i tråden min. Du beskriver din oppvekst og din familie akkurat slik jeg føler det. Sånn hadde jeg det i min familie og sånn har våre barn hatt det i sin oppvekst. Vi to hadde nok funnet en god tone 🙂Ser at noen andre i tråden snakker om at det er sikkert pga alkoholservering at barna blir utelatt. I dette tilfellet er det 100% alkoholfri konfirmasjon. Dårlig økonomi er heller ikke grunnen til at barna ikke er invitert.

TS

Slik som Skruf skriver har vi hatt det i både min og dels mannens familie. I min familie inviterte vi også «gamletanter» (mine besteforeldres søsken med ektefeller)

Vi kommer til å videreføre tradisjonen med å samle storfamilien om våre barn en dag vil konfirmeres.

Anonymkode: d103e...d5d

• Hjerte 1
Skrevet
Pillarguri skrev (På 21.2.2024 den 15.04):

Vårt barnebarn skal konfirmeres til våren. Vi, som besteforeldre, er selvsagt invitert. Men jeg reagerer på at konfirmantens tante og onkel er invitert alene uten barn. De har kjekke barn på 6 og 9 år. Vi er en liten familie så det er ikke snakk om noen kjempestor konfirmasjon. Tipper vi ender på 18-20 gjester. Jeg tenker at hvis barna ikke får være med i denne type familieselskaper så vil de aldri få noe tett forhold til familien sin, ei heller lære hvordan man tar vare på gamle tradisjoner som en konfirmasjon er. Vi bor alle på samme sted, så det er ikke snakk om reise og hotell. Hva tenker dere på KG? Er det jeg som tar feil her. 

Dagen er jo ikke for at de små søskenbarna skal ha en fin dag med familien men for at konfirmanten som er mye eldre og sikkert ikke har den tette relasjonen til dem skal stå i fokus. JEg yns du er rar som legger opp til at dette er et problem. 

Anonymkode: ed377...be5

Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Kjempelite...? Det ordet motsier seg selv.

Hvorfor skal en invitere kreri og pleti? Er det fordi konfirmanten skal få mest mulig penger?

Små barn kjeder vettet av seg i slike selskap og de voksne flytter oppmerksomheten bort fra konfirmanten og over til ungene.

Jeg synes en skal la konfirmanten få bestemme om det skal inviteres barn eller ikke.

Nettopp; la barnet og foreldrene bestemme, ingen fasit på dette her.

Men når du kommenterer at 18-20 personer er kjempemange, så må du stikke fingern litt i jorda. De fleste har større antall gjester. 

Ingenting er rett eller galt her. 

Skrevet

Jeg syntes det er rart, men noe av det verste er mødre/svigermødre som kommer å forteller hvordan ting skal/bør gjøres. Kan jo selvfølgelig spørre om tanken bak, men la nå dem som inviterer bestemme hvem som inviteres.

Anonymkode: b202b...f4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...